بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

پیشنهاد ترکیه به روسیه درباره سوریه

دولت ترکیه امروز پنج‌شنبه خواستار انجام عملیات‌های مشترک با روسیه علیه داعش در سوریه شد.

خبرگزاری ایسنا: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌ تی‌وی گفت: ما تمام جزئیات را بررسی می‌کنیم. ما همواره از روسیه خواسته‌ایم که به صورت مشترک عملیات‌های ضد داعش داشته باشیم. این پیشنهاد هنوز روی میز است.

این درخواست در پی مذاکرات حساس میان روسای جمهوری روسیه و ترکیه مطرح شده که اخیرا در روسیه انجام شده است.

دو کشور به تازگی هماهنگی‌های خود در سوریه را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده‌اند.

جنجال تکراری درباره اعدام منافقین هیاهوی رسانه‌های ضدانقلاب با شنیدن صدای آیت‌الله منتظری/ عزاداری برای منافقین دهه 60

انتشار یک فایل صوتی از آیت الله منتظری که از سوی فرزند وی صورت گرفته، با حمایت همیشگی رسانه‌های فارسی زبان همراه شده است.
 

انتشار صدای سه دهه پیش از آیت‌الله منتظری که به انتقاد از اعدام منافقین پرداخته، فرصت مناسبی در اختیار بخش فارسی بی بی سی و دیگر رسانه‌های فارسی زبان وابسته به دولت‌های غربی قرار داد تا به بزرگنمایی موضوع اعدام منافقین بپردازند.

ماجرای اعدام منافقین در دهه 60 شمسی به بعد از عملیات مرصاد بازمی‌گردد. پس از آنکه جمهوری اسلامی در مرداد سال 67 قطعنامه 598 سازمان ملل را پذیرفت منافقین از فرصت استفاده کردند و به گمان ضعیف شدن رزمندگان ایران، با عملیات «فروغ جاویدان» به مرزهای ایران حمله کردند اما در مرصاد رزمندگان اسلام گرفتار شدند و شکست خوردند.

نکته مهم در آن زمان این بود که منافقینی که در زندان‌های ایران به سر می‌بردند با مسعود رجوی بیعت کرده بودند و برای آزادی و همکاری با او آماده شده بودند و برای به راه انداختن نبرد خیابانی پوتین‌هایشان را به پا کرده بودند. البته با شکست منافقین در مرزهای عراق با ایران، منافقین زندانی هم ناکام ماندند.

 

هیاهوی رسانه‌های ضدانقلاب با شنیدن صدای آیت‌الله منتظری 1

بیعت مسعود رجوی با صدام برای جنگ با ملت ایران

   ادامه مطلب ...

ضربه مهم به «جفش»؛ عملیات غافلگیرکننده نیروهای سوری در مرز فلسطین/ قطعا اسرائیل عصبانی می‌شود

یک منبع میدانی می‌گوید عملیات مذکور مهمترین و موفقیت‌ترین عملیات «هنگ جولان» در دو سال گذشته در جنوب سوریه بوده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، نیروهای مردمی «هنگ جولان» ساعتی قبل در استان قنیطره واقع در جنوب سوریه نزدیک مرز فلسطین اشغالی، با حملات غافلگیرکننده موفق شدند خطوط ارتباطی دو شهرک مهم را قطع کنند.

هنگ جولان با کمک ارتش سوریه، ارتباط تروریست‌های گروهک جبهه فتح الشام (جفش/ جبهة النصره) را میان دو شهرک بسیار مهم «حمیدیة و حریة» قطع کردند.

 

نیروهای هنگ جولان عضو نیروی دفاع ملی سوریه هستند که در نزدیکی جولان اشغالی از خاک سوریه مقابل تروریست‌ها دفاع می‌کنند.

 

 

به گزارش فارس، یک منبع میدانی به این خبرگزاری گفت که عملیات مذکور مهمترین و موفقیت‌ترین عملیات هنگ جولان در دو سال گذشته در جنوب سوریه بوده است.


شهرک مهم و راهبردی الحمیدیة یکی از مهمترین مقرهای جبهة النصره (جفش) در ریف قنیطره محسوب می‌شود و تروریست‌های جبهه النصره از طریق این شهرک، شهر «البعث» و شهرک «خان ارنبه» را مداوم با موشک وخمپاره هدف قرار می‌دادند.

شهر البعث همان جایی است که رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر چند بار مواضع ارتش سوریه را با موشک هدف قرار داده بود.

 

دو شهرک حمیدیه و حریه در مرز جولان واقع هستند و فاصله یک کیلومتری دارند. اکنون هنگ جولان این مسیر ارتباطی را قطع کرده و تا نزدیکی جولان پیش رفته است.

 

این موفقیت قطعا خشم رژیم صهیونیستی را به همراه خواهد داشت؛ چرا که طی پنج سال اخیر، گروه‌های تروریستی کمربند امنیتی برای مرز شمالی فلسطین اشغالی شده‌اند.

دختر شاهزاده سعودی از المپیک ریو اخراج شد

شد

وزیر امنیت داخلی برزیل ضمن اعلام خبر اخراج دختر شاهزاده سعودی از برزیل، خواستار جلوگیری از ورود شخصیت های منسوب به کشورهای بدنام در قالب مقام های ورزشی به کشورش شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو،، به نقل از وب سایت خبری آژنسیا برزیل، وزیر امنیت داخلی برزیل از فراهم آوردن تمهیداتی جهت جلوگیری از آنچه وی ورود برخی از اعضای کاروان های ورزشی کشورهای بدنام خواند، خبر داد.

 

«سرخیو اچگوین»، در پاسخ به سوال خبرنگار آژنسیا برزیل در مورد حضور شاهزاده «ریما بنت بندر» دختر شاهزاده بندر بن سلطان که اخیرا به سمت معاونت بخش زنان کمیته ملی ورزش عربستان منصوب شده گفت: دوستان من در پلیس فدرال تمام تلاش خود را برای تامین امنیت کشور در طول مدت برگزاری بازیهای المپیک می کنند.

 

وی افزود: آنها (افراد پلیس) نسبت به حضور اعضای کاروانهای برخی کشورهای بدنام در لباس مسئولان ورزشی کاملا هوشیار هستند.

 

آچگوین تاکید کرد: به ما خبر داده شده است که شاهزاده سعودی با هئیت ورزشکاران المپیک به برزیل آمده است و دستور داده ایم که این شاهزاده هرچه سریع تر از کشور خارج شود. در این زمینه می بایست اقداماتی صورت گیرد تا از همان ابتدای کار از ورود اینگونه افراد به المپیک جلوگیری شود.

 

گفتنی است، طبق اسناد منتشر شده 28 صفحه ای از سوی وزارت دادگستری آمریکا در مورد حادثه 11 سپتامبر، شاهزاده بندر که در آن زمان سفیر عربستان در آمریکا بوده در رخداد این فاجعه انسانی دخیل بوده است.

وی همچنین از اعضای موثر در تشکیل گروه تروریستی داعش به حساب می آید.

چاوش اوغلو: جنگنده‎های ترکیه در عملیات ضد داعش شرکت می‎کنند/دوران گذار در سوریه با اسد غیرممکن است

خبرگزاری میزان- وزیر خارجه ترکیه با اشاره به مشارکت جنگنده های این کشور در عملیات ضد داعش مدعی شد: دوران گذار در سوریه با حضور بشار اسد غیرممکن است.
جنگنده‎های ترکیه در عملیات ضد داعش شرکت می‎کنند/دوران گذار در سوریه با اسد غیرممکن استمولود چاوش اوغلو روز پنج شنبه گفت: ترکیه در عملیات هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش شرکت خواهد کرد.

وی همچنین مدعی شد: دوران گذار در سوریه با حضور بشار اسد غیرممکن است.

وزیر خارجه ترکیه همچنین اظهار داشت که نشانه‌ هایی از همکاری آمریکا در موضوع استرداد گولن مشاهده می‌ شود.

وی همچنین از پیشنهاد ترکیه به روسیه برای اجرای عملیات مشترک علیه داعش خبر داد.

چاوش اوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل هفته آینده در پارلمان ترکیه امضا می شود.

پیشتر سفیر ترکیه در روسیه با اشاره به اینکه مقام های آنکارا و مسکو بر حفاظت از تمامیت ارضی سوریه و ساختار سیاسی این کشور تاکید کردند گفت: روسیه و ترکیه در صدد افزایش رایزنی ها میان دو طرف درباره سوریه هستند.

وی تاکید کرد که بحران سوریه باید هر چه سریعتر حل و فصل شود.

سفیر ترکیه اظهار داشت که امکان مشارکت رهبری سوریه در مذاکرات صلح وجود دارد.


انتهای پیام/

فتح درباره دیدار عباس با مریم رجوی؛ فتح مدعی جاسوسی حماس برای غرب شد

فتح به شدت جنبش حماس را مورد انتقاد و هجمه قرار داد و این جنبش را به این امر متهم کرد که تمام اطلاعات امنیتی را از دمشق و حزب الله به سازمان‌های اطلاعاتی غرب تحویل داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، اسامه قواسمی، سخنگوی جنبش فتح در بیانیه خود محمود زهار از رهبران جنبش حماس را مورد هجمه قرار داد چراکه اخیرا محمود زهار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در پی دیدارش با مریم رجوی، رئیس گروهک تروریستی مجاهدین خلق مورد انتقاد قرار داد.

قواسمی گفت: زهار به خوبی می‌داند که جنبش او بود که هم‌پیمانانش را فروخت و از هم‌پیمانی با تهران و دمشق و حزب الله یک شبه به جبهه کاملا ضد با آنها رفت و تمام اطلاعات امنیتی را در مورد دمشق و حزب الله به سازمان اطلاعات غرب تحویل داد و زمانی که فهمید طرح اخوان المسلمین در سوریه، مصر و منطقه در حال سقوط است، فقط برای کسب پول دست به دامان تهران شد.

پیشتر محمود زهار، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار محمود عباس با مریم رجوی در پاریس را "تسلیم شدن فرمایشات سروران آن دو در طرح غربی" خواند.

زهار گفت: این طرح غربی است و عباس بخشی از آن است و ماموریت او در هم شکستن هر جنبش اسلامی یا دولت اسلامی است چه سنی باشد چه شیعه.

وی تصریح کرد: به همین دلیل این گروهک‌ها یا شخصیت‌های مزدور غرب در هر لحظه و در هر مکانی با دستورات سرورانشان کار می‌کنند تا گام‌هایشان را هماهنگ کنند. عباس فقط به دنبال صحنه‌ای است تا در آن ظاهر شود به ویژه این که تمام جهان خواهان تغییر وی است، چراکه آنها چیزهایی را که می‌توانستند بدهند، تمام کردند و آنها در حال حاضر به دنبال مزدوری دیگر هستند تا این نقش را ایفا کند.

زهار گفت: غرب از دولت‌ها، احزاب، سازمان‌ها و شخصیت‌ها به عنوان ابزاری که تسلیم آن هستند، استفاده می‌کند تا مرحله مشخصی را به پایان برساند و پس آنها را تغییر می‌دهند و این مساله از دیرباز شناخته شده است.

او همچنین طرح سازمان آزادی بخش فلسطین را نیز مورد هجمه قرار داد و گفت: این طرح دروغ بزرگ است، این طرح با این عنوان آغاز شد که طرحی برای آزادسازی است و سپس پس از آن واقعیت آشکار خود را برملا کردند و واقعیت این طرح این است که همکاری امنیتی با دشمن اسرائیلی را مساله‌ای مقدس می‌داند که ابزارهایش دروغ در دروغ است.

در واکنش به این اظهارات احمد عساف، سخنگوی جنبش فتح نیز پاسخ داد: جنبش فتح به هیچ وجه از سخنانی که محمود زهار مطرح ساخت،‌ تعجب نکرده است. این سخنان در چارچوب اندیشه‌ای تاریک می‌آید که پایه و اساسش خائن خواندن و تکفیر دیگران است و نشانگر ارتباطات منطقه‌ای پست است و در راستای اجرای دستورکارهای غیرملی صورت می‌گیرد و بیانگر روحیه نفاق و فریب است.

وی افزود: زهار شایستگی این را ندارد و در جایگاهی نیست که به او اجازه داده شود تا انتقاد کند و دیگران را خائن بنامد، به ویژه این که مردم ما از او و کسانی که نماینده اندیشه تاریک هستند، به حقایقی پی برده‌اند که نمی‌توان آن را پنهان کرد یا آن را دور زد، به ویژه این که او اموال مردم فلسطین را که از کویت در هنگام جنگ می‌آمد، سرقت می‌کرد و پرونده‌ای علیه او در این خصوص اقامه شده است و وی همچنین در هنگام جنگ نخست به غزه از طریق تونل‌ها به سیناء گریخت و در همان حال مردم ما را رها کرد تا با مرگ و تخریب دست و پنجه نرم کنند. مردم ما به خوبی می‌دانند که زهار و کسانی که در ردیف او هستند، با نام دین تجارت می‌کنند و کالاهایشان را عرضه می‌کنند و آنها در ابتدا با دودستگی آغاز کردند که به نفع طرح تقسیم منطقه عربی است و توافقی بر سر آن میان سازمان اطلاعات غرب و گروه اخوان المسلمین وجود دارد.

ماجرای پسرهایی که در اتوبان چمران لباس دخترانه می‌پوشند

جامعه > آسیب‌ها - باشگاه خبرنگاران نوشت: هرچند پوشش های عجیب و غریب این روزها خود به نوعی به یک مد و تیپ خاص بدل شده است، اما در میان درختچه های بزرگراه های شهر مدل هایی را مشاهده می کنیم که شاید در طول روز کمتر با آن مواجه می شویم.

اینجا اتوبان چمران ساعت 2 بامداد، سرتاسر اتوبان اتوموبیل های لوکسی را مشاهده می کنیم که رانندگان آن ها در حال مسابقه دادن با یکدیگر و یا به قول معروف دور دور های شبانه هستند، موضوعی که بارها و بارها مشاهده کرده ایم و بدون شک هریک از ما حداقل یک خبر و یا یک گزارش در این خصوص خوانده ایم.

اما این بار سوژه ای که توجه ما را جلب کرد و به عنوان موضوعی برای گزارش امشب تبدیل شد، حضور دختران و یا پسرانی بود که در حاشیه اتوبان حضور داشتند و تشخیص جنسیت آن ها از روی پوشش و یا به نوع لباسشان به سختی امکانپذیر بود.

هرچند پوشش های عجیب و غریب، این روزها خود به نوعی مد و تیپ خاص بدل شده است، اما در میان درختچه های این اتوبان و دیگر بزرگراه های شهر مدل هایی را مشاهده می کنیم که شاید در طول روز کمتر با آن مواجه می شویم.
  ادامه مطلب ...

عطوان: عربستان با دلارهای نفتی و اف- 16 نتوانست در یمن راه به جایی ببرد

«انصارالله، جنوب یمن را با همه مشکلات آن همراه با پایگاه‌های "داعش" و "القاعده" به ریاض واگذار کرد و به‌جای آن در جنوب عربستان نفوذ کرد. این راهبرد انصارالله، عربستان را به ستوه آورده است.»
  ادامه مطلب ...

اظهارات تازه ترامپ درباره برجام: ایرانیها پول را گرفتند و رفتند/ 100% مطمئن باشید بمب هم می سازند

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی روز گذشته خود در آیووا درباره برجام گفت: این احمقانه ترین مذاکراتی بود که تا کنون دیده ام.
به گزارش نامه نیوز، ترامپ در این سخنرانی که بخشی از آن در وب سایت های یوتیوب و پی.بی.اس منتشر شده است می گوید: بدترین مشکل با توافق هسته ای این است که ایرانی ها اکثر پول را گرفته و رفته اند و همه چیز تمام شده و  رفته پی کارش.
 
او گفت حالا به من می گویند تو چه کار میخواهی بکنی و من میگم نگران نباشید، ولی پوله رفته پی کارش یه وضعی اصلاً.
 
ترامپ با عصبانیت می افزاید ما خودمون این کشور (ایران) قدرتمند ساختیم و بمب اتم هم میسازن، صددرصد مطمئن باشید که میسازن. من کاری به چیزی که بین کشورها اتفاق افتاد ندارم اما این یکی از احمقانه ترین قراردادها و مذاکراتی بود که تا کنون دیده ام.