بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

نقاط راهبردی عربستان و ترکیه در صورت تقابل نظامی با ایران کارشناس روس: عربستان قطعا در رویارویی نظامی، از ایران شکست می خورد

خبرگزاری میزان- مثلث ایران، عربستان و ترکیه به عنوان قدرت های منطقه ای سعی دارند شکاف های موازنه قدرت را در خاورمیانه به نفع خود پر کنند. در حال حاضر سه ضلع این مثلث در حال کنش و واکنش فعال در برابر یکدیگر قرار دارند. ایران و عربستان تقریباً در همه بحران های عربی کنونی مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و سعی در محدود کردن نقش طرف مقابل دارند و این در حالی است ایران و ترکیه اغلب نقاط تفاهم مشترکی در بحران ها بجز سوریه دارند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان؛ در دو ضلع دیگر مثلث، یعنی ترکیه و عربستان، تفاهم تاکتیکی در مرحله گذار و تقابل پنهان در مرحله ساختارسازی وجود دارد. ترکیه تلاش می کند از فضای تحولات منطقه برای تثبیت رهبری خود در منطقه استفاده کند. در مقایسه با عربستان، ایران امکان رقابت تعاملی بیشتری را با ترکیه در منافع دراز مدت در مرحله ساختار آینده نظام های سیاسی عربی دارد.

یک خبرگزاری تحلیلی روس به اشاره به اقدام نظامی عربستان سعودی در یمن، نوشته است که ریاض در حال اجرای طرح‌های واشنگتن است، اما باید بداند که در صورت رویارویی نظامی با ایران، قطعا شکست تازه‌ای را در کارنامه خود ثبت می‌کند.

بررسی استراتژیک عربستان و ترکیه در صورت بروز جنگ احتمالی با ایران


  ادامه مطلب ...

۵ نکته مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور درباره برجام

زمان حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری، ارتباطات شیعه از همیشه گسترده‌تر بوده است. در هیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتی شیعه در سرتاسر دنیای اسلام، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری نبوده است
پوستر امام حسن عسگری عزت امام عسکری (ع) در بیان رهبر انقلاب

 
ادامه مطلب ...

۵ نکته مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور درباره برجام

با صدور نامه‌ای مطرح شد

۵ نکته مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور درباره برجام/ از خدعه و نقض عهد آمریکا غافل نشوید/ دستاوردها حاصل مقاومت و ایستادگی بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و عقب‌نشینی طرف‌های مقابل بر اثر تلاش دانشمندان هسته‌ای و کوشش دست‌اندرکاران مذاکرات، بر ۵ نکته مهم خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند.

خبرگزاری فارس: ۵ نکته مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور درباره برجام/ از خدعه و نقض عهد آمریکا غافل نشوید/ دستاوردها حاصل مقاومت و ایستادگی بود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در خصوص سرانجام مذاکرات هسته‌ای، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در مقابل تحریمهای ظالمانه و عقب نشینی طرفهای مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌ای و کوششهای همه دست اندرکاران مذاکرات، بر پنج نکته مهم خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند.

متن نامه معظم له به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری

با سلام و تحیت

خرسندی خود را از اینکه مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته‌ای در پیشبرد این صنعت مهم و کوشش خستگی ناپذیر مذاکره‌کنندگان، سرانجام طرف‌های مقابل را که برخی از آنان به دشمنی با ملت ایران شهره‌اند، وادار به عقب‌نشینی و رفع بخشی از آن تحریم‌های زورگویانه کرد، ابراز می‌دارم و از جنابعالی و هیئت مذاکره و شخص وزیر محترم و همه‌ی دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم. عجالتاً نظر جنابعالی را معطوف می‌دارم به اینکه:

اولاً: مراقبت شود که طرف مقابل تعهدات خود را به‌طور کامل انجام دهد. اظهارات برخی از سیاستمداران امریکایی در این دو سه روز کاملاً موجب بدگمانی است.

ثانیاً: به همه‌ی مسئولان دولتی تذکر داده شود که حلّ مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه‌ی بخش‌ها در جهت اقتصاد مقاومتی است و رفع تحریم‌ها به تنهایی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست.

ثالثاً: در تبلیغات توجه شود که در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است. نوشته‌ها و گفته‌هایی که سعی می‌کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمی‌کنند.

رابعاً: همین اندازه دستاورد نیز در برابر جبهه‌ی استکبار و زورگو، بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده است. این را باید همه‌ی ما درسی بزرگ برای همه‌ی قضایا و حوادث در جمهوری اسلامی بدانیم.

خامساً: بار دیگر تأکید می‌کنم که از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر بویژه امریکا در این مسأله و دیگر مسائل غفلت نشود.

موفقیت جنابعالی و دیگر مسئولان کشور را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

29 دی 94

انتهای پیام/

خشم سعودی ها از نامه وزیر امور خارجه ایران به وزرای خارجه کشورهای جهان

تهران - ایرنا - روزنامه الوطن آنلاین عربستان امروز (یکشنبه) در مقاله ای به قلم قینان الغامدی نوشت: از اینکه نامه وزیر خارجه ایران به وزرای خارجه کشورهای جهان در همان ساعات اولیه از سوی بیش از 220 وزیر خواننده، مورد تفسیر و تایید قرار گرفت، بسیار ناراحتم.

این نویسنده عربستانی که نتوانسته خشم خود را کنترل کند در این مقاله افزود: این طبیعی است و می دانم که در وزارت خارجه ایران، گروهی متخصص فعالیت می کنند که نقش مهمی در خلق اینگونه فرصت ها ایفا می کنند.
در این مقاله آمده است: معلوم است که ایران از توانایی های عالی خود به خوبی و بجا استفاده می کند، اما آیا ما از انجام اینگونه تلاش های دیپلماتیک عاجز هستیم.
الغامدی افزود: ما اصلا عاجز نیستیم و از توانایی و امکانات خوبی هم برخورداریم، اما موانعی وجود دارد که اجازه نمی دهد ما از قدرت و توانایی های خود در جهت پیشرفت استفاده کنیم.
وی سپس از مراحل انتخاب و توانایی و کفایت سفیران عربستان در خارج بشدت انتقاد کرده و نوشت: برخی سفیران عربستان در سفارتخانه ها ناتوان بوده و بی کفایت هستند.
این نویسنده عربستانی می افزاید، از من می پرسند که چرا به نامه ظریف پاسخ نمی دهی، می گویم این باعث شرف و یک امتیاز برای من است و پاسخ دادن به آن برای من مشقتی ندارد اما می دانم که پاسخ من تاثیری در سطح گسترده نخواهد داشت بلکه اگر این پاسخ از سوی یک سفیر معروف یا یک وزیر صورت بگیرد تاثیر بیشتری خواهد گذاشت و بیشتر مورد قبول قرار خواهد گرفت و حتی در سطح موضع گیری دولتی به آن نگاه خواهد شد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته در نامه های جداگانه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان ملل متحد، ابراز امیدواری کرد که عربستان نسبت به پیمودن راه خرد متقاعد شود.

شاهزاده سعودی: ایران می‌تواند طی 24 ساعت عربستان را نابود کند

یک شاهزاده سعودی طی مصاحبه‌ای گفت که این ریاض هرگز به دنبال تهدید و تحریک ایران نیست چون تهران می‌تواند طی ۲۴ ساعت زیرساخت‌های عربستان را نابود کند

به گزارش مشرق، "طلال بن عبدالعزیز" شاهزاده سعودی طی مصاحبه با شبکه خبری "فاکس‌نیوز" در محل اقامت خود در آلمان از اختلافات موجود در داخل خاندان حاکم بر عربستان درباره حمله به یمن صحبت کرد و گفت: عربستان هم اکنون و به این نتیجه رسیده که با تصمیمات اشتباه وارد یک جنگ فرسایسی علیه یمن شده و به زودی راه‌حلی را که پیش از جنگ آن را رد می‌کرده قبول خواهد کرد.

این شاهزاده سعودی گفت: ما به همپیمانان خود اعلام کرده‌ایم که با تهدید و تحریک ایران قمار نخواهیم کرد چون تمایل نداریم که درب‌های آتش جهنم را به روی خود باز کنیم چون ایران یمن نیست و نیروهای ایرانی می‌توانند طی 24 ساعت زیرساخت‌ها و نیروی نظامی عربستان را نابود کند.

طلال بن عبدالعزیز در ادامه این مصاحبه گفت: خلبانانی که به بمباران یمن می‌پردازند هزینه گزافی را بر بودجه عربستان تحمیل می‌کنند.

وی این خلبانان را مزدورانی توصیف کرد که برخی از آنها برای هر پرواز خود 7500 دلار تقاضا می‌کنند که اکثر آنها از پاکستان، هند، فرانسه، آمریکا و مصر هستند.

حمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان و فرزند پادشاه این کشور نیز در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی اکونومیست گفت: جنگ با ایران آغاز یک فاجعه بزرگ است و هیج وقت اجازه رخ دادن آن را نمی‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا جنگ مستقیم میان دو کشور ایران و عربستان ممکن است؟" گفت: این چیزی است که ما به هیچ وجه آن را پیش بینی نمی‌کنیم، و هر کس به دنبال آن است کسی است که عقل درستی ندارد. زیرا جنگ میان عربستان سعودی و ایران آغاز یک فاجعه بزرگ در منطقه است و شدیدا بر تمام نقاط جهان تاثیر خواهد گذاشت. قطعا ما اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد.

این هشت اسم خدا را قبل از دعاهایتان بگویید تا اجابت شود


رسول خدا فرمود برای خدا هشت اسم است که در ساق عرش و قلب خورشید و در بهشت و درخت طوبی نوشته شده هرکس قبل از دعا بگوید مستجاب می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رسول خدا فرمود برای خدا هشت اسم است که در ساق عرش و قلب خورشید و در بهشت و درخت طوبی نوشته شده هرکس قبل از دعا بگوید مستجاب می شود و آن هشت اسم این است:

یا دائِمُ,یا حَیُّ, یا وتْرُ, یا فردُ, یا اَحدُ, یا قَویُّ, یاقَدیمُ,  یا قاد

همچنین:

 اسم مبارک <الله>  980 بار درقرآن کریم آمده است که همه صفات جلال و جمال و کمال در این اسم جمع شده است و  اختصاص به ذات مقدسه الهی دارد.

پس هر گاه <الله> گفته شود گویا همه اسما حسنی گفته شده است.

حضرت علی(ع) میفرماید: هرکس 100 آیه از آیات قران را از هر جا که باشد قرائت کند وبعد از آن هفت بار یا الله بگوید ،اگر بر سنگی دعا کند هر آینه خداوند تبارک وتعالی آن را بشکافد.

عربستان در موقعیتی نیست که برای ایران شرط تعیین کند

به اعتقاد کارشناس سیاسی تاجیک، عربستان سعودی در موقعیتی نیست که برای ترمیم روابط با ایران شرایط تعیین کند.

به گزارش افکارخبر،«ذوالفقار اسماعیلیان» روزنامه‌نگار و کارشناس سیاسی تاجیک اقدامات اخیر ریاض را کمک به تشدید بیشتر اوضاع امنیتی در خاورمیانه دانست و گفت که تبعات چنین رفتارهای خصمانه‌ای دامن خود عربستان را نیز خواهد گرفت.   

وی با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران و بیانیه نماینده این کشور در سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه ترمیم روابط با تهران «در صورت قطع مداخله ایران در امور کشورهای دیگر» امکانپذیر خواهد بود، گفت: طرح این موضوع از سوی ریاض در حقیقت بسیار بی‌معنی و خنده دار است. زیرا از بحث عدم مداخله در امور سایر کشورها طرفی صحبت می‌کند که خود به صورت مستقیم در بی‌ثباتی های خیلی از همسایه‌ها دست داشته و کشورهای مستقل را مورد حمله قرار می‌دهد.

 

ادامه مطلب ...

سیب زمینی هم وارد مخالفت با عربستان شد!


گروهی از مسلمانان آمریکا با آغاز یک کمپین اعتراضی غیرمتعارف، از مردم سراسر جهان خواستند در اعتراض به وضعیت حقوق بشر سعودی‌ها، سیب‌زمینی‌هایی را به سفارت عربستان در واشنگتن ارسال کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، گروهی از مسلمانان آمریکا یک کمپین اعتراضی غیرمتعارفی را در آمریکا آغاز کردند و افراد را ترغیب کردند که با ارسال چندین سیب‌زمینی به سفارت عربستان در واشنگتن، آگاهی عمومی درباره سابقه هولناک عربستان در خصوص حقوق بشر را ارتقا دهند.

 پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» گزارش کرد، گروهی از مسلمانان آمریکا اعلام کردند که به جای سخنرانی در محوطه‌های خیابانی و پخش آگهی در خیابان‌ها یا سازماندهی یک راهپیمایی اعتراضی که چندان موثر نیست، افراد را به ارسال صدها پوند سیب‌زمینی به سفارت عربستان در واشنگتن دعوت کردند.

طبق این گزارش، ارسال چندین سیب‌زمینی یا حتی جعبه‌های پر از سیب‌زمینی به سفارت عربستان در واشنگتن ممکن است یک اقدام جالب برای نشان دادن اعتراض به اوضاع حقوق بشر عربستان باشد.

یکی از اعضای جامعه اسلامی در آمریکا اعلام کرد که ما افراد را ترغیب به فرستادن سیب‌زمینی به سفارت عربستان در واشنگتن می‌کنیم. سیب‌زمینی‌ها به طور قطع هیچ ارتباطی با نقض حقوق بشر در عربستان ندارد اما جامعه مسلمانان آمریکا در صدد است آگاهی مردم آمریکا را افزایش دهند و توجهات را به سمت سفارت عربستان سوق دهند و در نتیجه افکار عمومی با جرایم و جنایت سعودی‌ها آشنا می‌شوند.

این کمپین اعتراضی از افراد سراسر جهان می‌خواهد تا تمبرهایی را بر هر تعداد سیب‌زمینی قرار دهند و آدرس سفارت عربستان در واشنگتن را بر روی سیب‌زمینی یادداشت کنند و از طریق سرویس‌های پست آن را به سوی سفارت عربستان در واشنگتن ارسال کنند.

یکی از سازماندهندگان این طرح می‌گوید که عربستان به راهپیمایی‌های متعارف علیه اوضاع حقوق بشرش عادت داده است و هم‌اکنون کمپین ارسال سیب‌زمینی به آمریکا به قدری غیرمتعارف است که به طور قطع اینبار در این دام گرفتار می‌شوند.

کمپین ارسال سیب‌زمینی بعد از آن بعنوان یک اعتراض عمومی آغاز شد که دولت عربستان تصمیم به اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه در عربستان گرفت.

 

 

سعودی‌ها ناتوان از شکست ایران در مصاف دیپلماتیک

خبرگزاری انگلیسی مطرح کرد؛
سپاه بدنبال درگیری مستقیم با عربستان نیست/
«البته درهرحال سعودی‌ها نمی‌توانند در مصاف سیاسی و دیپلماتیک ایران را شکست دهند. سعودی‌ها هیچ چیزی برای بی‌ثبات کردن ایران ندارند و این تهران است که تمام ابزار لازم برای متزلزل کردن عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس را دارد.»
سپاه سپاه بدنبال درگیری مستقیم با عربستان نیست/سعودی‌ها ناتوان از شکست ایران در مصاف دیپلماتیک
به این مطلب امتیاز دهید
96.5% 3.5%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، خبرگزاری انگلیسی رویترز (reuters) در مقاله‌ای مفصل به بررسی هشدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عربستان سعودی و نمایش دومین شهر زیرزمینی موشکی این ارگان حافظ جمهوری اسلامی پرداخت و تصریح کرد عربستان به هیچ وجه نمی‌تواند ایران را در مصاف سیاسی شکست داده یا بی‌ثبات کند.

 

 

درابتدای این مقاله با اشاره به محکوم کردن جنایت آل‌سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر از سوی سپاه پاسداران و هشدار درمورد پرداخت بهای این اقدام، آمده است: «این تهدید برای عربستان از سوی سازمانی که عمیقا در جنگ‌های سوریه و عراق درگیر است، پوچ و توخالی نیست. سپاه بدنبال درگیری مستقیم با ریاض نیست بلکه قصد دارد به کشورهای عربی خلیج فارس بفمهاند که راه‌های زیادی برای آغاز جنگ سرد طولانی مدتی با دشمنان عرب تهران دارد.»

 

 

رویترز با بیان اینکه بعد از بیانیه سپاه درباره تروریست پرور، منفور و ضد اسلامی بودن حکام سعودی بود که ریاض روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد؛ افزود: « که باعث افزایش رقابت بر سر قدرت و آشفتگی در منطقه می‌شود. هلال خاشان استاد علوم سیاسی دانشگاه آمریکایی بیروت معتقد است که سپاه پاسداران واکنش مستقیمی نشان نخواهد داد.»

 

 

این خبرگزاری انگلیسی با لحنی هراسناک به نقل از تحلیلگران سیاسی می‌نویسد: «آنها (سپاه پاسداران) عوامل و ارتباطات و افراد خود را در همه جای منطقه دارند که به اعمال سعودی‌ها و افزایش تنش‌ها (از سوی آنان) واکنش نشان خواهند داد. ایران در موضع بسیاری قدرتمندی برای واکنش در استان شرقی عربستان دارد و کارهای زیادی هم در بحرین می‌توانند انجام بدهند. نیروهای قدس تجربیات با ارزشی در سال‌های اخیر فراگرفته‌اند و نقش برتری را در منطقه ایفا می‌کنند.»

 

 

یک دیپلمات غربی در بیروت که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت: «فکر کنم ایران گمان می‌کند که می‌تواند حقیقتا یک پیروزی در بحرین بدست آورد که این مسئله برای عربستان خط قرمز است. بخش کلیدی دفاعیات ایران از بحرین این است که اکثریت شیعه در این کشور مورد ظلم واقع شده‌اند و دموکراسی ندارند.»

 

 

در ادامه این مقاله با اشاره به خوش بینی‌های حسن روحانی درخصوص بهبود روابط با غرب آمده است: «اما دولت وی اکنون با بزرگترین بحران سیاسی دورانش مواجه شده است و ممکن است روحانی نتواند سپاه را به پایین کشیدن فتیله اقداماتش در منطقه بخاطر دیپلماسی (آشتی‌جویانه‌اش) ترغیب کند.»

 

 

رویترز در پایان با طرح این فرضیه که احتمالا عربستان نیز حمایت‌های مالی و نظامی خود را از شبه نظامیان سنّی در سوریه، عراق و لبنان برای مقابله با تهدیدات ایران افزایش خواهد داد؛ به نقل از تحلیلگران نوشت: «البته درهرحال سعودی‌ها نمی‌توانند در مصاف سیاسی و دیپلماتیک ایران را شکست دهند. سعودی‌ها هیچ چیزی برای بی‌ثبات کردن ایران ندارند و این تهران است که تمام ابزار لازم برای متزلزل کردن عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس را دارد.»

 

 

 

اقتدار نظامی ایران و توان نیروهای مسلح عربستان + عکس

خبرگزاری میزان- جمهوری اسلامی ایران که طی هشت سال جنگ تحمیلی موفق شد درس خوبی نه تنها به صدام دیکتاتور سابق عراق بدهد، بلکه حامیان غربی و دولت های وابسته منطقه را نیز متوجه اقتدار نظامی خود کرد، اینک با وجود اعمال تحریم ها از سوی آمریکا و متحدانش از نقطه نظر نظامی به قدرتمندترین ارتش منطقه شناخته شده است و هر گونه توطئه علیه خاک خود را در نطفه خفه خواهد کرد.  ادامه مطلب ...

"شیخ نمر" پیش از اجرای حکم اعدام به زندانبانان رژیم سعودی چه گفت؟

خبرگزاری میزان- یک روزنامه لبنانی لحظات آخر زندگی روحانی مبارز عربستانی را در زندان رژیم سعودی روایت کرد.
آخرین کلمه‎ای که به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان؛ روزنامه لبنانی الدیار پیرامون آخرین لحظات زندگی روحانی مبارز عربستانی نوشت: نگهبانان زندان عربستان وارد سلول "شیخ نمر النمر" شده و به وی گفتند که تا چند دقیقه دیگر اعدام خواهد شد.

این روزنامه با اشاره به اینکه روحانی برجسته عربستانی پس از شنیدن این موضوع نماز اقامه کرد، می افزاید: نگهبانان زندان با فشار بر "شیخ نمر النمر" خواستار تعجیل وی در اقامه نماز به منظور اجرای حکم اعدام شدند.

روزنامه لبنانی الدیار می نویسد: "شیخ نمر النمر" در لحظه اعدام فریاد "لبیک یا حسین" سر داد و پس از آن فورا حکم اعدام اجرا و این روحانی مبارز به شهادت رسید.

برادر شیخ نمر النمر در صفحه توئیتر خود نوشت: شهدا(اعدامی‌های امروز عربستان) در مکانی نامعلوم دفن شدند.

انتهای پیام/

خیابان بوستان به "نمر باقر النمر" تغییر نام داد

خبرگزاری میزان- دقایقی پیش تابلوی خیابان بوستان واقع در ناحیه 5 منطقه 1 که سفارت عربستان در آن واقع شده است، تعویض شد و تابلوی جدید این خیابان که آیت الله نمر باقر النمر شده است، در ابتدای این خیابان نصب شد.
خیابان بوستان به یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان از تغییر نام خیابان بوستان به "نمر باقر النمر" خبر داد و گفت: به دستور پیرهادی، مسئول بسیج شهرداری تهران، خیابان بوستان در شهر تهران را به نام "نمر الباقرالنمر" تغییر دادیم.

بنا بر این گزارش، دقایقی پیش تابلوی خیابان بوستان واقع در ناحیه 5 منطقه یک که سفارت عربستان در آن واقع شده است، تعویض شد و تابلوی جدید این خیابان که آیت الله نمر باقر النمر شده است، در ابتدای این خیابان نصب شد.   ادامه مطلب ...

توئیت رییس جمهور در واکنش به حمله به سفارت عربستان


سیاست > دولت - رییس جمهور در صفحه رسمی خود نسبت به اقدام برخی افراد در حمله به سفارت عربستان در تهران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام حسن روحانی در واکنش به حمله برخی افراد به سفارت عربستان  در توئیتر خود نوشت: « باید برای همیشه به این‌گونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.»

بیانیه ارتش در پی شهادت شیخ نمر زمان پاسخ مناسب به جنایت رژیم منحوس آل سعود فرا رسیده است

خبرگزاری میزان- ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن عالم مؤمن ومظلوم، شیخ نمر باقرالنمر را محکوم کرد.
زمان پاسخ مناسب به جنایت رژیم منحوس آل سعود فرا رسیده استبه گزارش گروه سیاسی میزان، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن عالم مؤمن ومظلوم، شیخ نمر باقرالنمر را محکوم کرد.

در این بیانیه جنایت آل سعود در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مجاهد، شیخ نمر باقرالنمر به شدت محکوم و تصریح شده است: اکنون زمان آن فرارسیده که دنیا در قبال این جنایت و دیگر جنایات این رژیم منحوس احساس مسئولیت کرده و پاسخی مناسب به آن بدهد.

در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است: یقیناً، تبعات این اقدام ددمنشانه رژیم آل سعود به سرعت گریبان سیاستمداران آن خاندان را خواهد گرفت.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود باتبریک و تسلیت شهادت آیت الله نمر باقرالنمر به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و امت اسلامی آورده است: بدون تردید شهادت شیخ نمر وریختن خون به ناحق این روحانی جلیل القدر، وحدت امت اسلامی را بیش از پیش تقویت و زمینه سقوط و فروپاشی پایه های این رژیم تروریست پرور و ضد اسلام را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

اکسپرس: واکنش تند سپاه ایران به مقام‌های سعودی/ در ایران حکام سعودی‌ با داعش قیاس شدند

یک روزنامه انگلیسی نوشت: اقدام حکام سعودی در اعدام شیخ نمر هرگونه امیدواری در آشتی بین دو کشور را خاتمه بخشید.

خبرگزاری فارس: واکنش تند سپاه ایران به مقام‌های سعودی/ در ایران حکام سعودی‌ با داعش قیاس شدندبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در گزارشی پیرامون اقدام  تاسف بار عربستان سعودی در شهادت «شیخ نمر» روحانی شیعه این کشور نوشت: ایران خشمگین با تهدید عربستان سعودی از انتقام گیری شدید خبر داد.

اکسپرس نوشت: در همین زمینه نیز سپاه پاسداران انقلابی اسلامی ایران بیانیه هشدار آمیز تندی مبنی بر نابودی حکام آل سعود را صادر کرد و البته وبگاه مقام رهبری ایران نیز سعودی‌ها را با یکی از تروریست‌های بدنام داعش (جان جهادی) مقایسه کرد.

این رسانه انگلیسی نوشت: اقدام حکام سعودی در اعدام شیخ نمر هرگونه امیدواری در این زمینه که دشمنی مشترک با داعش موجب آشتی بین دو کشور شود را خاتمه بخشید.

این روزنامه در خاتمه به اقدامات پرشور و حرارت معترضین ایران در مقابل سفارتخانه سعودی در تهران و پیام‌ها و تصاویر توئیتری در این زمینه اشاره کرد و البته مدعی شد که این ماجرا و تصاویر آن‌ها ماجرای گروگانگیری 444 روزه دیپلمات‌های آمریکایی از سوی دانشجویان ایرانی را تداعی کرد.

انتهای پیام/

اظهارات سعودی ها/ ایران از عربستان شکایت می‌کند

رئیس سازمان لیگ اعلام کرد از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرده تا با تنظیم شکوائیه‌ای نسبت به اظهارات مسئولان باشگاه‌های عربستانی حاضر در لیگ قهرمانان اقدام شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مسئولان چند باشگاه عربستانی مثل الهلال عربستان، پس از اتفاقات شب گذشته و اعتراض مردم ایران به جنایت رژیم آل سعود در راستای به شهادت رساندن شیخ نمر اعلام کردند باید میزبانی از تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا گرفته شود.

در همین راستا مهدی تاج در مصاحبه‌ای که با خبرنگاران داشت اعلام کرد از علی کفاشیان خواسته تا با تنظیم شکایتی به AFC نسبت به این اظهارات اقدامات لازم صورت گیرد.

قرار است این شکایت‌نامه امروز ارسال شود.

این خبر در حال تکمیل است گزارش لحظه‌به‌لحظه از تجمع مردمی مقابل سفارت عربستان

تجمع مردم تهران و تعدادی از دانشجویان بسیجی در اعتراض به شهادت شیخ نمر توسط دولت آل سعود از دقایقی پیش در مقابل سفارت عربستان واقع در خیابان نیلوفر تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، تجمع مردم تهران و تعدادی از دانشجویان بسیجی در اعتراض به شهادت شیخ نمر توسط دولت آل سعود از دقایقی پیش در مقابل سفارت عربستان واقع در خیابان نیلوفر تهران آغاز شد.

پلیس پایتخت حضور چشم‌گیری در مقابل سفارت عربستان دارد و مانع تجمع مردم در این مکان می‌شوند، اما با این‌ وجود جمعی در حدود 100 نفر تا این ساعت (14:55) در حال شعار علیه دولت آل سعود هستند.

پلیس خطاب به تظاهرکنندگان می‌گوید که هرچه سریع‌تر جمعیت حاضر محل را ترک کند و به محل اصلی تجمع که واقع در میدان فلسطین تهران است مراجعه کنند اما با این وجود جمعیت حاضر همچنان در خیابان سفارت عربستان ایستاده‌اند و شعار هیهات من الذله، ماشاءالله حزب‌الله، سفارت وهابی تعطیل باید گردد، سر می‌دهند.

جمعیت حاضر چیزی حدود 400 الی 500 نفر می‌شوند. پلاکاردهایی  با عکس شیخ نمر در دست دارند.

پلیس همچنان در بلندگو می‌گوید که مردم هرچه سریع‌تر محل را ترک کنند و مردم نیز در واکنش به این درخواست پلیس شعار مرگ بر آل‌سعود سر می‌دهند.

سردار ساجدی‌نیا فرمانده پلیس تهران نیز در بین تجمع‌کنندگان حاضر شده و شخصا در حال متفرق کردن جمعیت حاضر است.

تابلوی شیخ نمر نیز بر خیابان سفارت عربستان نصب شده و این خیابان به نام شهید آیت‌الله نمر باقر النمر نام‌گذاری شده است.

پس از بی‌توجهی تجمع‌کنندگان به درخواست پلیس نیروهای یگان ویژه نیز وارد صحنه شده‌اند و  تعدادی از تجمع‌کنندگان را متفرق کردند.

تجمع‌کنندگان شعار نیروی انتظامی، حمایت حمایت سر می‌دهند. 

پلیس همچنان به تظاهرکنندگان می‌گوید که همه ما فرزندان و سربازان ولایت هستیم و خواهش می‌کنیم به منافع ملی بیاندیشید و محل را ترک کنید.

انتهای پیام/

تجمع اعتراضی دانشجویان و مردم در میدان فلسطین+عکس

خبرگزاری میزان- تجمع مردم تهران در اعتراض به اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه توسط رژیم آل سعود از ساعت 15 در میدان فلسطین و جنب مسجد امام جعفر صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم اعم از طلاب، جوانان و دانشجویان برگزار شد.

تجمع اعتراضی دانشجویان و مردم در میدان فلسطین آغاز شد+عکسبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، تجمع مردم تهران در اعتراض به اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه توسط رژیم آل سعود از ساعت 15 در میدان فلسطین و جنب مسجد امام جعفر صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم اعم از طلاب، جوانان و دانشجویان آغاز شد.

گفتنی است مردم در این تجمع اعتراض آمیز شعارهایی نظیر مرگ بر آل سعود، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می دهند.

قرار است حجت الاسلام احمد پناهیان برای تظاهرات کنندگان میدان فلسطین سخنرانی داشته باشد.

  حضور پر رنگ خبرنگاران شبکه های خارجی از جمله کشورهای آلمان ،فرانسه، ترکیه و.... در این تجمع قابل توجه است.

شرکت کنندگان در این تجمع با سربندهای کلنا عباسک یا زینب و هیهات منالذله شعارهایی را نظیر "مرگ بر آل سعود خائن" و "وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد...." سر می دهند.

شایان ذکر است استانداری تهران صبح امروز در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که مجوزی برای تجمع اعتراض آمیز در برابر سفارت عربستان صادر نکرده و مردم تهران می توانند در میدان فلسطین اعتراض خود را از اقدام جنایتکارانه دولت سعودی به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام/

خبر تکمیلی: بانوی فرانسوی که ثروتش را در راه انقلاب اسلامی هزینه کرد +تصاویر

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: خانم محرزه لاعب پس از گرایش به اسلام تمام ثروتش را در راه اسلام و انقلاب اسلامی هزینه و وصیت کرد تا پس از مرگ در قم به خاک سپرده شود.

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، دو روز پیش یکی از اهالی فرانسه که وصیت کرده بود در ایران تشییع و به خاک سپرده شود پس از انتقال به ایران در شهر قم به خاک سپرده شد.

 

  ادامه مطلب ...