بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

حضور برخی سیاسیون در شبکه بزرگ فساد بانکی

فرمانده سپاه پاسداران گفت: حقوق‌های نجومی تنها دلیل بازداشت‌های اخیر نیست و پرونده مرتبط با یک فساد بزرگتری است.

   ادامه مطلب ...

جنگ بعدی حزب الله؛ از "کریات شمونه" تا "بندر ایلات" + تصاویر

"عاموس هرئیل" تحلیلگر امور نظامی روزنامه اسرائیلی گفت: موشک های حزب الله که تعداد آنها افزایش یافته منبع اصلی قدرت حزب الله است.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سالروز جنگ 33 روزه  رژیم صهیونیستی علیه لبنان قرار داریم و در این نبرد مقاومت اسلامی لبنان قدرت خود را به ارتش اسرائیل تحمیل کرد.    
ادامه مطلب ...

امنیت مرز را مدیون رشادت های مرزبانان هستیم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ حجت الاسلام ابراهیم گزمه گفت: امروزه نعمت امنیت را مدیون رشادت ها و جوان مردی های مرزبانان و همه ی افرادی که در مرز خدمت می کنند هستیم که با در پیش گرفتن راه شهدای دفاع مقدس توانسته اند امنیت را در مرزها به وجود آورند.
وی افزود: گروهک های تروریستی بارها در مرزهای جنوب شرق کشور دست به عملیات های غیر انسانی زده اند تا بلکه بتوانند ذره ای اختلاف در میان شیعه و سنی در استان بیاندارند اما هر یک از این اقدامات وحدت و انسجام را در منطقه بیشتر کرده است.
امام جمعه هیرمند بیان داشت: همه ی گروهک های تروریستی به دست آمریکا و اسرائیل( و همچنین وهابیون و عربستان) مسلح می شوند و هدف آنان نیز از این عملیات ها بر هم زدن نظم عمومی جامعه است.
وی ابراز داشت: مسلما این آخرین اقدام آنان نیز نخواهد بود و باز هم گروهک های از خدا بی خبری به وجود خواهند آمد که این چنین اقداماتی را انجام بدهند اما مرزبانان فهیم جمهوری اسلامی ایران با عملیات های منحصر به فردی که انجام می دهند همواره از نفوذ انان به نقاط شهرهای همجوار مرز جلوگیری خواهند کرد.

اوصاف مردم در آخر‌الزمان(حکایت خوبان) ":

پیامبر گرامی اسلام (ص) در اواخر عمر خود اصحاب را جمع کردند و فرمودند: «زمانی بر مردم
 بیاید که اخلاق انسانی از آنان رخت بربندد، چنان که اگر نام یکی را بشنوی، به از آن بود که آن
را ببینی، یا اگر او را ببینی به از آن است که او را بیازمایی.
چون او را بیازمایی، حالات زشت و ناروا در او مشاهده می‌کنی. دین شان پول و قبله‌گاهشان
 زنان شان می‌شود.
برای رسیدن به اندک نانی، پیش هر کس کرنش می‌کنند. نه خود را در پناه اسلام می‌دانند ونه به
کیش نصرانی زندگی می‌کنند.
بازرگانان و کاسبان شان رباخوار و فریبکار، و زنان شان خود را برای نامحرمان بیارایند. در آن
هنگام، اشرارشان بر آن ها چیره گردند، و هر چه دعا کنند به اجابت نرسد.»(1)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- بحارالانوار، ج 77، ص 369

کاهش بودجه دفاعی ایران، سرآغاز برجام موشکی؟

کاهش بودجه دفاعی ایران، سرآغاز برجام موشکی؟
بدون شک کاهش بودجه نیروهای مسلح، نقش آفرینی ایران در منطقه و پیشرفت های صنعت دفاعی را با محدودیت هایی مواجه خواهد کرد که منطبق بر خواسته حامیان تروریسم بوده و پیام مناسبی به بیرون از مرزها محسوب نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،در اصلاحیه لایحه بودجه که اخیرا توسط دولت به مجلس فرستاده شده است، دولت از حذف یارانه نقدی ثروتمندان صرف نظر کرده و تصمیم بر کاهش بودجه دفاعی کشور و حذف کارت سوخت گرفته است.

با حذف تبصره 22 بودجه، 5 هزار میلیاد تومان از بودجه دفاعی کشور حذف می شود. در این تبصره آمده است «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه وجوه ارزی مستردشده ناشی از طرح دعاوی در مراجع بین‌المللی و کشورهای خارجی مربوط به قراردادهای نظامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سقف پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000)ریال را به ردیف درآمدی 160165 جدول شماره (5) این قانون واریز کند. معادل مبلغ واریزی از محل ردیفها و جداول مربوطه در این قانون به مصرف می‌رسد.»

استدلال دولت برای تصمیم مذکور، مشکوک بودن وصول مطالبات بین‌المللی ایران برای تامین منابع این تبصره است.

این در حالی است که وضعیت منطقه غرب آسیا نیازی به توصیف ندارد و دشمنان با تمام قوا برای مهار عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران به میدان آمده اند.

بدون شک کاهش بودجه نیروهای مسلح، نقش آفرینی ایران در منطقه و پیشرفت های صنعت دفاعی را با محدودیت هایی مواجه خواهد کرد که منطبق بر خواسته حامیان تروریسم بوده و پیام مناسبی به بیرون از مرزها محسوب نمی شود. امری که ظن آغاز برجام موشکی را تقویت می کند.

این که دشمنان ما تا کنون جرات عملیاتی کردن تهدیدات نظامی خود را نداشته اند، مدیون برخورداری جمهوری اسلامی ایران از قدرت نظامی و دفاعی و همچنین توان بازدارندگی بالا بوده است.

دشمنان همواره در ارزیابی ها و بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که هر اقدامی علیه ایران نه تنها با پاسخ قاطع و محکمی همراه خواهد بود بلکه در مجموع هزینه های هنگفتی را بر آنان تحمیل خواهد کرد که در برخی موارد حتی می تواند تا از هم پاشیدن بنیان شاکله نظامی برخی کشورهای متخاصم باشد.

اما کاهش بودجه دفاعی علاوه بر تبعات و پیامدهای نامطلوبی که بر امنیت و عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران دارد، می تواند تاثیر منفی مستقیمی بر روی اقتصاد کشور نیز داشته باشد.

هر گونه اخلال در امنیت و بالا رفتن ریسک فعالیت اقتصادی در کشور، سرمایه گذاری در حوزه های متعددی را با اخلال مواجه کرده و ثبات اقتصادی را دچار تزلزل می کند.

با توجه به اهمیت موضوع، امنیت ملی باید به عنوان شاخص در اولویت قرار گرفته و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با حساسیت مقتضی به اهمیت موضوع، مصالح و منافع ملی را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/م

سقوط یک فروند جنگنده سوخو ۲۴ ارتش در استان فارس/ خلبانان سالم‌ هستند/ "نقص فنی" عامل سانحه+ تصاویر

یک فروند جنگنده سوخو ۲۴ ارتش صبح امروز در حوالی روستای قشم‌قاوی در کنار دریاچه بختگان دچار سانحه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، یک فروند جنگنده سوخو 24 ارتش صبح امروز ساعت 9 و 20 دقیقه در حوالی روستای قشم‌قاوی در کنار دریاچه بختگان در منطقه خیر شهرستان استهبان استان فارس دچار سانحه شد.

براساس این گزارش خلبانان این جنگنده پیش از وقوع سانحه، با موفقیت ایجکت کرده و هر دو نفر هم‌اکنون در سلامت کامل به‌سر می‌برند و با بالگرد به شیراز منتقل شده‌اند.

به‌گزارش تسنیم، دلیل وقوع این سانحه، نقص فنی عنوان شده است.

همچنین امیر سرتیپ تقی خانی معاون روابط‌عمومی کل ارتش در خبری ضمن تائید سقوط یک فروند جنگنده سوخو 24 در حوالی شیراز اظهار کرده است که تیمی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

نشنال اینترست: تام‌کت‌های ایران با وجود گذشت زمان بهتر از قبل در خدمت دفاع از ایران هستند ن

نشریه آمریکایی نوشت: مهندسین ایرانی در دهه ۸۰ بخش مکانیکی پرتاب بمب‌های سنگین را بر تامکت‌های خود تعبیه کردند که بعد‌ها نیروی دریایی آمریکا نیز اف-چهارده‌های خود را با همان روش تغییر داد .

مادر 3 شهید خانه خود را وقف کمک به ساخت وساز مسجد کرد

مادر شهیدان سعید، بهرام و حمید زاهدی خانه خود را جهت کمک به ساخت وساز مسجد واگذار کرد.
  حجت‌الاسلام عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: خانم زینب سمیع که علاوه بر مادر سه شهید بودن ، خواهر سه شهید هم هست خانه خود را واگذار کرد تا از محل فروش آن یک باب مسجد در شهرک قائمیه فرخ‌شهر با نام شهیدان زاهدی ساخته شود.

عزیزی افزود: خانه خانم سمیع حدود 300 متر مربع وسعت دارد و 2 میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده است .

براساس این گزارش، حجت الاسلام احمدی امام جمعه فرخ شهر هم بذل جان و مال را ویژگی بارز خانم سمیع برشمرد و گفت: این خیر با تقدیم سه فرزند خویش به اسلام و وقف خانه خود در راه مسجدسازی الگوی ایثار و از خودگذشتگی محسوب می‌شود و همه باید از وی سرمشق بگیرند.


انتهای پیام/

حضور گسترده مردم در روز قدس هشداری به اسرائیل غاصب است/ ادعای حقوق بشری امریکا، گرگ در لباس میش را تداعی می کند

حضور گسترده مردم در روز قدس هشداری به اسرائیل غاصب است/ ادعای حقوق بشری امریکا، گرگ در لباس میش را تداعی می کند
علما و سران طوایف سیستان و بلوچستان صبح امروز چون آحاد مردم استان با حضور پررنگ خود هشدار دیگری به اسرائیل دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، مراسم گرامیداشت روز قدس امسال با شکوه فراوان و با حضور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برگزار شد.
در حاشیه این مراسم علما و سران طوایف شیعه و سنی گفت و گویی با خبرگزاری ها و سایت های بومی استان داشتند.

حضور گسترده مردم در روز قدس هشداری به اسرائیل غاصب است


 

ادامه مطلب ...

انتصاب سردار سرلشکر باقری به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کردند.
متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری

با توجه به انتقال سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیّد حسن فیروزآبادی به جایگاه مشاورت عالی فرماندهی کلّ نیروهای مسلح، و نظر به خدمات شایسته و تجارب ارزنده جناب‌عالی در دوران دفاع مقدس و پس از آن به‌ویژه در مسئولیت‌های ستاد کل و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، شما را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می‌کنم.

با تمسک و امید به عنایات الهی، ارتقاء توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی امنیتی نیروهای مسلح و بسیج مردمی و امکان پاسخگویی به‌موقع و مؤثر به هر سطح و نوع از تهدیدات متوجّه به نظام جمهوری اسلامی ایران با عمل انقلابی مورد انتظار است.

از تلاشهای مخلصانه و مدبّرانه سردار سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی از ابتدا تا کنون در این مسئولیت مهم قدردانی و تشکر می‌کنم.

دوام توفیقات همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۸ تیر ماه ۹۵


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در حکمی جداگانه، سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی را به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب کردند.
دکتر سید حسن فیروزآبادی در تاریخ ۱۳۶۸/۷/۳ در حکمی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سمت ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شده بود.