بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

شگفتی‌سازی اسد و پوتین برای دنیا

دیروز چهارشنبه ای شگفت انگیز برای دنیا بود؛ اسد سوری و پوتین روسی، همه را انگشت به دهان کردند. خبر کوتاه بود اما آنقدر حرف و پیام پشت آن بود که هنوز هم کارشناسان و ناظران بین‌المللی در حال تجزیه و تحلیل آن هستند. حضور رئیس‌جمهور بشار اسد در کاخ کرملین. درست در ساعاتی که کیفور پیروزی جوان خوش تیپ کانادایی در انتخابات پارلمانی سرزمین افرا بودیم، به یکباره همه چیز از غربی ترین نقطه عالم و جایی در نزدیکی های آلاسکای سرد به جایی نزدیکی های قطب شمال و سیبری، شیفت پیدا کرد. بشار اسد، رئیس جمهور مقاومت در مسکو آفتابی شد تا هوای دشمنان و بدخواهانش را «پس» کند.  ادامه مطلب ...

چگونه با امام حسین(ع) محشور شویم؟

اگر کسی می‌خواهد با سیدالشهدا(ع) محشور شود باید از زندگی‌اش مراقبت کند؛ ما نمی‌توانیم «نبی» بشویم اما می‌توانیم جزو صدیقین، شهدا و صالحین شویم. شهدا نه به معنای شهید راه خدا، این شهدا یعنی شاهدان.  ادامه مطلب ...

در حالی که ایران اسلامی عزادار است؛ آرایش‌های عجیب زنانه و مردانه به بهانه محرم!


محرم از راه رسید و یک بار دیگر هیأت‌ها و دسته‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام حال و هوای این روزهای خیابان‌های شهرهای کشور را عوض کرده‌اند. این بار هم مردم سراسر کشور در ١٠ روز اول ماه محرم سیاه پوشیده و به استقبال عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش در واقعه عاشورا رفته‌اند.
 
ادامه مطلب ...

علل اصلی افت بارسا و رئال مادرید؛ چرا دو غول بزرگ فوتبال جهان شکوه گذشته را ندارند؟

مشکلات ناشی از فیفا اشاره می کنند که شاید تا حدودی درست باشد اما دلیل قانع کننده ای نیست.
خبری از شکوه بزرگان نیستگروه ورزشی مشرق - دو تیم فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در فصل جاری لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا عملکرد مطمئن و کاملا قابل قبولی نداشته اند.

وقتی از مادرید یا بارسلونا سخن به میان می آید باید به میزان توقعی که از این دو تیم وجود دارد، توجه داشت، به عنوان مثال پیروزی دو بر صفر بارسلونا در دور رفت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا اتفاق خیلی با ارزشی نیست که طی آن هواداران بارسلونا همه مشکلات و ناکامی های تیمشان را فراموش کنند و به این که تیمشان در رتبه سوم جدول لالیگا حضور دارد دل ببندند و منتظر روزهای خوب باشند، بارسلونا باید همیشه در روزهای خوب قدم بزند و در شأن این باشگاه نیست که وارد بحران شود! 
ادامه مطلب ...

پیام غرور‌آفرین مقام معظم رهبری برای فرجام برجام

 به گزارش مشرق، نامه امروز مقام معظم رهبری به رئیس شورای عالی امنیت ملی درباره دید‌گاه ایشان در مورد برجام حاوی نکاتی است که برخی ابهامات و نگرانی‌ها را درباره اقدامات مشترک در مورد توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 6 کشور غربی را رفع کرده است.

موافقان و مخالفان «برجام» در انتهای خط موافقت یا مخالفت با این طرح قرار داشتند و نوعی تضاد عمیق در آن به چشم می‌خورد و اقشار مختلف جامعه از یک‌ط‌رف نگران ادامه رکود اقتصادی و از طرف دیگر زیرسئوال رفتن بخشی از عزت ملی خود بودند و با نگاهی به شعار‌های عمومی و دولتی و علمی درباره لزوم بهره‌مندی از توانمندی‌های هسته‌ای و نیز شهادت تعدادی از دانشمندان هسته‌ای بر خدشه‌دار شدن غرور ملی با تکرار ادعاهای کشور‌های غربی به ویژه سخنان نا‌مناسب مقامات امریکایی مانند «وندی شرمن» و «اوباما» افزود.

  ادامه مطلب ...

با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت؛ آمریکا و متحدانش خواستار اقدام سازمان ملل علیه ایران شدند

 

آمریکا و متحدانش با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت؛
«ما اطمینان داریم، این اطلاعات به کمیته تحریم های ایران کمک خواهد کرد که مسئولیت خود مبنی بر بررسی و اقدام مناسب در واکنش به نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را انجام دهد»


ادامه مطلب ...

استفاده نزاجا از ربات انتحاری در رزمایش محرم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در رزمایش مشترک «محرم» برای نخستین بار از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کرد.
دفاع پرس: امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مرحله اول رزمایش نیروی زمینی با اجرای عملیات موفق یگان‌های واکنش سریع انجام شد؛ که در این مرحله، برای حفظ انعطاف‌پذیری، سرعت و افزایش قدرت تاکتیکی نیروهای واکنش سریع در برابر تهدیدات، وضعیت‌های مختلفی را ایجاد کردیم؛ که این نیروها توانستند خیلی سریع و با قدرت به اهداف تعیین شده دست یابند. 

 وی افزود: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک «محرم» با توجه به نوع تهدیدات و فضای نا همطراز و نیز جنگ‌های نیابتی، تاکتیک های خود را ترسیم کرده است که در کنار این موضوع سلاح‌های ویژه‌ای را نیز در این خصوص طراحی کرد.

امیر پوردستان ادامه داد: برای نمونه از سلاح‌های متعددی استفاده کردیم که در این زمینه می‌توان از رادارهای مراقبت زمینی که چشم بینای ما در شب و روز هستند، نام برد.

وی با بیان اینکه در این رزمایش از انواع تک‌تیراندازها در کالیبرهای مختلف استفاده کردیم، به نصب سلاح‌های جدید بر روی بالگردها اشاره کرد و اظهار داشت: از انواع سلاح‌های ضد زره همانند موشک «دهلاویه» که از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار است، نیز در این رزمایش استفاده شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین عنوان کرد: برای نخستین بار در این رزمایش از ربات‌های «انتحاری» در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم؛ البته این سلاح‌ها، تنها بخشی از تسلیحات جدید بکارگیری شده در رزمایش بود، و به دلیل ملاحظات امنیتی نمی‌توان به سلاح‌های دیگری که در رزمایش محرم استفاده شدند، اشاره کرد.

در رزمایش محرم؛ جنگنده‌های نهاجا مناطق تجهیزات نیروهای مهاجم را بمباران کردند

جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در جریان رزمایش محرم مناطق تجمع نفرات و تجهیزات نیروهای مهاجم را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در جریان رزمایش محرم مناطق تجمع نفرات و تجهیزات نیروهای مهاجم را بمباران کردند.

در ادامه مرحله اصلی رزمایش گسترده و مشترک محرم، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عملیات پشتیبانی از نیروهای سطحی را به اجرا گذاشتند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای جنگنده اف ۵ و صاعقه نهاجا در جریان این عملیات اقدام به بمباران وسیع مناطق تجمع نفرات و تجهیزات نیروهای مهاجم کردند.

حفظ امنیت آسمان منطقه رزمایش نیز توسط شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با موفقیت انجام شد.

تذکر صریح رهبری:تبدیل مجلس عزای امام حسین به جایی که تعدادی جوان لخت شوندوبالاوپایین بپرند درست نیست

رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت تذکرات شفاف و صریحی را فرمودند و توصیه های ارزشمندی داشتند. http://www.shahrekhabar.com/political/1445252880738269

روستایی رویایی در چین + تصاویر

روستای یانگ شو یک دهکده کوچک توریستی مشهور در نزدیکی شهر گیلین گوانشی در چین می باشد. این روستا توسط کوهستان آهکی احاطه شده و بخاطر رودخانه های پیچ در پیچ ، غارها، معابد و نمای زیبای شهر همچنین تعداد زیادی رستوران و کافه که در اطراف این شهر قرار دارند معروف می باشد.. امروزه این شهر یکی از شهرهای دیدنی و توریستی چین محسوب می شود که تفاوت مشهودی نسبت به شهرک های چینی دیگر دارد. این شهر هم یک مقصد گردشگری معروف برای چینی ها به شمار می رود هم توریست های کشورهای دیگر نیز به بازدید از این منطقه علاقه نشان می دهند.  ادامه مطلب ...

نامی که لرزه بر‌ تن داعش می‌اندازد+تصاویر

کوبانی نامی است که در ادبیات مقاومت ماندگار شده اما شاید کمتر کسی است که بداند زنان و دختران جوان کرد سهم بسزایی در این مقاومت داشتند.     ادامه مطلب ...

رونمایی از رادار «فتح ۱۴» و انجام عملیات پهپادی نزاجا/ پرواز RF۴

شناسهٔ خبر: 2944486 -
کرمانشاه - اولین روز رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور با نام محرم با رونمایی از رادار فتح ۱۴ و پرواز هواپیماهای RF۴ در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، رزمایش مشترک ارتش با عنوان «محرم» از صبح امروز دوشنبه در منطقه وسیعی از غرب و شمالغرب کشور در حال برگزاری است.

در این رزمایش نیروی زمینی و هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) به انجام عملیات پرداخته و همچنین یگان‌هایی از سپاه، بسیج و مرزبانی نیز در آن حضور دارند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار مهر، از رونمایی از جدیدترین پدافند هوایی ارتش در این عملیات با نام «فتح ۱۴» خبر داد و گفت: این رادار که توانایی کشف اهداف ریزپرنده در ارتفاعات بالا را دارد بردی معادل ۶۰۰ کیلومتر را داراست.

امیر کیومرث حیدری کنترل، تحرک بالا و اتصال به شبکه فرماندهی در زمانی کوتاه را از دیگر ویژگی های رادار پدافند «فتح ۱۴» عنوان کرد.

انجام عملیات پهبادی نیروی زمینی ارتش

وی همچنین از انجام عملیات پهبادی نیروی زمینی ارتش در رزمایش امروز خبر داد و گفت: این عملیات با هدف شناسایی و کشف تجهیزات دشمن و همچنین منطقه تجمع یگان ها با موفقیت انجام شد.

حیدری با اشاره به استفاده از پهبادهای با برد بلند در رزمایش محرم، گفت: همچنین در این رزمایش برای نخستین بار از سلاح نارنجک انداز با برد ۱۸۰۰ متر استفاده می شود که قدرت بالای انفجار و قابلیت حمل توسط نفر از ویژگی های این سلاح است.

جانشین نیروی زمینی ارتش انجام عملیات هلی برد توسط تیم های واکنش سریع نزاجا را از دیگر بخش های رزمایش محرم عنوان و تصریح کرد: این یگان ها با استفاده از تجهیزاتی نظیرموشک های هدایت شونده دهلاویه، رادارهای زمینی سیار، موشک آر پی جی ۲۹ با قابلیت نفوذ در زره، سلاح های تک تیرانداز، سلاح های انفرادی، انواع دوربین های حرارتی سبک، رادارهای زمینی سیار، نارنجک انداز۴۰ میلیمتری، دوربین های حرارتی سبک و سلاح «ام. ۴» مرصاد به اجرای عملیات پرداختند.

شناسایی منطقه با هواپیماهای «آر. اف. ۴»

حیدری همچنین از انجام عملیات شناسایی منطقه توسط دو فروند هواپیمای «آر. اف. ۴» نیروی هوایی ارتش خبر داد و گفت: اجرای عملیات آتش سنگین توسط هواپیماهای نهاجا از دیگر بخش های رزمایش محرم است که برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: هواپیماهای ترابری سبک و سنگین، هواپیماهای شناسایی رهگیر، بالگردهای ترابری مسلح و تانک های صمصام و ذوالفقار از دیگر تجهیزاتی هستند که در رزمایش محرم مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، رزمایش بزرگ محرم طی امروز و فردا در منطقه وسیعی از استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

فتوای رهبر انقلاب درباره گِل‌مالی، نذری شبهه‌ناک، برهنه‌ شدن، قمه‌زنی و حضور زنان در دسته عزاداری

حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده کارشناس مسائل فقهی به پرتکرارترین سؤالات، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای از جمله برهنه شدن در عزاداری، هروله کردن، ذکر شور، نذری شبهه‌ناک، قمه‌زنی و حضور زنان در دسته عزاداری پاسخ داد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده کارشناس مسائل فقهی سال گذشته به پرتکرارترین سؤالات مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای پاسخ داد که نظر به اهمیت آن‌ها، بار دیگر و در آستانه محرم الحرام ۱۴۳۷ هجری بازنشر می‌شود:

فتوای رهبر انقلاب درباره گِل‌مالی، نذری شبهه‌ناک، برهنه‌ شدن، قمه‌زنی و حضور زنان در دسته عزاداری

  ادامه مطلب ...

"اژدر پیشرفته والفجر" به تولید انبوه رسید+فیلم و تصویر

خط تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر با حضور سردار سرتیپ پاسدار دهقان و امیر دریادار حبیب‌اله سیاری در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افتتاح و بهره‌برداری رسید.  به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار دهقان در مراسم افتتاح خط تولید اژدر پیشرفته والفجر در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت : یکی از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع تجهیز نیروهای دریایی ارتش و سپاه به تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته و قدرتمند است تا آنان بتوانند به تعبیر و تأکید فرمانده معظم کل قوا بعنوان دستان بلند جمهوری اسلامی ایران ضمن دفاع از حریم دریایی کشور ، تهدید هر خصم متجاوزی را با قاطعیت درهم کوبند.


وزیر دفاع گفت : در اجرای این اولویت راهبردی ، دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با روحیه و تلاش جهادی اقدام به طراحی ، ساخت و فراهم‌سازی تولید انبوه اژدر والفجر نموده و با بهره‌گیری از فناوری‌های بسیار پیشرفته موفق شدند این پروژه مهم را به نتیجه برسانند.


سردار دهقان در تشریح این اژدر بومی اظهار داشت : اژدر پیشرفته  "والفجر" با ویژگی‌های هوشمندی ، قابلیت  ضد فریب ، سرعت زیاد و سرجنگی با قدرت انفجاری و تخریب بسیار بالا  قادر است با غافلگیری ظرف چند ثانیه اهداف و شناورهای بزرگ دریایی را بطور کامل منهدم و غرق کند.

   وی افزود: از ویژگی‌هایی که اژدر والفجر را نسبت به سایر محصولات مشابه در دنیا متمایز کرده ، زمان کوتاه آماده‌سازی در یگان‌های پشتیبانی کننده و یگان‌های شلیک‌کننده است که موجب افزایش فوق‌العاده توان تاکتیکی ، سرعت عمل و واکنش سریع یگان‌های رزمی سطحی و زیر سطحی نیروی‌های دریایی ارتش و سپاه می‌شود.

افتتاح خط تولید انبوه اژدر پیشرفته والفجر با حضور وزیر دفاع +تصاویر

  ادامه مطلب ...

حرف حقی که برخی مسئولین فراموش کرده اند

افسران - اگر عقب بنشنید،دشمن یک قدم به حلو می آید...




تاریخ : سه‌شنبه 21 مهر 1394 | 12:24 ق.ظ |

جنگ جهانی سوم قریب الوقوع است

با افزایش تنش های بین المللی در سوریه، برخی کارشناسان نظامی در خصوص احتمال وقوع یک جنگ جهانی هشدار دادند.  

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میرور، با افزایش تنش های بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه، جنگ جهانی سوم در یک قدمی بشر قرار دارد. نیروهای ائتلاف آمریکا مدعی شدند روز گذشته 24 حمله هوایی به مواضع داعش انجام دادند. روسیه نیز اعلام کرد 55 مقر داعش را هدف حملات هوایی خود قرار داده است. این در حالی است که "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، غرب را به بی نتیجه بودن نتایج ائتلاف بین المللی محکوم کرده است.

شورشیان سوریه مدعی شده اند حملات هوایی مسکو برخی از جنگجویان آموزش دیده آمریکا را به اشتباه هدف قرار داده است. فرماندهان نظامی نیز بیم آن دارند که افزایش جنگنده های هوایی، بالگردها، موشک ها و توپخانه ها در سوریه، پیامدهایی جهانی به دنبال دارد. 

یک کارشناس نظامی هشدار داد: این میزان ترافیک هوایی بسیار نگران کننده است؛ زیرا هر لحظه بر اثر یک سوء تفاهم فاجعه بار، ممکن است یکی از جنگنده های هوایی سقوط کند و این خود می تواند آغاز یک جنگ جهانی باشد. برخی از هواپیماهای آمریکا مجبور شده اند برای جلوگیری از برخورد با جت های روسیه، هدف های خود را رها کنند. 

"اندرو فوکسال،" کارشناس یک اندیشکده روسی نیز گفت اینگونه خطاهای جنگی می تواند به یک فاجعه دیپلماتیک تبدیل شود.

آمریکا ناو هواپیما‌بر خود را از خلیج فارس خارج کرد

آمریکا ناو هواپیما‌بر «تئودور روزولت» را در پی عملیات روسیه در سوریه، از خلیج فارس خارج کرد.  


آمریکا ناو هواپیما‌بر خود را از خلیج فارس خارج کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رأی الیوم، آمریکا ناو هواپیما‌بر «تئودور روزولت» را به علت عملیات روسیه در سوریه از خلیج فارس خارج کرد و  این کشور برای نخستین بار از سال 2007 میلادی تاکنون در آبهای خلیج فارس ناو هواپیمابر ندارد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه نوشت: واشینگتن به علت موفقیت هواپیماهای روسیه در سوریه مجبور شد ناو هواپیمابر «تئودور روز ولت» خود را از خلیج فارس خارج کند.

شبکه ان بی سی نیوز آمریکا اعلام کرد: خارج کردن ناو هواپیمابر «روزولت» بدین معناست که حضور آمریکا در منطقه کاهش یافته است.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: نیروی دریایی آمریکا ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» را از آبهای خلیج فارس خارج کرد و از سال 2007 این برای نخستین بار است که آمریکا هیچ ناو هواپیمابری در خلیج فارس نخواهد داشت.

این منبع نوشت: وزارت دفاع آمریکا اذعان نکرد که این اقدامات به عملکرد هواپیماهای روسیه در سوریه مرتبط است؛ اما ارتش آمریکا اعلام کرد ناو هواپیمابر «روزولت» که حامل 5 هزار سرباز و 65 فروند جنگنده بود از آبهای خلیج فارس خارج شد.

ملک سلمان پس از انجام رفتار دیوانه وار به بیمارستان منتقل شد!

یک پایگاه صهیونیستی اعلام کرد پادشاه عربستان پس از انجام رفتار "دیوانه وار" برای آسیب رساندن به خود، به بیمارستان منتقل شد.  

ملک سلمان پس از انجام رفتار دیوانه وار به بیمارستان منتقل شد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبکا فایل: نوشت ملک سلمان، پادشاه 79 ساله عربستان سعودی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ریاض منتقل شد.

بر اساس این گزارش، منابعی اعلام کردند که ملک سلمان پس از انجام رفتار "دیوانه وار" برای زخمی کردن خود، به بیمارستان انتقال یافت.

دبکا در ادامه نوشت: "ملک سلمان، که از ده ماه پیش به تخت نشسته است، از بیماری زوال عقل و آلزایمر رنج می برد. محمد بن نایف، ولیعهد سعودی، در تلاش برای رسیدن به تاج و تخت است."

در ادامه گزارش این پایگاه صهیونیستی آمده است: " به ملک سلمان داروهای بیهوشی زیادی تزریق شد و به زور وی را به بیمارستان منتقل کردند تا او را از قدرت برکنار کنند."

بازخوانی 8 عقب‌نشینی غرب پس از 8 هشدار رهبر انقلاب‬

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، غرب همواره با سناریوسازی های مختلف به دنبال تضعیف ایران بود اما این تهدیدها در مقابل قاطعیت و صراحت مقام معظم رهبری رنگ باخته است و دشمنان هرگز به نتیجه مطلوب نرسیدند. 

 


‫بازخوانی هشت عقب‌نشینی غرب پس از هشت هشدار رهبر انقلاب‬
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد کارشکنی‌ها و دشمنی‌های کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه نسبت به جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم که برخی از این دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها واکنش صریح و قاطعنامه مقام معظم رهبری را در پی داشته است، به طوری که پس از صراحت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب شاهد عقب نشینی و تغییر رویه در سیاست‌های غرب بوده‌ایم. چنانکه شواهد تاریخی نشان می‌دهد همین واکنش‌های صریح و قاطعانه مقام معظم رهبری باعث زوال رویه استعمارگرانه شده است. 
 
به عنوان مثال اخیراً، وقوع فاجعه منا و تعلل مقامات سعودی در تحویل به موقع پیکرهای جانباختگان ایرانی، مقام معظم رهبری واکنش صریح و قاطعانه‌ای را نشان دادند که پس از آن طرف عربی مواضعش تغییر کرد و از موضع خود عقب نشست. اما این اولین واکنش محکم مقام معظم رهبری نبود که با عقب‌نشینی طرف مقابل همراه شد بلکه در گذار تاریخ موارد بسیاری واکنش صریح رهبر معظم انقلاب، طرف مقابل را ناچار به عقب‌نشینی کرده که در نوشتار پیش رو به برخی از نمونه‌های آنها اشاره می‌شود:
  ادامه مطلب ...

ماجرای موشک عماد و پایگاه های آمریکایی+تصاویر

موشک دوربرد "عماد" در حالی روی لانچر قرار گرفت که به تمامی ادعاهای رسانه‎ای داخلی و خارجی پاسخ داد.
به گزارش شریان نیوز،  در حالی اخیراً موشک دوربرد "عماد" مورد آزمایش قرار گرفت که روی لانچر رفتن این موشک به تمامی ادعاهای اخیر برخی داخلی‌ها و آمریکایی‌ها و رسانه‌های وابسته به آن‌ها پاسخ داد.

پاسخ این موضوع همان جمله‌ای است که رئیس جمهور به آن اشاره کرد که "ایران برای توانمندی دفاعی خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیرد" و آزمایش این موشک سند معتبری درباره این سخن بود. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ساخت و آزمایش موشک جدید ایرانی نشان داد که اراده جدی برای گسترش توان دفاعی و نظامی کشور دارد و از این کوشش به هیچ عنوان دست بردار نیست.


جدا از نکات فوق باید دانست که این موشک اولین موشک ایرانی با قابلیت هدایت و کنترل است که متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با توان کاملا بومی ساخته‌اند و این موشک پارامتری از اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران است. 



**پایگاه‌های آمریکایی در تیررس موشک "عماد"

به عبارت بهتر از زمان روانه سازی (Launching) تا اصابت به هدف (Target) هدایت و کنترل می‌شود؛ این یعنی هر هدفی در خلیج فارس (از جمله پایگاه "شیخ عیسی"، "شیخ السالم"، "الخلید الصابر"، "شاهزاده سلطان"،‌"العدید"، "اینجرلیک"، "پرینچلیک" و... در تیررس این موشک قدرتمند قرار دارد.





 

*** سخنان وزیر دفاع درباره موشک عماد
 
سردار سرتیپ پاسدار  "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح   با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در توسعه و تکمیل توان موشکی نیروهای مسلح و افزایش قدرت بازدارندگی موثر جمهوری اسلامی ایران گفت: این موشک که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت پذیرفته است، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف می‎باشد؛  که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده بطور کامل منهدم کند.


وزیر دفاع با بیان اینکه طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود تاکید کرد: ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچکس اجازه نمی‎گیریم و برنامه‎های دفاعی خود را بویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌کنیم که موشک "عماد" یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‎شود.



وی تصریح کرد: با تحویل انبوه موشک  "عماد" به یگان های موشکی نیروهای مسلح در آینده نزدیک قدرت و توان تاکتیکی و عملیاتی آنان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.



*** مشخصات موشک عماد

بر اساس اطلاعات روزنامه جروزالم پست، این موشک قریب به 1700 کیلومتر برد و بیش از 700 کیلوگرم سرجنگی دارد و یک موشک هدایت شونده بردبلند سطح به سطح بوده که دارای پتانسیل‌های منحصر به فردی است









 

البته تاکنون مسئولین ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جمله سردار سرتیپ "حسین دهقان" درباره برد موشک "عماد" از نظر کمی و عددی سخنی به میان نیاورده اما نکته‌ای که وجود دارد اینکه این موشک دارای پتانسیل‌های خارق العاده است. این که چگونه روزنامه جروزالم پست از برد دقیق و وزن سرجنگی آن اطلاع دارد به نظر یک گمانه‌زنی رسانه‌ای است و منابع رسمی نظامی از آن اطلاعاتی مطرح نکردند. 




نکته‌ای که وجود دارد این که هیچ کس اطلاعی برای برد، قدرت تخریب، وزن کل و یا وزن سرجنگی ندارد و موضوعی که مشخص بوده این که ایران دستاوردهای دفاعی خود را هر زمان که صلاح بداند، گسترش خواهد داد و شلیک این موشک پیامی برای آمریکایی‌ها داشت که ما علیرغم آن که صلح‌طلب و اهل تعامل هستیم، در عین حال از دستاوردهای دفاعی خود با جدیت دفاع می‌کنیم.