بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

طرح های دشمن در استانه انتخابات

تجربه‌ی تاریخی نشان می‌دهد که نظام سلطه در آستانه‌ی برگزاری انتخابات، پروژه‌های ضدامنیتی را علیه جمهوری اسلامی ایران کلید می‌زند. مه به برخی از آنها اشاره می شود. طرح‌های دشمن به‌ اقتضای ماهیت شرایط، متفاوت است و حسب شرایط یکی از آن‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را به کار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چند مورد زیر که در ایام انتخابات‌های گذشته نیز انجام شده اشاره کرد: ۱. نفی ماهیت اجتماعی انتخابات: با توجه به اینکه اهمیت انتخابات به کاربست قدرت اجتماعی در حوزه‌ی مدیریت سیاسی برمی‌گردد، دشمن تلاش می‌‌کند تا انتخابات را در کشور مقوله‌ای صوری نشان دهد که نمی‌تواند سرنوشت سیاسی را تحت‌تأثیر قرار دهد. در این فضا، مباحثی از این قبیل شایع می‌شود که همه‌چیز از قبل شکل گرفته و انتخابات بی‌تأثیر است. در مقابل این سیاست، بایستی تاریخ تحول جمهوری اسلامی و نقش سازنده‌ی دوره‌های مختلف انتخابات در آن تبیین شود تا اینکه مشخص گردد که در جمهوری اسلامی، اداره‌ی جامعه به انتخاب مردم متکی بوده و هست. به عبارت دیگر، انتخابات منصه‌ی ظهور اراده و قدرت مردم است و این رویکرد اجتماعی لازم است برجسته شود. ۲. نفی ضرورت: در این رویکرد، تلاش می‌شود که رأی افراد غیرضروری نشان داده و چنین شایع شود که به‌قدر کفایت دیگران حضور دارند و لذا نیازی به مشارکت ما نیست. بعضاً نیز این عدم ضرورت به‌دلیل نبود فرد یا کاندیدای خاصی توجیه می‌شود. درهر‌حال باید دانست که مشارکت حدومرز ندارد و لذا حضور بیشتر به واقعی‌تر شدن نتایج کمک می‌کند. لذا راهکار مقابله با این سیاست، نشان دادن نقش افراد در کلان انتخابات است. این موضوع باید تبیین شود که هر فرد در انتخابات ارزش خاص خود را دارد. ۳. نفی سلامت: در این رویکرد سعی می‌شود تا فرایند انتخابات نفی شود و در مجموع، اقدامی ناقص یا یک‌سویه ترسیم شود که نمی‌تواند اراده‌ی عموم را نشان دهد. در مقابل این رویکرد، لازم است شفافیت حقوقی و قاطعیت مدیریتی در اجرای قانون ملاک باشد تا هیچ‌کس نتواند حریم حق‌الناس را نقض کند. در مجموع، اتخاذ سیاستی مبتنی بر قانون‌گرایی، عدالت، انصاف و شفافیت، می‌تواند ابزارهای دشمنان را در فضای مجازی و عینی، ناکارآمد سازد.

تأثیر مشارکت حداکثری بر امنیت ملی

ابتدای سال جاری بود که رهبر انقلاب در بیانات خود در حرم رضوی به موضوع برهم‌زدن «امنیت» کشور توسط دشمنان اشاره کرده و فرمودند: «می‌خواهند این امنیّتی که امروز در کشور ما هست را – که این امنیّت، در منطقه‌ی غرب آسیا که ما در آن قرار داریم، بی‌نظیر است؛ بحمدالله امروز نه در شرق ما، نه در غرب ما، نه در شمال ما، نه در جنوب ما، در هیچ کشوری امنیتّی مانند امنیّتی که امروز بر کشور ما و ملّت ما حاکم است، وجود ندارد – به‌دست مردم از بین ببرند و مردم را وادار کنند به برهم زدن امنیّت.» از طرفی دیگر، یکی از موضوعاتی که موجب افزایش و تقویت امنیت ملی می‌شود، حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات است که رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود در این‌باره فرمودند: «همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیّت کامل باقی بماند.»

فیلم شناسایی و تصویربرداری زیردریایی ارتش از ناو هواپیمابر آمریکایی


ناو هواپیمابر

خبرگزاری تسنیم فیلم شناسایی و تصویر برداری زیردریایی غدیر از ناو هواپیمابر آمریکایی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، زیردریایی غدیر به تازگی موفق شده است ضمن شناسایی ناو هواپیمابر آمریکایی از عرشه این ناو تصویربرداری کند.

فیلم لحظه شناسایی ناو هواپیمابر توسط پهپاد ارتش را در فیلم زیر ببینید:

انتهای پیام/

لحظه شلیک موشک کروز دریایی «نور» از سواحل مکران + فیلم و تصاویر


خبرگزاری تسنیم فیلم شلیک موشک کروز دریایی نور از سواحل مکران که توسط یگان ساحلی نداجا در سومین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۴ شلیک شده بود منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم اعزامی به کنارک، در سومین روز از رزمایش دریایی ولایت ٩٤، یک فروند موشک کروز دریایی «نور» شلیک و با موفقیت هدف مورد نظر در آب‌های دریای عمان را منهدم کرد.

نور توسط یگان ساحلی نیروی دریایی ارتش و از کنار سواحل مکران شلیک شد.

موشک نور که برد آن بیش از ١٢� کیلومتر عنوان شده قابلیت شلیک از روی شناور و ساحل را دارد و در رزمایش های پیشین ارتش و سپاه نیز مورد تست قرار گرفته بود.

فیلم و تصاویر لحظه شلیک موشک نور که توسط خبرنگار اعزامی تسنیم به منطقه عمومی رزمایش ارسال شده است را در قسمت زیر ببینید:
 

 

 

 

 

انتهای پیام/

ناو هواپیمابر ائتلاف،زیر ذره بین پهپاد ایرانی/آزمایش موفق موشک‌های کروز دریایی نور در رزمایش ولایت 94

خبرگزاری میزان- یک فروند پهپاد شناسایی تاکتیکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین روز رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94، با پرواز بر فراز ناو هواپیمابر ائتلاف آن را شناسایی کرد.
ناو هواپیمابر ائتلاف،زیر ذره بین پهپاد ایرانیبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان،یک فروند پهپاد شناسایی تاکتیکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین روز رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94، با پرواز بر فراز ناو هواپیمابر ائتلاف آن را شناسایی کرد.

امیر دریادار دوم سید محمود موسوی با اعلام این خبر افزود: در این رصد پهباد نیروی دریایی ارتش توانست علاوه بر تصویربرداری دقیق از سامانه های نصب شده در ناو یادشده نسبت به ارسال همزمان این تصویر به پست فرماندهی این رزمایش اقدام کند.


  ادامه مطلب ...

در سومین روز از رزمایش ولایت ۹۴ انجام شد شلیک موشک کروز نور از عرشه ناوشکن البرز

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 (2)

موشک کروز دریایی نور امروز و در سومین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۴ از روز عرشه ناوشکن البرز شلیک و هدف از پیش تعیین شده منهدم کرد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی خبرگزاری تسنیم اعزامی به کنارک امیردریادار موسوی سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 امروز و پس از شلیک چند فروند موشک کروز دریایی نور از سواحل مکاران و همچنین از روی عرشه ناو البرز، گفت: یگان‌های شناور سطحی نیروی دریایی ارتش امروز به صورت همزمان با پرتاب موشک‌های سطح به سطح کروز نور اقدام به انهدام اهداف از پیش تعیین شده کرده و با موافقیت این ماموریت را به انجام رساند.

وی افزود: همچنین سومین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 موشک‌های نور که اخیرا پس از ارتقاع دقت و برد به این نیرو تحویل شده است از ساحل به سطح اهداف از پیش تعیین شده پرتاب و با موفقیت به هدف‌ها اصابت کردند. 

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 تصریح کرد: یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش که در منطقه عمومی رزمایش مستقر شده‌اند به منظور انحدام اهداف سطحی و هوایی دشمن در این روز از رزمایش اقدام به تیراندازی با توپ‌ها و سلاح‌های ضد هوایی موجود در این یگان‌ها کردند.

به گزارش تسنیم سخنگوی رزمایش ولایت 94 همچنین از پرتاب موشک‌های دوش‌پرتاب میثاق خبر داد و گفت: علی‌رغم اقدامات الکترونیکی دشمن علیه سامانه‌های موشکی نیروی دریایی ارتش  هیچ خللی در پرتاب موشک‌های پیش‌بینی شده وارد نیامده و تمامی این پرتاب‌ها به صورت کاملا موفقیت‌آمیز انجام شد.

القدس العربی؛ ایران دست‌آهنین آمریکا را آب کرد/ عربستان به حالت دفاعی درآمد

«آنچه که آمریکا را به خشم آورده این است که ایران ثابت کرد که می تواند با آمریکا درگیر شود و بدون آنکه نیازی به همپیمانی با واشنگتن داشته باشد در منطقه پیشرفت کند.»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه "القدس العربی" در تحلیلی نوشت: «آمریکا می داند باز کردن صفحه جدیدی از روابط با ایران می تواند معادلات جغرافی-سیاسی را در همه خاورمیانه همچنین توازن قدرت در منطقه را به سود خود و  بدون نیاز به سیاست های قدیمی تغییر دهد. به همین خاطر آمریکا حاضر است بهای رابطه با ایران را در بالاترین سطح بپردازد.»

القدس العربی در ادامه آورد: «آنچه که آمریکا را به خشم آورده این است که ایران ثابت کرد که می تواند با آمریکا درگیر شود و بدون آنکه نیازی به همپیمانی با واشنگتن داشته باشد در منطقه پیشرفت کند. در نهایت همین مواضع ایران در منطقه و رویارویی با آن دست آهنین ایالات متحده را آب کرد.»  این روزنامه در ادامه نوشت: «آمریکا در حالی به سمت روابط جدید با ایران می رود که هیچ کس انتظار آن را نداشت. این مسئله باعث شد تا تحرکات منطقه ای ترکیه، اسراییل و عربستان را فلج کند و آنها را به حالت دفاعی، بیرون از آنچه که میان آمریکا و ایران می گذرد، وادار کند.»

القدس العربی افزود: «آمریکا دیگر از همپیمانان تنبل و قدیمی خسته شده و با حرکت به سمت روابط جدید با ایران از خواسته های این همپیمانان که همه چیز را از واشنگتن می خواهند، نفس راحتی خواهد کشید.»

 

 


در مصاحبه با شبکه العراقیه؛ حمله شدید لاریجانی به سعودی ها در عراق

رئیس مجلس حکام سعودی را دچار اشتباه استراتژیک دانست و گفت: سعودی‌ها در درک و حل مشکلات جهان اسلام دچار اشتباه شده‌اند؛
. حمله شدید لاریجانی به سعودی ها در عراق
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای حضور در اجلاس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به کشور عراق سفر کرده، در گفت‌وگو با شبکه العراقیه گفت: هیچ‌گاه رفتار مسلمانان به ویژه شیعیان تند نبوده است بلکه بیشتر تندروی‌ها از وهابی‌ها و سعودی‌ها دیده می‌شود.

  ادامه مطلب ...