بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

پس از دو ماه آموزش فشرده اولین تکاوران واکنش سریع نزاجا فارغ التحصیل شدند

تیپ ۶۵نیروی ویژه ارتش نوهد 08

اولین یگان‌های تکاور واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، صبح امروز رسما فارغ التحصیل شدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، اختتامیه اولین دوره واکنش سریع گردان های تکاوری و دومین دوره تک تیرانداز (اسنایپر) با حضور امیر علی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش صبح امروز چهارشنبه در مرکز آموزش تکاور و واکنش سریع شهید شبان  نزاجا برگزار شد و اولین گردان‌های تکاور واکنش سریع نزاجا رسما فارغ التحصیل شدند.

در این مراسم نمایش‌های میدانی توسط هنر آموزان دوره واکنش سریع و تک تیرانداز اجرا شد و در ادامه عملیات تازش موتوری و تیراندازی توسط تک تیراندازان یگان واکنش سریع نزاجا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در اولین دوره تکاوران واکنش سریع، حدود 160نفر و حدود 35 نفر نیز در دوره تک تیراندازی حضور داشتند که طی مدت 2 ماه آموزش‌های تخصصی مربوطه را گذراندند.

انتهای پیام/

در جمع خبرنگاران امیر آراسته: در برخی مواقع از تکاوران و تک تیراندازان به‌عنوان مستشار در عراق و سوریه استفاده خواهیم کرد

امیر سرتیپ علی آراسته

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: در برخی مواقع از تکاوران و تک تیراندازان به‌عنوان مستشار در عراق و سوریه استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیرعلی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره واکنش سریع گردان‌های تکاور و دومین دوره تک‌تیرانداز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش یک نیروی انسان‌محور است که قوی‌ترین، مطمئن‌ترین و باکفایت‌ترین سلاح این نیرو، نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: ما هر چقدر روی این شمشیرهای برنده چکش‌کاری کنیم و هر چقدر نیروی انسانی را آب‌دیده کنیم بیشتر از این افراد می‌توانیم در مسیر پیش رو استفاده کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ما تمام تحولات منطقه را رصد می‌کنیم و برمبنای وضعیت منطقه آموزش‌های روز نظامی را پیش‌بینی می‌کنیم که پس از این دوره، آموزش‌ها و رزمایش‌ها و آزمایش‌هایی را در نظر می‌گیریم که اگر به صورت یگانی باشد، رزمایش انجام خواهیم داد و اگر هم به صورت انفرادی باشد روی افراد آزمایش می‌کنیم و پس از حصول اطمینان، افراد را در ماموریت‌های ویژه‌ای که مد نظر است استفاده خواهیم کرد.

امیر آراسته افزود: این روند، روال عادی نیروی زمینی ارتش است و این دوره‌ها برای تمامی یگان‌ها می‌باشد که بر اساس وضعیت منطقه و نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعزام فارغ‌التحصیلان به یگان‌ها گفت: برمبنای فرمان مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا ما فقط یک مسیر و خط را دنبال می‌کنیم که آن آمادگی رزمی و دفاعی نیروی زمینی ارتش است. ما فقط تمرکزمان روی آمادگی رزمی و دفاعی است و نیروها پس از پایان دوره آموزشی به یگان‌های مدنظر ملحق می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: یکی از ماموریت‌های بسیار مهم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراکز آموزشی که به عنوان بزرگترین دانشگاه می‌توان از آن یاد کرد، آموزش سالیانه بیش از 30 هزار نفر است که پس از پایان دوره آموزشی به جامعه تزریق می‌شوند.

امیر آراسته با بیان اینکه افرادی که در دوره آموزش تکاوری و تک‌تیراندازی آموزش دیدند پس از پایان دوره‌ آموزش خود و اخذ مدرک مربیگری، به عنوان مربی در مراکز آموزشی ما حضور می‌یابند، تاکید کرد: البته از این افراد در راستای دفاع از مرزهای غرب، جنوب و جنوب غرب برای مبارزه با اشرار و قاچاقچیان استفاده خواهد شد. اخیرا نیز بر اساس ابلاغ، از تکاوران و تک‌تیراندازان نیروی زمینی ارتش در این مناطق استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: این دوره‌ آموزشی، مختص به حضور مستشاری نیروها در سوریه و عراق نیست ولی در برخی مواقع از این افراد به عنوان مستشار استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

امیر آراسته در مراسم اختتامیه اولین دوره تکاوران واکنش سریع: تحویل ۷۵ خودروی حامل تجهیزات نظامی به داعش توسط حامیانش

داعش

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۳۷ خودرو و ۳۸ تریلی تجهیزات به داعش تحویل می‌دهند که ما تمام تصاویر و مستندات آن را به‌عنوان سند در اختیار داریم و در زمان خود آنها را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه اولین دوره واکنش سریع گردان‌های تکاور و دومین دوره تک‌تیرانداز که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز آموزش شهید شبان برگزار شد، اظهار داشت: اگر یک مرور خیلی باسرعت از اول انقلاب تاکنون داشته باشیم می‌بینیم که استکبار جهانی با تقویت گروهک‌های مختلف قصد زیر سؤال بردن اسلام و ساقط کردن انقلاب اسلامی را داشته است.

 

وی ادامه داد: دشمن تحت هر شرایطی قصد حضور در منطقه را دارد که با تقویت رژیم صهیونیستی، اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی قصد دارد اسلام را زیر سؤال ببرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، به گروه تکفیری تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: درست زمانی که برخی‌ها شعار می‌دهند باید داعش از بین برود، خودشان 37 خودرو و 38 تریلی تجهیزات به داعش تحویل می‌دهند که ما تمام تصاویر و مستندات آن را به‌عنوان سند در اختیار داریم و در زمان خود آنها را منتشر خواهیم کرد.

امیر آراسته تصریح کرد: حضور به‌موقع تیپ 123 نزاجا در غرب کشور برنامه‌های داعش را بر هم زد.

وی در پایان تأکید کرد: نقش دلیرانه، شجاعانه و مدبرانه سربازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی باعث شده است که سیاستمداران کشور سینه سپر کنند و حرف‌های‌شان را به گوش دنیا برسانند.

انتهای پیام/*

ادامه مطلب ...

تجهیز نزاجا به دقیق‌ترین سلاح تک تیرانداز ایرانی/ تکاوران با "صیاد" به صید می‌روند + تصاویر

سلاح تک تیرانداز صیاد

تک‌تیراندازان یگان واکنش سریع نیروی زمینی ارتش به سلاح تک تیرانداز صیاد مجهز شدند. "صیاد" در نوع خود دقیق ترین سلاح تک تیرانداز ایرانی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز اختتامیه اولین دوره فارغ التحصیلی تکاوران و دومین دوره تک تیراندازان یگان واکنش سریع نیروی زمینی ارتش در مرکز آموزش تکاور و واکنش سریع شهید سرلشکر ابوالفضل شبان نزاجا برگزار شد.

در اولین دوره تکاوران واکنش سریع، حدود 160نفر با گذراندن دوره‌های سخت تکاوری و در یک دوره دو ماهه و فشرده، فارغ التحصیل شدند.  همچنین حدود 35 نفر نیز در دوره تک تیراندازی، در قالب دومین دوره تک‌تیراندازی، امروز رسما از آموزش‌ها فارغ شدند.


  ادامه مطلب ...

تحلیلی متفاوت از تصمیم اخیر روسیه؛نیویورک پست: پوتین از ترس ایران از سوریه گریخت

«واقعیت آن است که ژنرال ها، دیپلمات ها و نیروهای اطلاعاتی پوتین از میزان تسلط و نفوذ ایران بر سوریه، عراق و لبنان شوکه شده بودند...»
پوتین نیویورک پست: پوتین از ترس ایران از سوریه گریخت
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه آمریکایی نیویورک پست (New York Post) در گزارشی به خروج جنگنده های روسی از سوریه پرداخته، و مدعی است این تصمیم به خاطر هراس رئیس جمهور روسیه از گسترش نفوذ و قدرت ایران و یا به عبارتی "امپراطوری ایران" در منطقه است.

 


در این گزارش آمده است: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با دستور خروج بخش عمده نیروهای روسی از سوریه، جهان را شگفت زده کرد. حتی تحلیلگران نظامی نیز کاملا از این اتفاق شوکه شدند.»

 

 

نگارنده این گزارش در ادامه می نویسد: «خود من، گمان می کردم که تمامی نیروهای حامی رژیم بشار اسد، پس از تازه کردن نفس، دوباره حملات خود را از سر خواهند گرفت. اما چه اتفاقی افتاد؟

   ادامه مطلب ...

جدیدترین شیوه اعدام تروریست‌های داعشی + عکس

خبرگزاری میزان- عناصر گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی از جدیدترین شیوه اعدام در این گروه تروریستی تکفیری خبر دادند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ داعش در اقدامی سادیستیک اعدامی های خود را وادار به برافراشتن پرچم عراق کرده، و سپس به آنان تیراندازی می کند.

جدیدترین شیوه اعدام تروریست‌های داعشی + عکس

جدیدترین شیوه اعدام تروریست‌های داعشی + عکس

جدیدترین شیوه اعدام تروریست‌های داعشی + عکس

جدیدترین شیوه اعدام تروریست‌های داعشی + عکس

انتهای پیام/

5فروند بالگرد هوانیروز ارتش باز آماد شدند

خبرگزاری میزان- امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش در پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان از بازآمادی 5 فروند بالگرد از نوع 214 ، 206 و 209 خبر داد.
به گزارش خبرنگار سیاسی  خبرگزاری میزان سرتیپ خلبان هوشنگ یاری با اشاره به توانمندی متخصصان و مهندسان هوانیروز ارتش گفت: نیروهای متخصص هوانیروز توانستند با 7 هزار و 700 ساعت نفرکار این 5 فروند بالگرد را که به مدت 8 سال زمینگیر شده بودند را به چرخه عملیاتی هوانیروز بازگردانند.

5 فروند بالگرد هوانیروز ارتش  باز آماد شدند

وی افزود: یک فروند بالگرد ترابری 214 ، دو فروند بالگرد شناسایی 206 و دو فروند بالگرد تهاجمی 209 از جمله بالگردهای باز آماد شده ی این نیرو هستند.

5 فروند بالگرد هوانیروز ارتش  باز آماد شدند

گفتنی است در مراسمی که با حضور امیر سرتیپ پوردستان در پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان برگزار شد دو فروند بالگرد هوانیروز و از طریق ویدئو کنفرانس سه فروند بالگرد هوانیروز به طور همزمان از پایگاه هوانیروز اصفهان پرواز کردند و آخرین مراحل تست نهایی را انجام دادند.
همچنین فرمانده هوانیروز ارتش اظهار داشت: طی سه سال گذشته تعداد 26 فروند انواع بالگرد های هوانیروز که مدتهای مدیدی به علت تحریم های ظالمانه با کمبود قطعه مواجه شده بودند توسط متخصصان فنی هوانیروز بازسازی و آماده پرواز شدند.

5 فروند بالگرد هوانیروز ارتش  باز آماد شدند

انتهای پیام/

موشک‌های بالستیک ایران چند دقیقه‌ای به اسرائیل می رسند؟

خبرگزاری میزان- در رزمایش موشکی اقتدار ولایت انواع موشک‌های بالستیک با بردهای 2000 کیلومتر، 800 کیلومتر، 500 کیلومتر و 300 کیلومتر ایران مورد استفاده قرار گرفتند.
موشک‌های بالستیک ایران چند دقیقه‌ای به اسرائیل می رسند؟به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه روز سه شنبه 18 اسفند آغاز شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تشریح مراحل و اقدامات صورت گرفته در رزمایش اقتدار ولایت خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته پرتاب انواع موشک‌های بالستیک با بردهای 2000 کیلومتر، 800 کیلومتر، 500 کیلومتر و 300 کیلومتر صورت پذیرفته و طیف متنوعی از موشک‌های ایرانی به غرش درآمده‌اند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: موشک‌های ۲۰۰۰کیلومتری سپاه مخصوص زدن اسرائیل است

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پس از شلیک موشک‌های بالستیک قدر گفت: این موشک‌های که امروز شلیک شدند، از نوع برد بلند قدر H بودند که از ارتفاعات البرز شرقی شلیک و با تنظیم برد، تا 1400 کیلومتر در سواحل مکران اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: تجهیزات موشکی ما کاملا ایرانی هستند و امروز نسل سوم انقلاب اسلامی، موشک‌های بالستیک ما را شلیک می‌کنند و توانمندی‌های امروز ما، حاصل همین تحریم‌ها و فشارهای دشمنان هستند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: هرچه دشمنان فشار و تحریم را بیشتر کنند، واکنش سپاه و نیروهای ارزشی انقلاب مضاعف‌تر همراه با تلاشی مضاعف‌تر خواهد بود، دشمنان بعد از برجام، امنیت ملی ایران را مورد هدف قرار دادند و تحریم‌ها نیز به منظور تضعیف ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ما دنبال کشورگشایی نیستیم اما هرکسی بخواهد علیه ایران، اقدام مخرب و ظلمی انجام دهد، حتما موشک‌ها و امکانات‌مان را علیه آنان به کار خواهیم گرفت و این برای آنها خطرناک خواهد بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که آیا هدف از طراحی موشک‌های بالستیک با برد بلند، هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی است یا خیر؟ پاسخ داد: رژیم صهیونیستی به آخر خط رسیده است و عمرشان طولانی نخواهد بود و امروز تحت محاصره کشورهای اسلامی قرار گرفته‌اند.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: معتقدیم برای از بین بودن رژیم صهیونیستی نیاز به زدن موشک نیست و آنها به مرور مضمحل و فرو خواهند ریخت. دشمن اصلی ما آمریکا است و ما این دشمنی را باور کرده‌ایم و در این ٤ دهه، مردان مردی با تلاش شبانه روزی خواب از چشم دشمنان انقلاب از حمله آمریکا و همپیمانان او ربوده‌اند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: ما شروع کننده جنگ نیستیم اما حق غافلگیر شدن را نداریم و همه چیز را بر اساس جنگ واقعی پیش بینی کرده‌ایم. دشمن و جنگ دشمنان را جدی گرفته‌ایم. شرارت‌های رژیم صهیونیستی برای ما روشن است. علت اینکه موشک های 2000 کیلومتری طراحی کردیم، برای هدف قرار دادن دورترین دشمن یعنی رژیم صهیونیستی است.

همچنین سردار حاجی‌زاده شب گذشته در برنامه تیتر امشب اعلام کرد: موشک‌های ۲ هزار کیلومتری که در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری پرواز می‌کنند، ظرف ۱۲ تا ۱۳ دقیقه به هدف اصابت خواهند کرد.

انتهای پیام/

چگونه تهران 2 ساعته توسط کلاه سبزها تسخیر شد/ کلاه‌سبزها چگونه کماندو می‌شوند

در مانور شهری تسخیر تهران برخی از کماندوهای تیپ 65، برای نفوذ و تسخیر اهداف تعیین شده، از لباس‌ روحانیت، کارکنان آن سازمان و کارکنان زحمت کش شهرداری استفاده کنند، که در نوع خود ابتکارات جدیدی بود و خاطرات جالبی از این موارد وجود دارد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«اشباح قدرتمند» شاید تنها توصیفی باشد که بتواند قدرت نهفته در پس چهره‌های آرام و خندان و شوخ طبعی آن‌ها را توصیف کند؛ نیروهای ویژه‌ای که با تاسی از آبشناسان‌ها، غلام خلیلی‌ها، علیاری‌‌ها،  اقارب‌پرست‌ها، مشکیان‌ها و دیگر شهدای سرافزار کلاه‌سبزهای ارتش، اجازه نمی‌دهند تا امروز دشمن در خیالی خام، نگاهی کج به این آب و خاک داشته باشد.

شاید باور کردنی نبود که در اولین تماس با فرمانده یکی از زبده‌ترین نیرومخصوص‌های دنیا، بتوانیم قرار مصاحبه با او را تنظیم کنیم؛ فردی بسیار «خوش‌رو» و صد البته شوخ طبع؛ مردی که اگر بتوانی در میان مشغله‌های مختلف و ماموریت‌های ویژه‌اش، فرصتی برای همکلام شدن با او را پیدا کنی، به وضوح می‌توانی مفهوم «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» را درک کنی.

صبح یکی از روزهای پایانی تابستان به سراغ تیپی می‌رویم که بسیار پرآوازه است بسیاری معتقدند که اعضای این تیپ از جمله برترین کماندوه�%

پیام رهبرمعظم انقلاب به مناسبت حضور پرشکوه مردم در انتخابات 7 اسفند

سیاست > رهبری - حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت حضور مردم در انتخابات پیامی صادر فرمودند.


متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند دانا و توانا را سپاس که در آزمون بزرگی دیگر، ملت آگاه و مصمّم ایران را به پیروزی رسانید؛ آنان توانستند برای سی و ششمین بار از آغاز انقلاب اسلامی، در انتخاباتی سراسری، با عزم راسخ و شور و نشاط به‌یادماندنی، حضور یابند و سرنوشت کشور را در مقطع قانونی، رقم زنند؛ نمایندگان خود را برای تشکیل دو مجلس پر قدرت و پر اهمیت برگزینند و بار دیگر مردمسالاری دینی را در چهره‌ی درخشان و پر اقتدار خود به جهانیان نشان دهند.
ایران اسلامی به ملت خود می‌بالد و به استحکام مقرّراتی که این فرصتهای مغتنم را برای قد برافراشتن و تجدید قوای ملی فراهم آورده است، سر می‌افرازد.
اینجانب وظیفه‌ی خود می‌دانم که از این لبیک عمومی به فراخوان نظام اسلامی سپاسگزاری کنم و پاداش و هدایت الهی برای مردمی که این جمعه‌ی پر کار و پر شکوه را آفریدند مسألت نمایم.
به مسئولان کشور چه انتخاب‌شوندگان برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و چه دارندگان مناصب اجرایی در قوای دیگر و چه دیگر مسئولان در سازمانها و نهادها، یادآور میشوم که سپاسگزاری شایسته را در خدمت صادقانه به مردم و کشور و نظام اسلامی محقق سازند؛ ساده‌زیستی، پاکدستی، حضور پیوسته در جایگاه مسئولیت، ترجیح منافع ملی بر خواسته‌های شخصی و جناحی، ایستادگی شجاعانه در برابر مداخلات بیگانه، واکنش انقلابی به نقشه‌های بدخواهان و خائنان، منش جهادی در اندیشه و عمل، و در یک جمله: کار برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا را، برنامه دائمی خویش در دوران این مسئولیت بدانند و به هیچ قیمت از آن تخطی نکنند.
روزگار بسیار حساس کنونی، حساسیت و هوشیاری و عزم راسخ همگان بویژه شما مسئولان را می‌طلبد.
پیشرفت کشور هدف اساسی است. پیشرفت صوری و منهای استقلال و عزّت ملی، پذیرفته نیست. پیشرفت، بمعنی حل شدن در هاضمه‌ی استکبار جهانی نیست. و حفظ عزّت و هویت ملی جز با پیشرفت همه‌جانبه و درونزا دست‌یافتنی نیست. مجلس آینده درباره‌ی این سرفصلهای مهم، وظائف سنگینی برعهده خواهد داشت و امید است که نصاب پاسخگوئی در برابر خدا و مردم را همگان در آن مشاهده کنند.
لازم میدانم از دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات با شکوه؛ مسئولان اجرائی و نظارتی؛ تأمین‌کنندگان امنیت؛ سازمان رسانه‎‌ی ملی و دیگر دستگاهها و اشخاص مؤثر صمیمانه سپاسگزاری کنم.
توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۹/ اسفند ماه/ ۱۳۹۴

به مناسبت سالروز شهادت حضرت "فاطمه زهرا(س)"

یقیناً حضرت فاطمه سلام الله علیها با این کارشان می‌خواستند باری دیگر همانند جریان فدک مبارزه‌ای را تازه با وصیّت‌نامه سیاسی خویش شروع کنند که ضربه سهمگینی به حکومت وقت وارد سازند.
چرا حضرت به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان ، حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ بعد از رحلت پدر گرامیشان مدت اندکی در قید حیات بودند که مورخین با اختلاف این مدت را از 75 روز تا هشت ماه ذکر کرده اند. در این مدت درباره اهل بیت پیامبر ـ علیهم السلام ـ و مخصوصاً نسبت به حضرت علی ـ علیه السلام ـ و خانم فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ ظلم های فراوانی روا داشته شد، از جمله غصب حق خلافت علی ـ علیه‎ السلام ـ و هجوم به درب خانه فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ[1] و موارد دیگر که منجربه ناراحتی فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ نسبت به خلیفه اول و وابستگانش شد و لذا در روزهای آخر عمرش به شوهر خویش وصیت می کند که بعد از شهادت آن حضرت جنازه اش را شبانه دفن کند.[2]   ادامه مطلب ...

کارشناس مسائل استراتژیک عنوان کرد؛ سیاست«درهای باز»خطری جدی است/تقابل شیعه و سنی فتنه دوم

مشهد- حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک شامگاه یکشنبه در مسجدالنبی مشهد محورهای اصلی نفوذ در کشور را مورد بررسی و تحلیل قرار داد و از سیاست درهای باز به عنوان خطری جدی یاد کرد .

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباسی شامگاه یکشنبه در مراسم «بررسی مسئله نفوذ» که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امروز در لحظات حساس و پیچ تاریخی انقلاب اسلامی هستیم که به مرور زمان دشواری ها و آزمون ها در جهت حفظ ارزش ها و مفاهیم انقلاب بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه در خصوص مسئله نفوذ با سه لایه جهانی، منطقه ای و داخلی در محیط جهانی روبرو هستیم، افزود: همیشه مسئله فتنه یک زمینه آزمون است.  ادامه مطلب ...

ایویونیست مدعی شد اسکورت بمب‌افکن‌های روسیه توسط جنگنده‌های ارتش ایران!

بمب افکن های روسیه عملیات بمباران هوایی مواضع عناصر تروریستی گروه داعش را در خاک سوریه در 17 نوامبر سال 2015 میلادی (26 آبان 1394) آغاز کردند.

به گزارش افکارخبر،بمب افکن‌های توپولف Tu-22M، Tu-95MS و Tu-160 دامنه وسیعی از موشک و بمب های هدایت شده و هدایت نشده فراوانی را از زمان آغاز عملیات علیه گروه های تروریستی آغاز کرده است.

بنابر این گزارش، در 20 نوامبر (29 آبان) دو توپولف Tu-160 از پایگاه شبه جزیره کولا واقع در شمال غربی روسیه به پرواز در آمدند و بر فراز دریای مدیترانه در غرب اروپا دیده شدند. پس از پیوستن به جنگنده سوخو Su-30SM در لاذقیه، با پرتاب موشک های کروز مواضع عناصر داعشی را در خاک سوریه مورد هدف قرار دادند. در پایان روز این جنگنده ها از شرق خاورمیانه به عراق، ایران، دریای خزر و در نهایت روسیه رسیدند؛ یک سفر 13 هزار کیلومتری. در همین روز، سوخو-34 روس ها پس از به پرواز درآمدن از پایگاه "کریمسک" در روسیه، 16 سورتی (یک سورتی عبارت است از هر بار اعزام و بازگشت یک هواپیما٬ کشتی یا واحد نظامی جهت ماموریت) علیه نیروهای تروریستی به اجرا در آوردند.

 

جنگنده‌های ایران بمب‌افکن‌های روسیه را در سوریه اسکورت می‌کردند + نقشه

 

ایویونیست در ادامه نوشت: آنچه جالب توجه است، جنگنده های بمب افکن استراتژیک روس ها در هنگام عبور از منطقه خاورمیانه توسط جنگنده های نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران اسکورت می شدند. در این میان جنگنده های ارتش ایران "تامکت اف-14"، "فالکروم میگ-29" و "فانتونم اف-4" مورد استفاده قرار گرفته بودند که ماموریت اصلی آنان نظارت بر فعالیت بمب افکن های روسیه از نقطه ورود تا خروج به حریم هوایی ایران بود.

 

 

جنگنده‌های ایران بمب‌افکن‌های روسیه را در سوریه اسکورت می‌کردند + نقشه

 

انتهای پیام/