بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

گفت‌وگو با عباس سلیمی‌نمین بلایی که آمریکا بر سر حکومت پهلوی آورد

اسدالله علم در خاطراتش می‌گوید که روستاهای ما از ابتدایی‌ترین امکانات برخوردار نیستند، حتی برق در تهران تا هشت ساعت قطعی داشت. علم می‌گوید: من خودم موتور برق تهیه کرده بودم و این وضعیت قابل دوام نخواهد بود. با این حال، شاه در سفر به لندن یک میلیون پوند به فاضلاب لندن و نیم میلیون پوند به باغ‌وحش لندن کمک می‌کند!
به گزارش مشرق، موضوع وابسته بودن پهلوی به غرب و تسلط بیگانگان مخصوصا آمریکا بر امورات کشور در دوران پهلوی دوم، دو مسأله‌ی اصلی هستند که موجب عقب‌ماندگی ایران در طول دوران پهلوی شد. رهبر انقلاب در این‌باره چنین می‌فرمایند: «یک کشوری که با توجه به استعداد خود، با توجه به زمینه‌های طبیعی و انسانی خود، با توجه به جایگاه جغرافیایی خود - که اگر به نقشه‌ی جهان نگاه کنید، توجه می‌کنید که ایران در چه نقطه‌ی حساسی قرار دارد - با توجه به ذخائر زیرزمینی خود، باید یکی از پیشرفته‌ترین و یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا باشد، در دوره‌ی حکومتهای قاجاری و بعد پهلوی، تبدیل شد به حکومت عقب‌افتاده‌یِ دست‌نشانده‌یِ فقیرِ ضعیفِ توسری‌خور. این، در تاریخ ما اتفاق افتاد. گناهش به گردن کیست؟ در درجه اول به گردن آن زمامداران فاسد و بی کفایت است، که وابسته هم شدند؛ وقتی سیاستهای استعماری غرب وارد میدان شد، وابسته هم شدند. آنها همت و حمیّت نداشتند؛ فقط به فکر زندگی و آقایی خودشان و حفظ قدرت حکومت خودشان بودند.» در این‌باره، با جناب آقای عباس سلیمی‌نمین، کارشناس و پژوهشگر تاریخ معاصر به گفت‌وگو نشستیم.
 
ادامه مطلب ...

ظریف: از عرببستان خیلی گله داریم؛ از این کشور لفاظی های زیادی دیده ایم/ تماسی با دولت ترامپ نداشته‌ایم

وزیر خارجه ایران در اجلاس داووس گفت که به رغم اختلافات سیاسی، درهای ایران حتی برای روابط اقتصادی با آمریکا هم باز است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری ها؛ محمد جواد ظریف در نشستی در اجلاس داووس که با موضوع آینده سیاست خارجی ایران برگزار می‌شد، به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: همه باید این را درک کنند که موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد. ایران به ثبات و آرامش در منطقه علاقمند است.

  ادامه مطلب ...

«ولید فارس» مشاور ارشد ترامپ دولت «ترامپ» کشورهای منطقه را علیه ایران تقویت می‌کند/ توافق هسته‌ای بازبینی خواهد شد

خبرگزاری فارس: دولت «ترامپ» کشورهای منطقه را علیه ایران تقویت می‌کند/ توافق هسته‌ای بازبینی خواهد شد

مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا از تصمیم دولت او برای تقویت کشورهای منطقه علیه ایران و بازبینی توافق هسته‌ای خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید فارِس» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در امور خاورمیانه تاکید کرد دولت جدید ایالات متحده – که 2 روز دیگر آغاز به کار خواهد داشت – از کشورهای منطقه برای مقابله با گسترش قدرت جمهوری اسلامی ایران، حمایت و توافق هسته‌ای را بازبینی خواهد کرد.

فارِس طی پرسش و پاسخ ایمیلی با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت دلیل اصلی درپس بازبینی توافق هسته‌ای ایران آن است که ترامپ معتقد است برجام با ملاحظات امنیت ملی آمریکا منافات داشته و به ایران اجازه می‌دهد آزادانه در عراق، سوریه، یمن و لبنان فعالیت کرده و با منافع شرکای عرب ایالات متحده در منطقه مقابله کند.

وی تاکید کرد: «ترامپ و دولت او بر روی اجرای آنچه که باید در این توافق حول سلاح‌های هسته‌ای اجرا می‌شد، کار خواهند کرد...از طرف دیگر، آنها به کار بر روی این توافق ادامه خواهند تا امنیت پایدار در عراق، سوریه و یمن و همچنین ثبات در لبنان را شامل شود؛ همچنین دوباره به کشورهای عربی و شرکای آنها مخصوصا امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین، اردن و مصر (از حمایت‌های آمریکا) اطمینان دهد.»

مشاور ارشد ترامپ در امور خاورمیانه همچنین افزود: «ایران باید این اصلاحیه‌ها در توافق هسته‌ای را بپذیرد یا اینکه دولت آمریکا مجبور خواهد بود استراتژی‌های جایگزینی را برای حفاظت از امنیت ملی و شرکایش و کمک به منطقه جهت مقابله با توسعه ایران اتخاذ کند.»

فارِس ضمن اشاره به ملاقات‌های مکرر تیم انتقال قدرت ترامپ با سران و مقامات برجسته کشورهای عربی تصریح کرد دولت ترامپ نگرانی‌های کشورهای عربی حول سیاست‌های دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور فعلی آمریکا و اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد را درک کرده و تلاش خواهد می‌کند دوباره با آنها اعتمادسازی نماید.

وی در پایان نوشت: «دولت ترامپ معتقد است دولت ایران با حضور نظامی در سوریه و عراق و همچنین کمک به حزب‌الله در لبنان یا شیعیان در یمن، سیاست تهاجمی در منطقه بکار می‌برد. تمام این اقدامات به دولت ترامپ ثابت کرده که ایران نسبت به کشورهای منطقه‌ای توسعه‌طلبی و خشونت را پیشه کرده است.»

امیر نوذر نعمتی و امیر علی جهانشاهی با حکم فرمانده معظم کل قوا سرتیپ تمام شدند

امیر نوذر نعمتی و امیر علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی با دستان مبارک مقام معظم رهبری به درجه سرتیپی ارتقا پیدا یافتند.

به گزارش افکارنیوز، امیر نوذر نعمتی جانشین و امیر علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش به درجه سرتیپی نائل آمدند.

در این مراسم که در محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صورت گرفت، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان ارتش حضور داشتند.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی نیز گزارشی از برنامه‌های نیروی زمینی به محضر فرمانده معظم کل قوا ارائه کرد و ایشان نیز رهنمودهایی را به فرمانده نزاجا بیان داشتند.

پهپاد مشاهده شده در آسمان تهران از چه نوعی بود؟

پرنده هدایت‌پذیر از دور یا به اختصار پَهپاد، وسیله هوایی بدون سرنشین و هدایت‌پذیر از راه دور است. که کنترل این پرنده یا از درون آن صورت می‌گیرد. و یا توسط فرد هدایت کننده.


پهپاد در آسمان تهران 
 
سرویس فناوری فردا: عصر امروز صدای شلیک گلوله‌های ضدهوایی در مناطق مرکزی تهران به گوش رسید. طبق اخبار منتشر شده در رسانه ها شلیک‌ها به سمت یک پهپاد در آسمان تهران و در منطقه پرواز ممنوع بود و مشخص نیست این پهپاد متعلق به کجا بوده است.
 
ادامه مطلب ...

هادی محمدی: نازکردن متکبرانه آل سعود

خبرگزاری فارس: نازکردن متکبرانه آل سعود

سفیر اخراجی عربستان از عراق که به موازات اظهارات وزیر خارجه کشورش، آرزوهای خیالی و جاه‌طلبانه را به‌عنوان مطالبات و پیش‌شرط بهبود روابط با ایران مطرح می‌کند، به‌ خوبی از اوضاع پوسیده آل سعود در درون این کشور و در منطقه آگاه است.

 

ادامه مطلب ...

تلاش‌ها برای یافتن پهپاد ادامه دارد/ احتمال فرود آمدن ریزپرنده در یکی از پشت‌بام‌های خیابان طالقانی

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران جزییات جدیدی از شلیک ضدهوایی در آسمان تهران را اعلام کرد.
محسن نسج همدانی سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران جزییات شلیک ضد هوایی به یک شی پرنده (پهپاد) در حوالی میدان انقلاب را تشریح کرد و گفت: یک شی پرنده پهباد یا هلی شات یا هر اسمی که بر روی آن می گذارند، چون بدون مجوز در آسمان(منطقه پرواز ممنوع) به حرکت در آمده، به سمت آن تیراندازی شده و پس از آن خودش را از مسیر تیر اندازی خارج کرده است.

به گزارش نامه نیوز، او با اشاره به اینکه شهروندان در تماس هایی که داشتند، اعلام کردند که پهپاد در یکی از پشت بام‌های خیابان طالقانی فرود آمده است، گفت: چون ناشناس است نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم که چیست؟ اما پیش بینی می‌کنیم این شی پرنده برای افراد محقق، دانشجو مستند ساز باشد و جای هیچ نگرانی نیست.

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران با اشاره به اینکه چون خبر اعلام شده در رابطه با فرود پهباد در پشت بام، گزارش‌های مردمی است باید تحقیق صورت گیرد، افزود: در حال حاضر عوامل آتش نشانی در حال فعالیت هستند که به این پهپاد دسترسی پیدا کنند و هنوز قطعیتی در این رابطه وجود ندارد.

همدانی با تاکید بر اینکه رادارهای پدافند هوایی کاملا هوشیار هستند و همه چیز را رصد می کنند، بیان کرد: در حال حاضر این دستگاه به وفور پیدا می‌شود و چون پروژه جدیدی است، مردم دوست دارند که از آن استفاده کنند اما این اطلاعات را ندارند که برای پرواز درآمدن، نیاز به مجوز دارد.

او در پایان گفت: اتفاقاتی که قبلا افتاده، از همین دست بوده بنابراین عطف ما به سبق می‌کنیم و می‌گوییم که این پرنده مربوط به مستندسازان و یا محققان بوده، الان هم همین پیش بینی را می‌کنیم و خارج از این هیچ حدس و گمانی نداریم.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) :ورود یک فروند هلی شات به منطقه پرواز ممنوع مرکز تهران

خبرگزاری میزان- امیر الهامی گفت: یک فروند هلی شات بسیار سبک وارد محدود پرواز ممنوع شده بود که مورد اصابت قرار گرفت.
توضیحات مقام عالی رتبه ارتش درباره تیراندازی ضدهوایی در مرکز تهران
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) درخصوص شنیده شدن صدای ضدهوایی در تهران اظهار کرد: یک فروند هلی شات از نوع پرنده های بدون سرنشین وارد منطقه پرواز ممنوع شده بود و پدافند هوایی کار خودش را انجام داد و این پرنده بلافاصله از محدوده خارج شد و چون لازم است که ایمنی مناطق مرکزی و مسکونی مرکز شهر حفظ شود همکاران از ادامه تیراندازی دست کشیدند و اکنون جای هیچگونه مورد نگران کننده ای نیست.

وی با بیان اینکه صدایی که شنیده شد صدای هوشیاری و امنیت کامل است، ادامه داد: آنچه که مردم شنیدند اطمینان خاطر به آنهاست که فرزندان آنها در پدافند هوایی آماده هستند.

انتهای پیام/

یک اقدام نیروی دریایی سپاه که ولوله عجیبی در بین آمریکایی‌ها برپا کرد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقی که در جزیره فارسی رخ داد و موجب تحقیر نظامیان آمریکایی شد، هزینه بالایی برای آنها به همراه داشت.

به گزارش شریان نیوز،محمد صالح جوکار با اشاره به سالگرد دستگیری ده نظامی متجاوز آمریکا در جزیره فارسی که 23 دی سال گذشته رخ داد، عنوان کرد: دستگیری تفنگداران نظامی آمریکا در آبهای سرزمینی ایران و رهاسازی آنها به فاصله یک روز بعد از مشخص شدن اشتباه سهوی آنها، موضع مقتدرانه نیروهای نظامی ایران در منطقه را نشان داد و بار دیگر ثابت کرد که قدرت برتر نظامی منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: با اقدامی که توسط نیروی دریایی سپاه صورت گرفت ولوله عجیبی در میان آمریکایی ها ایجاد شد؛ بسیاری از آنها عزل شدند و با برخی از نظامیان و مسئولان آنها برخورد شد؛ اتفاقی که در جزیره فارسی رخ داد و موجب تحقیر نظامیان آمریکایی شد، هزینه بالایی برای آنها به همراه داشت.

فرمانده اسبق سپاه استانهای یزد و هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود به همزمانی اتفاق رخ داده در جزیره فارسی با مذاکرات نهایی مربوط به برجام اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح ایران در خلیج فارس اعم از ارتش و سپاه بارها و بارها ثابت کرده اند که منافع ملی را فدای تعارف و رودروایسی با کشورهای دیگر نمی کنند؛ آنها مقتدرانه در هر سطحی آمادگی های لازم را دارند و دشمنان به خوبی دریافته اند که تجاوز به سرزمین ما عواقب بدی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

جوکار در پایان با اشاره به برخی شایعات در خصوص دستور وزارت خارجه مبنی بر آزادسازی نظامیان آمریکایی، با بیان اینکه ساختار فرماندهی نیروهای مسلح مشخص است و مراکز و سازمانهای گوناگون و متفرقه نمی توانند در خصوص مسائل مربوط به نیروهای مسلح تصمیم گیری کنند خاطرنشان کرد: آنها صرفا می توانند در حد رایزنی و اطلاع رسانی به نیروهای مسلح مشورت دهند.

گذری از گذشته به حال؛ عکسی که به یاد «دو پدر» بازسازی شد


فرزند شهیدان «دوران» و «یاسینی» تصویری را به یاد پدر شهیدشان به ثبت رساندند.
شهیدان دوران و یاسینی عکسی که به یاد «دو پدر» بازسازی شد
به این مطلب امتیاز دهید
0% 0%

به گزارش سرویس مقاومت جام نیـوز، فرزند از زمان بسته شدن نطفه، فطرت پدر و مادر خود را به ارث می‌برند. رفتار و تربیت پدر تاثیر بسزایی در رشد و گرایش دینی فرزند دارد. شخصی که در سایه پدری متدین، مردم‌دار و نیکوسرشت رشد یابد، در آینده خدمتگزار مردم خواهد بود.

  ادامه مطلب ...

ایران به روسیه و ترکیه هشدار داد

العرب گزارش داد؛
موضع قاطعانه مقامات تهران/ ایران به روسیه و ترکیه هشدار داد
«ناظران محافل سیاسی بر آن هستند که اظهارات "ولایتی" درباره خارج نشدن حزب الله از سوریه پاسخ به اظهارات اخیر وزیر خارجه ترکیه مبنی بر خارج شدن نیروهای بیگانه از خاک سوریه است.»
  ادامه مطلب ...

نیروی هوایی ترکیه کار خود را کرد/ ضربه بزرگ به ایران!

رسانه مصری مدعی شد؛
نیروی هوایی ترکیه کار خود را کرد/ ضربه بزرگ به ایران!
"جنگنده های روس حمایت قابل توجهی از ترکیه در عملیات سپر فرات برای آزادسازی الباب صورت دادند. این تحولات در واقع یک نظام منطقه ای جدید بر پایه پرونده سوریه است."


  ادامه مطلب ...

امیر نعمتی جانشین فرمانده نزاجا شد


امیر نوذر نعمتی و امیر جهانشاهی به عنوان جانشین فرمانده و معاون هماهنگ کننده نزاجا منصوب شدند.
امیر نعمتی جانشین فرمانده نزاجا شد اتاق خبر 24

امیر نوذر نعمتی فرمانده اسبق تیپ 65 نوهد و معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، با پیشنهاد امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و تصویب سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، جانشین جدید فرمانده نزاجا شد.

پیش از این، امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نزاجا بود که با انتصاب امیر پوردستان فرمانده وقت نزاجا به جانشینی فرماندهی کل ارتش، امیر حیدری به سمت فرماندهی نیروی زمینی منصوب شده بود.

همچنین در حکم دیگری، امیر جهانشاهی که پیش از این ارشد نظامی ارتش در استان خراسان بود نیز به عنوان معاون جدید هماهنگ کننده نزاجا منصوب شد.

واکنش وزارت خارجه به سخنان برخی مقامات قضایی درباره بابک زنجانی

وزارت امور خارجه کشورمان با صدور اطلاعیه ای نسبت به اظهارات اخیر برخی مقامات دستگاه قضایی واکنش نشان داد.

  ادامه مطلب ...

دستگیری همسران ۱۰۵ افسر ارتش ترکیه

    




radio button 

دادستان آنکارا به تازگی حکم بازداشت همسران ۱۰۵ افسر ارتش ترکیه را صادر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت؛ دادستان آنکارا دستور بازداشت همسران 105 تن از افسران ارتش ترکیه را صادر کرد.
پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه نوشت پلیس ترکیه به دستور «یوجل اَرک مان» دادستان آنکارا عملیات گسترده ای را در 31 استان برای بازداشت این افراد آغاز کرده است.
 
شماری از این افراد که متهمند پیش از برگزاری آزمون مرکزی استخدام دستگاه های دولتی ترکیه در سال 2010 میلادی جواب های سوالات آزمون را از قبل به دست آورده بودند، کارمند دستگاه های دولتی ترکیه، معلم، مشاور حقوقی و کارشناس هستند. 
 
بر اساس این گزارش 105 افسر ارتش ترکیه که دستور بازداشت همسرانشان صادر شده است، در کودتای نافرجام 15 ژوییه نقش داشتند. 
 
خبر دیگر حاکیست در مانیسا نیز 24 استاد دانشگاه که متهم به استفاده از یک برنامه نرم افزاری رمز دار موسوم به بایلوک بودند، بازداشت شدند.  مقامات ترکیه تاکید می کنند که طرفداران فتح الله گولن از این برنامه نرم افزاری برای تماس با یکدیگر استفاده می کنند. 
 
در استانبول نیز نیروهای پلیس با یورش به ساختمان مرکزی دوغان هلدینگ از بزرگ ترین گروه های سرمایه گذاری ترکیه "اَرَم یوجل"، مشاور ارشد حقوقی، و "یحیی اوزدیین" از مدیران سابق دوغان هلدینگ را به اتهام ارتباط با جنبش فتح الله گولن بازداشت کردند.

الفجر الجدید؛ تهدید ایران به بستن تنگه هرمز و عقب‌نشینی چین/ عربستان تلافی می‌کند


«روی آوردن چین به ایران بعد از آن صورت گرفت که تهدیدهای ایران درباره بستن تنگه هرمز، پکن را از خرید گسترده نفت عربستان منصرف کرد و به بهبود و گسترش روابط با تهران سوق داد.»


  ادامه مطلب ...

وبگاه ارادة الشعب گزارش داد سعودی‌ها به دنبال انتقام از مصر

خبرگزاری فارس: سعودی‌ها به دنبال انتقام از مصر

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مصر را به دلیل عدم همراهی با سیاست‎ خارجی عربستان در مسایل منطقه از جمله سوریه و یمن، دشمن شماره یک خود قلمداد کرده‌اند.

 

ادامه مطلب ...

پیشگویی های نوستراداموس درباره سال 2017

بسیاری از محققان معتقدند نوستراداموس آتش‌سوزی بزرگ لندن، انقلاب فرانسه، ظهور هیتلر، ترور جان اف کندی و حادثه 11 سپتامبر را پیشگویی کرده بود.
انجمن آمریکایی نوستراداموس با استناد به دست‌نوشته‌های پیشگوی معروف فرانسوی، به رمزگشایی از اتفاقات سال 2017 پرداخته‌است.
به گزارش روز پلاس، انجمن آمریکایی نوستراداموس با استناد به دست نوشته های پیشگوی معروف فرانسوی، با انتشار ویدئویی به رمزگشایی از اتفاقات پیش‌رو در سال 2017 پرداخته‌است.
انجمن نوستراداموس در این ویدئو 5 اتفاق بزرگ سال 2017 را پیشگویی کرده است. نخست اینکه چین پس از متحد شدن با چند کشور مسلمان، چند کشور مسیحی را ازبین می‌برد. دوم، بحران اقتصادی در ایتالیا زمینه فروپاشی اتحادیه اروپا را فراهم می کند. سوم، کره شمالی و جنوبی ادغام می شوند. چهارم، چین اقدامات جسورانه‌ای را در سراسر جهان انجام می دهد و پنجم جنگ جهانی سوم آغاز می‌شود.

برخی محققان نیز معتقدند برخی پیشگویی‌ها با برقراری صلح میان روسیه و اوکراین و بی‌لیاقتی حاکم آمریکایی مرتبط است.

بسیاری از محققان معتقدند نوستراداموس آتش‌سوزی بزرگ لندن، انقلاب فرانسه، ظهور هیتلر، ترور جان اف کندی و حادثه 11 سپتامبر را پیشگویی کرده بود.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا: ترکیه در کنار روسیه و ایران علاقه‌مند حل بحران سوریه است

خبرگزاری میزان- یک کارشناس مسائل غرب آسیا، در مورد تلاش ترک‌ها در ارتباط با نقش‌آفرینی در حل بحران سوریه، تصریح کرد: نقش ترک‌ها در گذشته نقش تخریبی داشتند. اکنون ترکیه در کنار روسیه و ایران علاقه‌مند است که فرآیند حل بحران سوریه به نتیجه برسد گرچه آنها در این راستا به دنبال گرفتن امتیازاتی نیز هستند.
سوریهبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حسن لاسجردی با اشاره به در پیش بودن نشست قزاقستان و گفت‌وگویی که قرار است بین معارضان سوری و دولت این کشور انجام شود، گفت: مقامات سوریه می‌خواهند قبل از این نشست دیدگاه‌ها و نظرات خود را تبیین کنند، با طرف‌های نزدیک خود در این ارتباط گفت‌وگو کنند تا در جریان مذاکرات بتوانند بر سر این مواضع چانه‌زنی کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت‌های ایران و روسیه در تلاش هستند که فرآیند حل بحران سوریه از طریق سیاسی  تسریع شود و در کنار آن به مسائل انسانی نیز توجه دارند، ادامه داد:‌ از دو سال پیش این فرآیند سیاسی در سوریه آغاز شد ولی به علت تعدد بازیگران در این بحران روندهایی که در این ارتباط در پیش گرفته شد چندان سازگار نیست ولی اکنون به نظر می‌رسد شرایط نسبت به قبل کمی متفاوت شده و برخی از کشورهای منطقه نیز درصدد هستند که فعالیت گروه‌های تروریستی را کنترل کنند.

وی در مورد تلاش ترک‌ها در ارتباط با نقش‌آفرینی در حل بحران سوریه، تصریح کرد: نقش آنها در این فرآیند غیرقابل انکار است ولی ترک‌ها در گذشته نقش تخریبی داشتند و اکنون به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط داخلی خودشان تلاش‌ کرده‌اند این نقش تخریبی را تا حدودی تعدیل کنند. اکنون ترکیه در کنار روسیه و ایران علاقه‌مند است که فرآیند حل بحران سوریه به نتیجه برسد گرچه آنها در این راستا به دنبال گرفتن امتیازاتی نیز هستند.

انتهای پیام/

ترامپ دستور مقابله با ایران را داد

با روی کار آمدن ترامپ، دولت وی باید با تهدیدات ایران در این زمینه، بیشتر مقابله کند و باید خطوط قرمز برای فعالیت های ناوهای ایران ترسیم کرد و نباید بلند پروزی های دریایی ایران را بدون پاسخ بگذارد.

اتاق خبر 24

نشریه آمریکایی فارن افرز در گزارشی با عنوان "بلند پروازی های فزاینده ایران ادامه دارد" نوشت: در اواخر ماه نوامبر ایران اعلام کرد که برنامه دارد تا پایگاه هایی برای ناوهای خود در یمن و سوریه بسازد که روزنامه های ایران در این باره نوشتند، این اقدام می تواند ده ها برابر از قدرت هسته ای، موثر واقع شود.

فارن افرز افزود: این روند بلند پروازی های ایران در زمینه دریایی، در حالی است که ایران خود را به عنوان یک قدرت منطقه ای ثابت کرده است و اکنون ایران به دنبال ثبات حضور خود در خارج از مرزهای منطقه می باشد. پایگاه های دریایی ایران در یمن و سوریه می تواند برای ایران بسیار مهم بوده زیرا یمن از لحاظ تجارت و حمل نقل به یک منطقه استراتژیک دریایی نیز تبدیل شده است.


 

ادامه مطلب ...