بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

ای آنکه در نگاهت حجمی زنور داری

کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟

 

چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابی

ای آنکه در حجابت دریای نور داری

 

من غرق در گناهم، کی می کنی نگاهم؟

برعکس چشمهایم چشمی صبور داری

 

از پرده ها برون شد، سوز نهانی ما

کوک است ساز دلها، کی میل شور داری؟

 

در خواب دیده بودم، یک شب فروغ رویت

کی در سرای چشمم، قصد ظهور داری؟

آخرین نگرانی های رسول خدا صلی الله علیه و آله

زندگی مبارک پیامبر اکرم، حضرت محمد صلی الله علیه و آله تا 10 سال پس از هجرت ادامه یافت. در هر یک از این سالها وقایع مهمی اتفاق افتاده است، که هم از نظر تاریخ عمومی، و هم تاریخ اسلام، و هم از نظر دینی و ماهیت خود اسلام، دارای اهمیتهای ویژه است. از جمله، در این مدت، اسلام توسعه یافت و به سراسر جزیرة العرب رخت کشید.

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان
رسول خدا ، پیامبر

  ادامه مطلب ...

عملیات غافلگیرانه ذوالفقار ایرانی/ همه چیز برای پیروزی در جنگ زمینی آماده است

در ایران تلاش ها برای طراحی و ساخت یک تانک بر مبنای دانش و توان بومی از اوایل دهه 1370 شمسی آغاز شده و تانک ذوالفقار 3 امروز به عنوان محصول نهایی این پروژه به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است.
خبرگزاری میزان-گروه سیاسی: تانک یکی از مهمترین ادوات در رزم های زمینی به حساب آمده و به نوعی از زمان جنگ دوم جهانی تا به امروز به عنوان یکی از اهرم های تاثیر گذار در تعیین نتیجه نبرد به حساب آمده است. در کشور ما ایران تلاش ها برای طراحی و ساخت یک تانک بر مبنای دانش و توان بومی از اوایل دهه 1370 شمسی آغاز شده و تانک ذوالفقار 3 امروز به عنوان محصول نهایی این پروژه به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است.

تانک ذوالفقار (تیتر با احسان)

 
ادامه مطلب ...

آبروریزی مقابل رییس جمهور! + عکس

شلوار عضو ارشد یک گروه حقوق بشری هنگام دریافت جایزه از رییس جمهور کرواسی از پایش در آمد.
اتاق خبر 24

این مرد بلافاصله شلوار خود را بالا کشید ، اما عکاسان تیز بینی که در این مراسم حاضر بودند ، سریع تر از وی عمل کرده و از او عکس گرفتند.

گفتنی است ، کولیندا گرابار-کیتاروویچ نخستین زن رییس جمهور در کرواسی است.

 

افتادن شلوار

فرمانده پدافند هوایی از جدیدترین سایت موشکی "هاگ" در تبریز بازدید کرد

خبرگزاری میزان-فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از منطقه پدافند هوایی شمال غرب (امیرشهید برادری تبریز) بازدید کرد.
فرمانده پدافند هوایی از جدیدترین سایت موشکی به گزارش گروه سیاسی میزان، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال غرب (امیرشهید برادری تبریز) آمادگی سامانه‌های پدافندی موجود در این منطقه را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.

فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء(ص)طی این بازدید از گروه  پدافندهوایی جدیدالتاسیس تبریز و سایت موشکی هاگ بازدید کرد.



 

اسماعیلی در این بازدید ضمن ابراز رضایت از آمادگی کارکنان منطقه و قدردانی از زحمات مجدانه آنهاٰ بر تلاش هرچه بیشتر در راستای ارتقاء آمادگی رزمی تاکید کرد.
ادامه مطلب ...

ایتارتاس: روسیه تحویل اس ۳۰۰ را به ایران آغاز کرد/ نفوذناپذیری آسمان ایران کامل شد


به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان از رویترز، مقامات روسیه اعلام کردند که این کشور تحویل اس 300 به ایران را آغاز کرده است.

تحویل سامانه اس 300 روسی و پایان یافتن فرآیند ساخت اس 300 ایرانی یا همان باور 373 و قرار گرفتن این 2 سامانه پدافندی در کنار یکدیگر، نفوذناپذیری آسمان ایران را کامل خواهد کرد.

  ادامه مطلب ...

هریتیج منتشر کرد : قدرت نظامی ایران از نگاه یک اندیشکده آمریکایی

«هریتیج» به تهدیدهای خاورمیانه‌ای، قدرت نبردهای نامتقارن ایران و نیز توان نیروی دریایی  اشاره شده است.
قایق تندرو سپاه

  ادامه مطلب ...

با حضور دریادار سیاری صورت گرفت الحاق 4 فروند هواناو به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش+ تصاویر

هاورکرافت

4 فروند هاورکرافت با حضور دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش به ناوگان نداجا در بندرعباس الحاق شدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم اعزامی به بندرعباس، 4 فروند هواناو در مراسمی با حضور دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش به ناوگان نداجا در بندرعباس الحاق شدند.

دریادار سیاری در مراسم الحاق هاورکرافت‌ها گفت: با وجود فناوری بسیار بالای این شناورها، توسط نیروهای بومی و متخصص داخلی به توانمندی و دانش بهسازی، بهینه‌سازی و تعمیرات آن دست یافتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه هاورکرافت‌ها در تمام عملیات‌های نیروی دریایی حضور دارند، گفت: هیچ وسیله‌ای را در نیروی دریای ارتش از خط خارج نمی‌کنیم و مدام در حال بهسازی و بهینه‌سازی تجهیزات هستیم.

وی اضافه کرد: در منطقه هیچ کشوری توان بازسازی تجهیزات و امکانات نظامی را ندارد و این تنها ایران است که با برخورداری از نیروهای جوان، متخصص و متعهد به قابلیت‌های بالایی در ساخت، تعمیرات و بهینه‌سازی دست یافته‌اندبه گزارش تسنیم، سه دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش صبح امروز طی مراسمی و با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولان استانی هرمزگان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش عملیاتی شد.

ناو جمهوری اسلامی ایران تنب، بالگرد ضدزیردریایی مدل SH-3 و هواپیمای ترابری فوکر مدل F-27 دستاوردهایی بودند که بعد از تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شدند.

تصاویر مربوط به الحاق هاورکرافت‌ها با نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

تصاویر مربوط به الحاق هاورکرافت‌ها با نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

تصاویر مربوط به الحاق هاورکرافت‌ها با نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

انتهای پیام/

ژنرال آمریکایی: ترکیه باید از ناتو اخراج شود

ناتو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی

یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا تاکید کرد: ترکیه در درگیری‌های سوریه به دنبال منافع خود است و با ناتو و سایر نیروها در منطقه همکاری نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «پل والیلی» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در مصاحبه با شبکه راشاتودی تصریح کرد: ترکیه منافع خود را در جنگ سوریه دنبال می کند و در حال همکاری با ناتو و سایر نیروها در منطقه نیست.

وی در ادامه افزود: سرنگونی هواپیمای جنگنده سوخو 24 روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه، تازه ترین اقدام تحریک آمیز آنکارا به شمار می رود، بنابر این ناتو باید ترکیه را از این ائتلاف اخراج کند.

این ژنرال آمریکایی گفت: سرنگون کردن هواپیمای جنگنده روسی، ارتباطی با حفاظت از مرزهای ملی ترکیه نداشته است. این اقدام با این هدف انجام شده است تا به روسیه نشان دهد، ترکیه قدرت مسلط و برتر در منطقه است. رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان نیز در این منازعه نقش داشته است. این نخستین حادثه از این نمونه نبوده است: چند سال پیش نیز ترکیه یک فروند جنگنده سوری را سرنگون کرده بود.

والیلی اظهار داشت: سرنگون کردم سوخو 24 بی شک یک اقدام تحریک آمیز آشکار است. تا زمانی که ترکیه قصد داشته باشد منطقه را کنترل کند و خود را به عنوان یک رهبر منطقه ای مطرح نماید، به اقدامات تحریک آمیز خود در منطقه ادامه خواهد داد. ناتو باید به حادثه را یک پرچم قرمز ارزیابی و تلقی کند. ترکیه به صورت یکجانبه تصمیم به سرنگونی هواپیمای روسی گرفته و نشان داده است که تمایلی برای جلب موافقت ناتو برای اقدامات خود ندارد. این سیاستی است که آنکارا برای مدت زمانی طولانی در پیش گرفته است.

این ژنرال آمریکایی گفت: اعضای ناتو باید ترکیه را از این ائتلاف اخراج کنند چرا که آنکارا در حال همکاری برای مقابله با داعش نیست، آنها خواستار سرنگونی دولت بشار اسد در سوریه و روی کار آمدن دولت دیگری هستند.

انتهای پیام/

سردار سلامی: به تحرک گرو‌ه‌های تکفیری پاسخ دندان‌شکن می‌دهیم

سیاست > نظامی - ایلنا نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در صورت هرگونه تحرک گرو‌ه‌های تکفیری پاسخ ایران دندان‌شکن خواهد بود.

سردار حسین سلامی در جریان بازدید از مرز مهران با بیان اینکه امنیت برای زائران اربعین در کل کشور برقرار است، گفت: با تلاش‌ نهادهای امنیتی، انتظامی و سپاه، اشراف اطلاعاتی خوب و کافی در مرز‌ها محقق شده است و در صورت هرگونه تحرک گرو‌ه‌های تکفیری پاسخ ایران دندان‌شکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس گزارش‌های دریافتی در آن‌سوی مرز، در کشور عراق نیز مشکل خاصی وجود ندارد، ادامه داد: همه مجموعه‌ها در تلاش هستند تا ضمن ایجاد امنیت لازم، تکریم و احترام گذاشتن به زوار آنگونه که شایسته آن‌ها بوده انجام شود.

سردار سلامی با اشاره به خدمات انجام گرفته در مرز مهران تصریح کرد: سپاه با تمام توان در حال خدمات‌رسانی به زوار بوده و در مرز مهران با ایجاد اردوگاهی ۶ هزار نفری، بیمارستان صحرایی و همچنین تدارک صد‌ها دستگاه خودرو ترابری در هر لحظه از شبانه‌روز برای آسودگی زائران اربعین حسینی تلاش می‌کند.

با اشاره به ورود غیرقانونی به فضای ایران؛ امیر اسماعیلی: می‌توانستیم هواپیمای نظامیان آمریکایی را نابودکنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، با اشاره به رهگیری و بر زمین نشاندن هواپیمای حامل ۱۰۸ نظامی آمریکایی درسال ۹۳ گفت: حق داشتیم آن هواپیما را منهدم کنیم زیرا غیرقانونی وارد ایران شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی گفت: به محض تجاوز هر هواپیمایی چه جنگنده چه مسافربری، اولین اقدام، انهدام نیست و برای ایجاد ثبات در منطقه و امنیت و آرامش نباید از آخرین اقدام به عنوان اولین اقدام استفاده کرد.

وی افزود: باید از اقدامات شتابزده جلوگیری کرد و در مسیر اقدامات اصولی، علمی و عملی گام برداشت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: نقض حریم هوایی کشور ترکیه هنوز ثابت نشده و ناتو و روسیه در حال بررسی این موضوع هستند.

وی گفت: هر چند ناتو معتقد است نقض هوایی صورت گرفته، اما روسیه بر اساس عکسهای ماهواره ای عنوان می‌کند که این نقض هوایی رخ نداده است.

اسماعیلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز هواپیمایی که ۱۰۸ نظامی آمریکایی را حمل می‌کرد، در بندرعباس به زمین نشاند؛ هرچند حق داشتیم آن هواپیما را منهدم کنیم زیرا به صورت غیرقانونی وارد فضای ایران شده بود.

ثواب زیارت امام حسین (ع) در خوف و هراس!

قدس آنلاین: ... و کسى که در زیارتش خائف و بیمناک باشد در روزى که مردم براى حساب پروردگار عالمیان به پا مى‏ خیزند...

به گزارش قدس آنلاین، بنابر تصریح روایات معصومان علیهم السلام یکی از بافضیلت ترین مستحبات که تاکید فراوانی بر انجام آن شده است زیارت قبر مطهر و نورانی امام حسین (ع) در کربلای معلی است که برای آن ثواب و برکاتی بی شمار و خارج از تصور ذکر می شود.  ادامه مطلب ...

تحویل سامانه دفاع موشکی "اس-300" به ایران آغاز شد

خبرگزاری میزان-دستیار امور همکاری های نظامی-فنی رئیس جمهور روسیه از آغاز تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران خبر داد.
تحویل سامانه دفاع موشکی به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزانبه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ "ولادیمیر کوژین"، از آغاز تحویل سامانه موشکی "اس-300" به ایران خبر داد اما گفت این قرارداد را نمی توان تا پایان سال 2015 به طور کامل اجرا کرد.
 
کوژین افزود: قرارداد امضا شده است و ما تحویل اس 300 به ایران را آغاز می کنیم اما این فناوری خاص و پیچیده است که متشکل از چند گردان بوده و ارسال آن به ایران به زمان معینی نیاز دارد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع امکان ندارد که این قرارداد تا پایان امسال به طور کامل اجرا شود.

انتهای پیام/

روحانی: موشک و هواپیما اسباب‌بازی نیست که کسی در هوا تصمیم به شلیک بگیرد

رئیس‌جمهور گفت: روسیه و ترکیه هر دو همسایه و دوست جمهوری اسلامی ایران هستند و برای ما بسیار مهم است که روابط همسایگان صمیمی باشد و راضی نیستیم بین همسایگانمان اختلاف باشد.
به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌‌جمهور برگزاری سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران و حضور مقام‌های ارشد کشورهای عضو را نشانگر اهمیت و امنیت جمهوری اسلامی ایران و اراده کشورها برای توسعه روابط با تهران دانست و اظهار داشت: البته روشن است که ایران از لحاظ انرژی و داشتن بیشترین مخازن گاز در دنیا مورد توجه ویژه جهانیان است.

وی با قدردانی از وزارت نفت، وزارت امور خارجه، دستگاههای انتظامی و امنیتی و همه دست‌اندرکاران برگزاری سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز و همچنین تلاش رسانه‌ها، گفت: در این اجلاس که بسیار موفقیت آمیز، عزتمندانه و با نظم و امنیت کامل برگزار شد، بیشترین تعداد از سران و مقامهای ارشد کشورهای عضو حضور داشتند که این امری کم‌سابقه و نشان دهنده عزت روزافزون جمهوری اسلامی ایران بود.  ادامه مطلب ...

پوتین: آمریکایی‌ها دهان «سگ هارشان» را در ترکیه ببندند

رئیس جمهور روسیه گفت: صبر ما در مقابل اردوغان و گروه جنایتکارش که در همه اقدامات تجاوزکارانه گروه تروریستی داعش نقش دارد، در حال تمام شدن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی بی سابقه ترکیه را تهدید کرد و گفت : از آمریکایی ها می خواهیم دهان سگ هارشان را در ترکیه ببندند.

 
رئیس جمهور روسیه بر گرفتن انتقام اقدام ترکیه در سرنگون کردن هواپیمای نظامی روسیه تاکید کرد. 
 
پوتین گفت: انتقام پاسخی است که دیکتاتور ترکیه دریافت خواهد کرد.
 
وی افزود: برای حل سیاسی بحران سوریه تلاش بسیاری کردیم، ولی برخی طرف های بین المللی از جمله ترکیه به دنبال آتش افروزی هستند.
 
ترک ها با اقدامشان در سرنگون کردن جنگنده ما، علیه ما اعلام جنگ کرده‌اند. صبرمان از دست اردوغان و حزب جنایتکارتش که در تمامی تجاوزات گروه تروریستی داعش دست داشته، به سر آمده است.

در نشست مشترک خبری با وزیر خارجه لوکزامبورگ؛ ظریف: وضعیت بسیار خطرناک است

در نشست مشترک خبری با وزیر خارجه لوکزامبورگ؛
ظریف: وضعیت بسیار خطرناک است
سیاست‌های منطقه‌ای و ضرورت برخورد جدی با مشکلاتی که در منطقه ما به افراط گرایی، تروریسم و تفکر تکفیری دامن می‌زند نیز مورد بحث قرار گرفت.
  ادامه مطلب ...

روزنامه صهیونیستی هشدار داد؛ اقدام مرگبار داعش که به نفع ایران تمام شد

«دولت اوباما و اروپایی ها نیروهای خود را بسیج کرده و به دنبال کمک گرفتن از ایران هستند ...»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، جروزالم پست (jpost) به انتقاد از بسیج غربی ها برای مقابله جدی با گروه تروریستی داعش پس از حملات مرگبار پاریس پرداخته و از آنان خواسته که توجه خود را به مقابله با ایران معطوف سازند.

جروزالم پست، از این نگران است که حملات تروریستی پاریس، ناخواسته به نفع ایران تمام شده و موجب شده که این کشور بتواند اهداف خود در منطقه را بهتر پیش ببرد.

این روزنامه طبق رویه مرسوم در رسانه های صهیونیستی، گروه های مقاومت در منطقه را تروریست لقب داده و ایران را به علت حمایت از حزب الله و حماس، متهم به حمایت از تروریسم کرده است.

جروزالم پست می نویسد: تلاش شدید غرب برای نابودسازی داعش پس از حملات تروریستی پاریس، موجب شده تا اقدامات ایران و حزب الله در سوریه به موضوعی درجه دوم تبدیل شده و از کانون توجه خارج شود.

در ادامه این گزارش با هشدار نسبت به پیشبرد اهداف ایران در خاورمیانه آمده است: در شرایطی که دولت اوباما و اروپایی ها به دنبال کمک گرفتن از ایران برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه هستند، اهداف اصلی حکومت تهران در منطقه، نادیده گرفته شده است.

واکنش یک فرمانده عالی رتبه نظامی به شلیک موشک از آبهای ایران به سمت سوریه

خبرگزاری میزان-فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: منطقه سهم 20درصد ایران در دریای خزر را کاملا تحت کنترل داریم و اخیرا هیچگونه پرتاب موشکی از این منطقه به سمت سوریه نبوده است.
واکنش یک فرمانده عالی رتبه نظامی به شلیک موشک از آبهای ایران به سمت سوریهبه گزارش گروه سیاسی میزان،  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در آستانه 7 آذر (روز نیروی دریایی)، در نشست خبری با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص شلیک موشک های کروز روسیه از شمال ایران به سمت مواضع داعش در سوریه خاطرنشان کرد: منطقه سهم 20درصد ایران در دریای خزر را کاملا تحت کنترل داریم و اخیرا هیچگونه پرتاب موشکی از این منطقه به سمت سوریه نبوده و شاید این پرتاب ها از آب‌های شمال دریای خزر بوده است.