بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

پیش بینی رهبر انقلاب از وقوع حوادث مشابه “پاریس” در 530 روز پیش


افسران - پیش بینی رهبر انقلاب از وقوع حوادث مشابه “پاریس” در 530 روز پیش

به گزارش فتن، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 12 خرداد 1393 در دیدار شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و هیأت همراه با اشاره به خطر گروههای تکفیری در منطقه، تأکید کردند: متأسفانه برخی کشورهای منطقه متوجه خطری که گروههای تکفیری، در آینده، برای خود آنها ایجاد خواهد کرد نیستند و همچنان در حال حمایت از این گروهها هستند.

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: برخی کشورهای منطقه اکنون با کمک به گروههای تکفیری، از کشتار و جنایات آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروهها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آنها را از بین ببرند.

دشمن واقعی ما وهابیت است

نسخه اروپایی نشریه «پالیتکو» با انتشار گزارشی در مورد حادثه پاریس، تفکرات ترویج شده از سوی عربستان سعودی را ریشه اصلی تفکر افراطی در جهان معرفی کرده و نوشته است که وهابیت سعودی دشمن اصلی است.  ادامه مطلب ...

سه نکته از ده ها نکته مهم درخصوص حوادث پاریس

✅ مطابق مشی قبلی رسانه های غربی، داعشی های دخیل در حملات فرانسه می بایست "پیکارجو" خوانده میشدند که اینگونه نبود و مهاجمان بالفظ "تروریست" مورد خطاب قرار می گرفتند.

✅تمام رسانه های دنیا بسیج شدند تا اخبار لحظه به لحظه این حمله را گزارش کنند ولی کشته شدن روزانه ۲۰۰ نفر در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و... هیچ جذابیتی برای این رسانه ها نداشته و بعضا مورد بایکوت خبری قرار می گیرد.

✅فرانسه بتازگی بزرگترین ناو جنگی خود؛ یعنی ناو هواپیمابر شارل دوگل را برای حضور در ائتلاف غربی برضد داعش به منطقه خاورمیانه اعزام کرده. با توجه به اینکه مهاجمان این حمله را "۱۱ سپتامبر فرانسه" نامیدند، بعید نیست این حمله یک توجیه برای حمله گسترده به سوریه و اشغال نظامی آن باشد.

رونمایی از مُهر پیامبر در عربستان! + تصاویر

هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی که یکی از ارگان های تبلیغی وهابیت می باشد در روزهای اخیر از مهر پیامبر (ص) رونمایی کردند و آن را به مردم اهدا می کردند.   ادامه مطلب ...

ابشاربیشه پوران-لرستان

ابشاربیشه پوران-لرستان

ابشار بیشه پوران طبیعت لرستان

این سه خصلت انسان را محبوب مردم می کند


قدس آنلاین: محبوبیت و برخورداری از محبت مردم از خواسته های فطری بشر است که راه های مختلفی را برای تحقق ان امتحان می کند در حالی که امیرمومنان امام علی (ع) راه آن را نشان داده اند.


 
ادامه مطلب ...

پاریس امروز با وحشت بیدار شد؛ ۷ انفجار همزمان با عملیات پلیس/ درگیری خیابانی نیرو‌های ویژه با تروریست‌ها

طی عملیات پلیس در منطقه سنت دنیس در شمال پاریس برای دستگیری چند نفر از مظنونین از جمله "صلاح عبدالسلام" و مغز متفکر حملات اخیر، "عبدالحمید اباعود" تاکنون دو مظنون کشته، دو تن دیگر دستگیر و چند افسر پلیس زخمی شده‌اند  ادامه مطلب ...

وقتی علی دایی بچه بود! + عکس

خبرگزاری میزان - آقای گل فوتبال جهان عکسی از کودکی خود منتشر کرد که با استقبال هوادارانش مواجه شد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری میزان، علی دایی کمتر در فضای مجازی فعالیت دارد و حتی به ندرت مصاحبه می‌کند اما "شهریار" صفحه‌ای رسمی در اینستاگرام ایجاد کرده که بیش از 360 هزار نعقیب کننده دارد.

دایی در این شبکه مجازی بسیار فعال است و عکس‌های جالبی را نیز به انتشار می‌گذارد. وی در جدیدترین پست خود، عکسی از دوران کودکی‌اش منتشر کرده و زیر آن نوشته :"به یاد قدیم."

جالب این که بیشتر مخاطبان در نظرات خود از شهریار می‌خواستند که توضیح دهد کدام یک از کودکان حاضر در عکس است!






وقتی علی دایی بچه بود! + عکس

انتهای پیام/

امروز در رزمایش محمدرسول الله(ص) ۳؛ «پهپاد یسیر» عملیاتی شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پهپاد یسیر که توسط جوانان برومند نیروی زمینی ارتش در گروه پهپادی تهیه، تولید و قبلا رونمایی شده بود برای اولین بار در رزمایش محمد رسول الله(ص) ۳ عملیاتی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در جریان رزمایش محمد رسول الله ۳ گفت: پهپاد مهاجر ۵۰ و ۱۰۰ کیلومتری و «پهپاد یسیر» ماموریت خود را با موفقیت به انجام رساندند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در مرحله نهایی رزمایش محمد رسول الله(ص) ۳ پهپاد مهاجر که در دو نوع ۵۰ و ۱۰۰ کیلومتری است برای شناسایی و عکسبرداری از منطقه رزمایش فعالیت خود را با موفقیت به انجام رساند.

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان افزود: پهپاد یسیر که توسط جوانان برومند نیروی زمینی ارتش در گروه پهپادی تهیه، تولید و قبلا رونمایی شده بود برای اولین بار در رزمایش محمد رسول الله(ص) ۳ عملیاتی شد.

روزنامه صدی نوشت؛ تنها راه سران عرب برای ممانعت از واگذاری اس-300 به ایران


«قرارداد روسیه با ایران برای واگذاری اس-300 به معنی وداع با قدرت سلاح هوایی کشورهای عرب حاشیه خلیج {فارس} است.

 به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، به نقل از روزنامه «صدی»؛ «ظافر العجمی» آکادمیک کویتی، واگذاری سامانه موشکی اس-300 به ایران از سوی روسیه را ضربه سنگینی به قدرت دفاعی هوایی و هجومی کشورهای عربی عنوان کرد.

 

 

بر پایه این گزارش؛ العجمی طی پیامی در توییتر قرارداد روسیه با ایران برای واگذاری اس-300 را به معنی وداع با قدرت هوایی کشورهای عرب حاشیه خلیج {فارس} توصیف کرد.

 

 

العجمی در ادامه افزود: «تنها راه برای به هم زدن قرارداد روسیه و ایران این است که کشورهای عربی قراردادهای کلانی با روس ها منعقد کنند.»

 

 

لازم به ذکر است که سخنگوی هیئت روسی شرکت کننده در نمایشگاه بین‌المللی هوایی امارات به خبرگزاری تاس گفته است که اوایل سال آینده میلادی قرارداد جدیدی برای فروش سیستم دفاع ضد موشکی اس-۳۰۰ به ایران امضا می شود.

 

 

وی روز گذشته گفت که مذاکره با طرف ایرانی در مورد جزئیات قرارداد ادامه دارد و این مذاکرات دست کم تا اوایل سال میلادی ۲۰۱۶ (حدود دو ماه دیگر) طول خواهد کشید.

سردار دهقان در جمع خبرنگاران: «اس۳۰۰» را تا پایان سال میلادی تحویل می‌گیریم

شناسهٔ خبر: 2962833 -
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مراحل اجرایی قرارداد اس ۳۰۰ طی شده است و ان‌شاء‌الله در پایان همین سال میلادی بخش عمده‌ای از این سیستم را در اختیار می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار، سردار حسین دهقان در حاشیه مراسم ترحیم پدر حاج صادق آهنگران که عصر امروز در مسجد ولی‌عصر (عج) تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه رسانه‌های روسی خبر از توافق ایران و روسیه در مورد تحویل سامانه اس ۳۰۰ به ایران داده‌اند، نظر شما در این باره چیست، اظهار داشت: ما با طرف روسیه قرارداد بسته‌ایم و امضا نیز شده است.

وی افزود: مراحل اجرایی قرارداد اس ۳۰۰ طی شده و ان‌شاء الله در پایان همین سال میلادی بخش عمده این سیستم را در اختیار می‌گیریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه هم‌اکنون نیروهای ما در حال آموزش در روسیه هستند، گفت: به اندازه نیازمان از این سامانه خریداری کرده‌ایم.

ادامه مطلب ...

نکته‌ای‌ نهفته در ماجرای اعتراض به‌ «فیتیله»

رنامه فیتیله، در برنامه اخیر خود، مرتکب خطایی شد که رنجش خاطر ده‌ها میلیون ایرانی را به دنبال داشت. نه تنها ترک‌ها که همه ایرانیان از این برنامه ناراحت شدند، چراکه هیچ انسان شرافتمندی توهین به انسان‌های دیگر را برنمی‌تابد. به گزارش نامه نیوز، در این باره نکاتی چند قابل توجه و تأمل است:

1 - آنچه در این برنامه رخ داد، صرفاً استفاده از «زبان ترکی» یا «فارسی با لهجه ترکی» در یک برنامه طنز نبود، چراکه این موضوع اساساً توهین تلقی نمی‌شود و همه زبان‌ها و گویش‌ها از جمله ترکی، شمالی، لری و ... در برنامه‌های طنز و جدی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کسی هم رنجیده خاطر نمی‌شود. آنچه اتفاق افتاد، فارغ از بحث قومیت‌ها، یک بی‌نزاکتی بود که نام طنز و حتی جوک هم نمی‌توان بدان نهاد (مسواک زدن با فرچه دستشویی! مشمئزکننده نیست؟ آن هم در برنامه کودک).  ادامه مطلب ...

هاآرتص مدعی شد عملیات هکرهای ایرانی علیه دانشمندان هسته‎ای رژیم صهیونیستی

خبرگزاری میزان-روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی عملیات سایبری هکرهای ایرانی علیه دانشمندان و فیزیکدانان هسته ای رژیم صهیونیستی شد.
عملیات هکرهای ایرانی علیه دانشمندان هسته‎ای رژیم صهیونیستیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز _سه شنبه_ مدعی شد: شرکت امنیت سایبری "چک‌ پوینت" می گوید که هکر‌های ایرانی طی دو سال گذشته در صدد این بوده اند که از فیزیکدان‌ ها و دانشمندان هسته‌ ای اسرائیل و همچنین دیگر افراد برجسته در نهادهای دانشگاهی، سازمان‌ های دفاعی و جهان تجارت جاسوسی کنند.   ادامه مطلب ...

«چگونه یک دهه آینده ایران دنیا را تغییر خواهد داد؟»

شماره جدید مجله تایم تصویر جلد خود را به عکسی از یک دختر جوان ایرانی اختصاص داده است.
این مجله عکسی از یک دختر با حجاب ایرانی منتشر کرده در کنار دریاچه چیتگر ایستاده و موبایل و نخ بادبادکی را به دست گرفته است.
 
تیتر این مجله نیز «ایران ۲۰۲۵» است و روی آن این پرسش مطرح شده است:‌ «چگونه یک دهه آینده ایران دنیا را تغییر خواهد داد؟» 
 
به گزارش خبرآنلاین، مجله تایم یک هفته‌نامه مشهور آمریکایی است که ۹۲ سال پیش بریتون هادن آن را بینانگذاری کرد. 
 
این هفته نامه در نیویورک منتشر می‌شود و هر سال یک نفر را به عنوان به شخصیت سال انتخاب می‌کند. تاکنون شخصیت‌های ایرانی مثل دکتر محمد مصدق، امام خمینی و … به عنوان چهره سال در این مجله انتخاب شده‌اند. 
 
تصویر دختر ایرانی روی جلد مجله «تایم»

پرسمان؛ چگونه به عیوب خود پی ببریم؟

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به پرسشی درباره راه های شناسائی عیوب در خودپاسخ گفتند.

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز،  حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به پرسشی درباره راه های شناسائی عیوب در خودپاسخ گفته است.

متن پرسش مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:  ادامه مطلب ...

عجیب ترین جزیره جهان !

همه جزیره ها زیبان. به خاطر دور افتاده بودن و آرامشی که تو هر جزیره ای حکومت می کنه، سفر کردن به جزیره ها می تونه بهترین روزهارو برای هر شخصی بسازه. جزیره ایستر، هم مطمئنا یکی از اون جزیره هاست. ایستر که تو اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته و متعلق به کشور شیلی هستش، از عجیب‌ترین جزیره های دنیاست.

ایستر  ادامه مطلب ...

ماهنامه ویژه ارتش آمریکا اذعان کرد ایران پهپادهایی با برد ۳۰۰۰ کیلومتر دارد/ توسعه نگران کننده صنایع پهپادی و موشکی ایران

ماهنامه ویژه ارتش آمریکا در گزارشی نوشت: شاید هیچ بخشی چون برنامه توسعه پهپادها در زرادخانه ایران پیشرفت سریعی نداشته است.
 

«ماهنامه ارتش امریکا» در تازه‌ترین گزارش خود پیرامون «توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ساخت و توسعه پهپادها» نوشت: شاید هیچ بخشی چون برنامه توسعه پهپادها در زرادخانه ایران پیشرفت سریعی نداشته است. شاید ایرانی‌ها  درباره مهندسی معکوس خود در زمینه پهپاد آمریکایی «آرکیو 170» مبالغه کنند اما تلویزیون و رسانه‌های این کشور تصاویر پهپادهای مختلفی را به نمایش می‌گذارند.  ادامه مطلب ...

آخرین انسانی که دار فانی را وداع می‌کند، کیست؟

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: زمین هیچگاه از حجت خالی نمی‌ماند، حجت خدا یا ظاهر و آشکار است یا خائف و پنهان،‌ تا حجت‌ها و برهان‌های خدا باطل نشود. بنابراین همواره باید انسان کامل در زمین وجود داشته باشد.
فارس:  یکی از اصول اساسی مکتب تشیع این است که جهان هستی و زمین هرگز بی‌امام نخواهد بود، چه آنکه بدون وجود امام و خلیفه الهی و واسطه فیض، جریان فیض الهی در قلمرو تکوین و تشریع قطع می‌شود، در حقیقت، حیات و بقاء آن در این عالم وجود ظلی دارد و فقط در سایه وجود مقدس امام در هر عصر امکان پذیر خواهد بود، این مسأله به قدری حائز اهمیت است که امام صادق علیه السلام فرمود: اگر تنها دو نفر در جهان وجود داشته باشند، یکی از آن دو امام خواهد بود و آخرین کسی که می‌میرد امام است.(1) 
ادامه مطلب ...

اس- ۳۰۰ ، بدترین کابوس برای آمریکا


در میان نیروی هوایی ایالات متحده تنها جنگنده اف-۲۲ و بمب افکن بی-۲ هستند که قادر به انجام عملیات در محدوده سیستم پدافند هوایی اس-۳۰۰ هستند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  دیپلماسی ایرانی : براساس گزارش برخی رسانه ها، مسکو سامانه پدافند هوایی قدرتمند اس-300 را در سوریه مستقر کرده است. با این حال گزارش های تایید شده ای از سوی مقامات نظامی در رابطه با این که چه نوع موشک هایی یا چه گونه نیروهایی در منطقه مستقر شده اند، وجود ندارد

  ادامه مطلب ...

وزیر کشور: خط قرمز ایران در برابر داعش "عتبات عالیات" و "40کیلومتری مرزها" است

رحمانی فضلی

وزیر کشور خطاب به گروه‌های تکفیری ــ صهیونیستی فعال در عراق و سوریه گفت: ما همواره اعلام کرده‌ایم که خط قرمز ما عتبات عالیات و 40کیلومتری مرزهای ما است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، در سخنان خود که در جمع مردم شهرستان طبس ابراز شد با اشاره به یوم‌الله 13 آبان گفت: ایران از تمامی آزمایشات سخت همواره سربلند خارج شده است، امروزه به‌برکت رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب و رهبر معظم انقلاب در شرایط فعلی، رشادت‌های شهدای عزیز و نیز هوشیاری و صبوری ملت عزیز ایران، ایران تنظیم کننده تحولات در منطقه و کشوری مهم و تأثیرگذار در حل مناقشات سیاسی منطقه و دنیا است.  ادامه مطلب ...