بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

واکنش‌های رسانه‌ای به تهدیدهای دولت ترامپ؛ حمله به ایران منتفی است و باید عذرخواهی کنیم

«ما باید بپذیریم مردم ایران حق دارند که نظر مثبتی نسبت به سیاست های آمریکا در منطقه خود نداشته باشند... آمریکا باید از عملکرد خود در خاورمیانه درس بگیرد از ایران عذرخواهی کند...»


جام نیوز: پایگاه خبری آمریکایی "رجیستر گارد" (Register Guard) با انتشار گزارشی به سیاست های خصمانه آمریکا نسبت به ایران پرداخته و عنوان کرده است که آمریکا باید از ایران عذرخواهی کند.
 
ادامه مطلب ...

شوک به قرمزها قبل از دیدار آسیایی؛ مهدی طارمی از بازی الهلال محروم است


با اعلام مومنی کارشناس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال مهدی طارمی از دیدار با الهلال محروم است.



حامد مومنی در گفت و گو با "ورزش سه"، در توضیح محرومیت مهدی طارمی در دیدار با الهلال گفت: با اقدام به موقع فدراسیون فوتبال و استعلام از AFC قبل از شروع بازی های دور گروهی، فدراسیون فوتبال متوجه شد که طارمی در بازی اول پرسپولیس در دیدار با الهلال محروم است.


کارشناس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این که دلیل محرومیت این بازیکن چیست، گفت: طارمی در دور یک شانزدهم نهایی سال 2015 در تاریخ 26 می مقابل الهلال از زمین مسابقه اخراج شده بود و از آنجاییکه باید در اولین مسابقه این محرومیت اعمال شود، این محرومیت با توجه به غیبت پرسپولیس در فصل گذشته به لیگ قهرمانان سال جاری انتقال پیدا کرده است. 


مومنی در ادامه بیان کرد: طارمی از بازی اول محروم است اما این نکته قابل ذکر است که طبق ماده 67.3 از آیین نامه اخلاقی و انضباطی فدراسیون فوتبال آسیا مسئولیت چک کردن کارتهای زرد و قرمز و محرومیت های احتمالی بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ها با خود باشگاه های شرکت کننده در مسابقات است.


مومنی در پایان ضمن تاکید بر این نکته که باشگاه ها حتما باید وضعیت بازیکنان خود را از باشگاه های قبلی آنها نیز جویا شوند، گفت: البته این موضوع نباید باب شود که فدراسیون شرایط این باشگاه ها را پیگیری کند زیرا مسئولیت این موضوع به عهده خود باشگاه ها است اما با توجه به اینکه این دیدار اولین مسابقه تیم ها در لیگ قهرمانان است، باشگاه ها این کار را انجام دادند.

مشاور جدید امنیت ملی آمریکا فارغ التحصیل تهران و آشنا با زبان فارسی است!

ژنرال رابرت هاروارد انتخاب جدید ترامپ برای تصدی سمت مشاور امنیت ملی آمریکا، در سال ۱۹۷۴ از مدرسه آمریکایی‌ها در تهران فارغ‌التحصیل شده است.
ژنرال رابرت هاروارد  مشاور جدید امنیت ملی آمریکا فارغ التحصیل تهران و آشنا با زبان فارسی است!   ادامه مطلب ...

امریکن کانسروتیو؛ درز اطلاعات مخفی حمله آمریکا به کشتی ایرانی/ برنامه متوقف شد

«این از خوش شانسی آمریکا بوده که دولت ترامپ با ارتکاب چنین اقدام بی ملاحظه ای، وارد جنگ با ایران نشده است؛ اما به نظر می رسد علت کنار گذاشتن برنامه حمله به کشتی ایرانی، درز کردن اطلاعاتی درباره آن بوده است...»
نیروی دریایی ارتش درز اطلاعات مخفی حمله آمریکا به کشتی ایرانی/ برنامه متوقف شد
به این مطلب امتیاز دهید
96.8% 3.2%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، پایگاه "امریکن کانسروتیو" (American Conservative) با انتشار گزارشی تحت عنوان "وسواس خطرناک نسبت به ایران" به انتقاد از سیاست های دولت ترامپ در قبال ایران پرداخته است.

  ادامه مطلب ...

اظهارات ضد ایرانی اردوغان در بحرین

اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در موسسه صلح بین‌المللی بحرین علیه اقدامات ایران در سوریه و عراق ادعاها و اتهاماتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه که در چارچوب سفر منطقه‌ای خود، یکشنبه به بحرین سفر کرده بود در موسسه صلح بین‌المللی به ایراد سخنرانی در خصوص تحولات منطقه پرداخت.

وی در اظهارات خود درباره تحولات منطقه با اشاره به بحران‌های سوریه و عراق اظهار داشت: اما بدانید که کسانی هم تجزیه سوریه و هم تجزیه عراق را می‌خواهند. افرادی هستند که برای تجزیه عراق تلاش می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه در آنجا (عراق) همزمان، هم مجادله مذهبی و هم مجادله قومی وجود دارد، ادعا کرده است که، "در آنجا نیز ملیت گرایی فارس وجود دارد. همراه با این ملیت گرایی فارس، تجزیه طلبی نیز در آنجا موضوعیت دارد. باید جلوی اینها را بگیریم. شرایط یکسانی نیز در سوریه وجود دارد."

اردوغان با این ادعا که جلوی اتفاقات سوریه را نیز باید بگیریم، آورده است: به همین مناسبت نیز باید با همکاری ما و کشورهای خلیج(فارس) این وظیفه را انجام دهیم، چرا که جلوی ظلم نباید تماشاچی باشیم و نخواهیم بود.

اردوغان پس از بحرین به عربستان سفر کرده است.

انتهای پیام/

ﻋﻜﺲ ﻧﺎﺳﺎ اﺯ ﺁﺏ و ﻫﻮای اﻳﺮاﻥ

تصویری از وضعیت آب و هوای امروز ایران از ماهواره ناسا را مشاهده می‌کنید.

آمریکا به ایران حمله کند پاسخی کوبنده می‌گیرد

    


:

قدیری ابیانه:

قدیری ابیانه به سخنان و تهدیدات ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص حمله به ایران اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا به مرزهای کشورمان تجاوز کند رزمندگان کشورمان جواب کوبنده ای به آنها خواهند داد.

دانشجو، محمد حسن قدیری ابیانه در جمع راهپیمایان 22 بهمن گتوند و در سخنرانی پیش از خطبه های این شهر، به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و افزود:با خرید تولیدات داخلی اقتصاد کشور تقویت خواهد شد. 


وی در ادامه با اشاره به حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهارکرد: مردم همیشه در همه صحنه ها حضور داشته و به تکلیف خود عمل کرده اند. 

 

وی ادامه داد: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن نمونه بارز حضور و پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب اسلامی بوده است واین پیروزی ها از مقاومت و حضور شهدایی بوده اند که جان شیرینشان را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند. 

 

وی با بیان اینکه این پیروزی ها با حمایت و رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بدست آمده گفت: تاریخ نشان داده که اگر حکومتی رهبر خوبی نداشته باشد هرگز پیروز نخواهد شد. 

 

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره)در خصوص صادر شدن انقلاب به کشورها در جهان افزود: امروز ما در عراق، یمن ،سوریه، بحرین و دیگر کشورها صادر شدن انقلاب اسلامی را می بینیم و امروز ایران نه تنها در منطقه، بلکه در تمام جهان می تواند تصمیم گیری کند. 

 

قدیری ابیانه به سخنان و تهدیدات ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص حمله به ایران اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا به مرزهای کشورمان تجاوز کند رزمندگان کشورمان جواب کوبنده ای به آنها خواهند داد واین واقعیتی است که موجب شده آمریکا و هم پیمانانش جرات حمله به ایران را نداشته باشند. 

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سی و هشتمین بهار خود پیشرفت های زیادی در بخش های مختلف داشته و به سرعت در حال پیشرفت است، اظهارکرد: ما باید پشتیبان رهبر معظم انقلاب باشیم و در همه عرصه ها گوش به فرمان ایشان باشیم تا این پیشرفت ها ادامه داشته باشد.

ظریف در پارلمان اروپا/ اگر واقعاً نگران مخارج نظامی هستید با دولت‌های خودتان صحبت کنید که اینقدر سلاح به منطقه ما نفرستند

محمدجواد ظریف با تأکید بر این‌که «ما در چارچوب قوانین بین‌المللی حق داریم از خودمان دفاع کنیم» گفت: صنعت موشکی ایران ابزار دفاعی ما است.
کانال تلگرامی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز فیلمی چند دقیقه‌ای مربوط به سخنان سال گذشته ظریف در پارلمان اروپا را منتشر کرد که در این جلسه  این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه موشکی  و دفاعی ایران، اظهار کرد: در طول 300 سال گذشته ایران از خود دفاع کرده و بسیار شجاعانه هم دفاع کرده است.

به گزارش نامه نیوز، وی خطاب به حضار ادامه داد: وقتی صدام حسین به ایران حمله کرد را به یادتان می‌آید؟ اکثر شما نمی‌خواهید که به یاد بیاورید وقتی صدام حسین به ایران حمله کرد همه به او سلاح دادند اما هیچ کس حتی ابزار دفاع در اختیار ایران قرار نداد و اکنون شما می‌پرسید چرا ما برنامه موشکی خود را توسعه می‌دهیم؟ ما چگونه از خود دفاع کنیم؟ چه ابزاری برای ایران باقی مانده تا از خود دفاع کند؟ دوستان من قطعنامه 1929 دیگر مرده است و عملیاتی نیست. امروز قطعنامه 2231 را داریم که به ایران اجبار نمی‌کند و صرفاً از ایران می‌خواهد که موشک‌هایی تولید نکند که برای حمل سلاح هسته‌ای طراحی می‌شوند.  ادامه مطلب ...

درخواست رضا پهلوی برای مذاکره مستقیم با ترامپ

«چنانچه آمریکایی‌ها تمایل به گفت‌وگوی دو جانبه با مخالفان داشته باشند، جواب ما آری است»
رضاپهلوی درخواست رضا پهلوی برای مذاکره مستقیم با ترامپ
به این مطلب امتیاز دهید
54.1% 45.9%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، در سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی، رضا پهلوی خواستار گفت‌وگوی مستقیم با مقامات دولت آمریکا شده است.

 

وی در گفتگو با نشریه آمریکایی«وال استریت ژورنال»، گفته «چنانچه آمریکایی‌ها تمایل به گفت‌وگوی دو جانبه با مخالفان داشته باشند، جواب ما آری است».

 

او همچنین در این مصاحبه، ضمن انتقاد از رویکرد باراک اوباما در حمایت نکردن از نیروهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی، تاکید کرد: «اکنون زمان آن رسیده که با صدای بلند خارج از رژیم جمهوری اسلامی سخن بگوییم».

 

رضا پهلوی همچنین گفته است: «دولت ترامپ باید به طور مستقیم با رهبران اپوزیسیون‌‌های ایرانی وارد مذاکره شود». او تاکید کرد روابط بین غرب با ایران فقط با «حذف حکومت ایدئولوژیک» ایران بهبود می‌یابد.

امریکا به طور رسمی ایران را تهدید کرد

«کاخ سفید به ایران هشدار داد که رئیس جمهور جدیدی در آمریکا بر سر کار آمده است ...»
اتاق خبر 24

 "شان اسپایسر" سخنگوی کاخ سفید بار دیگر ایران را تهدید کرده و مدعی شده دولت جدید آمریکا گزینه هایی را علیه تهران روی میز دارد.

وی به کلی گویی درباره اقدامات احتمالی علیه تهران پرداخته اما توضیحی درباره نحوه این اقدامات نداده است.

دیلی تلگراف (telegraph) در انعکاس این خبر تیتر زد: "کاخ سفید به ایران هشدار داد که رئیس جمهور جدیدی در آمریکا بر سر کار آمده است".

این روزنامه انگلیسی نوشت: کاخ سفید به ایران هشدار داده که رئیس جهور جدید آمریکا دست روی دست نخواهد گذاشت و به ایران اجازه پیگیری بلندپروازی های نظامی را نخواهد داد.

اسپایسر با متهم ساختن ایران به نقض برجام گفته، ترامپ قصد ندارد بنشیند و اجازه دهد ایران توافق مشترک را نقض کند. رئیس جمهور آمریکا اقداماتی را که مناسب بداند انجام خواهد داد.

این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی هسته ای در گزارش های خود از پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای سخن گفته و مشخص نیست منظور آمریکایی ها از نقض برجام چیست.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: رئیس جمهور بارها و بارها به روشنی بیان کرده که قصد ندارد آن اقدامات را بیان کند و هیچ گزینه ای را از روی میز بر نداشته است.

آیت‌الله نوری همدانی: بانک‌ها دست از رباخواری بردارند/ مردم پول‌شان را به بانک‌ها ندهند

نوری همدانی

«اگر بانک‌ها از این کار خود دست برندارند، در درجه اول مردم باید پول را به بانک‌ها نداده، خود استفاده کرده و اشتغال زایی نمایند و در درجه دوم، نیازمند به یک قانون قاطعی هستیم تا جلوی این مدل فعالیت بانک‌ها گرفته شود.»

به گزارش ایسنا، آیت‌الله نوری همدانی امروز (چهارشنبه) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع ربا در فعالیت‌های بانکی اشاره کرد و گفت: امروز بانک‌های خارجی در دست یک درصد از ثروتمندان بوده و این افراد با رباخواری چاق‌تر شده؛ روز به روز پول آنان بیشتر و ۹۹ درصد دیگر مردم فقیرتر می‌شوند.

وی اظهار کرد: ربا، گناه کبیره‌ای است که توصیف آن در شرع اینگونه آمده که یک درهم از ربا مقابل ۷۰ زنا با مادر در خانه کعبه است و خدای متعال در هفت جای قرآن نیز از آن انتقاد کرده است.

این مرجع تقلید گفت: همین بانک‌دارها در کشورهای خارجی با این وضع پولی و مالی، دولت‌ها را به وجود آورده و دولت‌ها نیز قوانین را به نفع آنان وضع می‌کنند.

وی با بیان این که ما مسلمان بوده و ربا در اسلام حرام است، خاطرنشان کرد: اگر در مقابل یک قرض، پول بیشتری گرفته شود، حرام و ربا است و متأسفانه این کار در بانک‌های ما انجام می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه گرفتن زیادی فقط در یک مورد مجاز است، تصریح کرد: اگر در هنگام قرض و به عنوان شرط ضمن عقد توافق شود که اگر تا فلان تاریخ آورده نشود، باید فلان مقدار جریمه دهد، مشکلی نیست و باید پرداخت شود؛ اما در بانک‌ها از این موضوع سوءاستفاده شده و در قراردادهای خود آورده‌اند که اگر یک ماه دیر شود، فلان مقدار؛ اگر یک ماه و پنج روز دیر شود، فلان مقدار و ...؛ که در این صورت این جریمه‌ها را روی بدهی افراد کشیده و برای آن جریمه نیز مجدد جریمه دریافت می‌کنند که این مسائل، ربا است.

این استاد حوزه بیان داشت: جریمه را فقط یک مرتبه می‌توان دریافت کرد؛ نه اینکه برای آن مدل‌های گوناگون ساخته و روی جریمه نیز مجددا جریمه دریافت کنند.

به نقل از خبرگزاری «حوزه» وی یادآور شد: بارها در پاسخ به نامه‌ها نوشته‌ایم که جریمه برای أداء دین رباست؛ اما متأسفانه به این احکام الهی عمل نمی‌شود.

این مرجع تقلید به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره و اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که اقتصاد را در داخل کشور مرتب کرده و احتیاجی به خارج نداشته باشیم و یکی از عوامل اثرگذار در تحقق این موضوع، بانک‌ها هستند و باید در راستای تحقق آن قدم بردارند.

وی افزود: امروز ثروت مردم در بانک‌هاست و بانک‌دارها نباید به نفع خود به تجارت بپردازند؛ باید پول‌ها را به دست مردم سپرد تا در راه صنعت، کشاورزی و اشتغال به کار گرفته شود و در این صورت است که نعمت فراوان شده، ارزانی آمده و اشتغال ایجاد خواهد شد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها از این کار خود دست برندارند، در درجه اول مردم باید پول را به بانک‌ها نداده؛ خود استفاده کرده و اشتغال‌زایی کنند و در درجه دوم، نیازمند به یک قانون قاطعی هستیم تا جلوی این مدل فعالیت بانک ها گرفته شود.

انتهای پیام

آمریکا مدعی حضور یک قایق ایرانی در نزدیکی کشتی آمریکایی در خلیج فارس شد

خبرگزاری فارس: آمریکا مدعی حضور یک قایق ایرانی در نزدیکی کشتی آمریکایی در خلیج فارس شد

وبسایت متعلق به استراتژیست کاخ سفید اعلام کرد که سلاح‌های قایق ایرانی در ماه ژانویه یک کشتی آمریکایی را نشانه‌ گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سایت «بریت بارت» که «استیون بانون» استراتژیست و مشاور ارشد «دونالد  ترامپ» مدیریت آن را برعهده دارد، گزارش کرد که در ماه ژانویه قایق ایرانی سلاح‌های خود را به سمت کشتی آمریکا نشانه گرفت.


 

ادامه مطلب ...

امیر سیاری: حضور دریایی ایران در آب‌های آزاد برای جلوگیری از ایران‌هراسی است

امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور ما در آب‌های آزاد و بنادر مختلف دنیا برای نشان دادن اقتدار و جلوگیری از ایران‌هراسی است.

  ادامه مطلب ...

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی

بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی، بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه ای و بین المللی داشت.

به گزارش افکارنیوز، بیانات امروز مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت.

شبکه المنار لبنان در این باره گزارش داد: امام خامنه ای اعلام کرد که روز ۲۲ بهمن ۱۱ فوریه ملت ایران پاسخ ترامپ را خواهند داد. این رسانه به بیانات رهبری درباره ترامپ پرداخت و اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا ماهیت آمریکا را برای ملتهای دنیا آشکار کرد.

رادیو النور لبنان نیز گزارش داد: امام خامنه ای در جریان دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش ایران خطاب به ترامپ اعلام کرد که ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ترامپ پاسخ خواهند داد.

  ادامه مطلب ...

حریر گزارش داد؛ ایران سکوتش را شکست/ اقدام تهران ترامپ را دیوانه کرد

«ترامپ در تازه ترین اظهارات خود در توییتر گفته است چرا اوباما می تواند با ایران که اولین حامی تروریسم است توافق کند و هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد.»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وبسایت خبری "التحریر" نوشت: «بعد از توییت های اخیر ترامپ که ایران را تهدید کرد و گفت که این کشور دارد با آتش بازی می کند، در نهایت ایران سکوت خود را درباره نحوه پاسخ به تهدیدهای ترامپ شکست.»

  ادامه مطلب ...

میر واحدی: هیچ پرنده زمین‌گیری در پایگاه فکوری وجود ندارد/ حضور گسترده جنگند‌های صاعقه در پایگاه تبریز


خبرگزاری میزان- فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری گفت: جنگنده های بومی صاعقه با استفاده از دانش جوانان متخصص ایرانی در پایگاه شهید فکوری به صورت گسترده به کار گرفته می شود.
جنگنده صاعقه
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز ضمن تبریک دهه مبارک فجر و روز نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی ارتش یکی از مخلص‌ترین و آماده‌ترین نیروها در حفاظت از کشور و پیروی از ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش هم از نظر ایمان و هم از نظر علم پروازی در سطح بسیار خوبی هستند و تا پای جان از کشور خود و اسلام دفاع خواهند کرد زیرا ایمان و اعتقاد سلاح اصلی آنان است.

فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز در خصوص اهمیت این پایگاه و خودکفایی تسلیحاتی صورت گرفته در نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: اهمیت پایگاه شهید فکوری تبریز بر هیچ کس پوشیده نیست و این مهم دلیلی برای استفاده از بهترین و به روزترین امکانات فنی در این پایگاه است.

وی ادامه داد: جنگنده های بومی صاعقه با استفاده از دانش جوانان متخصص ایرانی در پایگاه شهید فکوری به صورت گسترده به کار گرفته می شود همچنین جنگنده های مختلف Mig29 و اف55 نیز با استفاده از توان کارکنان فنی نهاجا اورهال و مورد استفاده قرار می گیرد.

واحدی با اشاره به نقش پایگاه شهید فکوری در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس نیز از این پایگاه مأموریت های بسیار مهمی انجام شد که ثابت می کند در تمام سال های جنگ پایگاه شهید فکوری زنده و آماده مأموریت بود به همین دلیل بیش از 150 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد که از این مقدار قریب به 30 نفر از آنان خلبانان پایگاه هستند.

وی افزود: تعداد سورتی پروازهای این پایگاه در دوران دفاع مقدس بیش از 11 هزار مورد بوده است که آمار بسیار بالایی برای این پایگاه است و نشان می دهد در دوران جنگ پایگاه شهید فکوری همواره فعال بوده و هیچ زمان پا عقب نکشیده است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تصریح کرد: هیچ پرنده زمین گیر در پایگاه فکوری وجود ندارد و همه جنگنده ها و تیز پروازان آماده پرواز و اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا هستند. 

وی در پایان گفت: دشمنان به هیچ وجه فکر تعرض به کشور ما ندشته باشند زیرا سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی تا پای جان ایستاده اند و با اعتقاد می جنگند و ثابت شده که رزمنده ای که با ایمان می جنگد مقابل ده ها مرد جنگی می تواند ایستادگی کند.

انتهای پیام/

امیر پوردستان: نیروی هوایی آماده اجرای عملیات‌های آفندی با نظر فرمانده کل قواست


احمد پوردستان

جانشین فرمانده کل ارتش گفت:نیروی هوایی ارتش آماده دفاع از آسمان کشور و اجرای عملیات‌های آفندی با نظر فرمانده معظم کل قواست.

  ادامه مطلب ...

روزنامه آمریکایی؛ ایران به جنگ تهدید شد/ درگیری بزرگ در خاورمیانه و جهان


«چنین اظهارات جنگ افروزانه ای علیه ایران می تواند به درگیری و جنگی بیانجامد که دیگر کشورهای خاورمیانه و جهان را نیز به سرعت درون خود می کشد...»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه آمریکایی "مینت پرس نیوز" (Mint Press News) با انتشار گزارشی تحت عنوان "طبل جنگ آمریکا: کاخ سفید ایران را به جنگ تهدید کرد"، به انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه دولت ترامپ پرداخته است.

  ادامه مطلب ...

ورود شهروندان هفت کشور منع شده به آمریکا آزاد شد

اداره گمرک آمریکا گفته است کسانی که از هفته گذشته تحت تاثیر فرمان مهاجرت دونالد ترامپ، رئیس جمهوراین کشور قرارگرفته و امکان سفر به آمریکا را نداشتند، حال می‌توانند وارد این کشور شوند.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاهی درشهر سیاتل واشنگتن موقتا دستور اجرایی ترامپ را مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشوربه مدت سه ماه به آمریکا معلق کرد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از بی بی سی فارسی، این هفت کشور عبارتند از ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی.

روز گذشته جمعه ۴ فوریه ( ۱۵ بهمن) قاضی جیمز روبارت علیه ادعای وکلای دولت رای داد. وکلای دولت ادعا کرده بودند که ایالت‌ها جایگاه حقوقی لازم را برای به چالش گرفتن فرمان اجرایی ترامپ ندارند.

این حکم درست یک هفته بعد ازامضای فرمان اجرایی ترامپ صادر شده است.

در پی صدور این حکم، کاخ سفید گفته است که علیه آن حکم درخواست تجدید نظر می‌دهد.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای فرمان اجرایی دونالد ترامپ را "قانونمند و مناسب" خوانده است.

در بیانیه آمده است:"فرمان اجرایی رئیس جمهور با هدف محافظت از کشور(آمریکا) صورت گرفته و او صلاحیت و مسئولیت قانونی برای حفاظت از مردم آمریکا را دارد."

در پی صدور این حکم اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به خطوط هوایی گفته است مسافران این هفت کشور را به مقصد آمریکا سوار کنند.

برآورد شده است که فرمان اجرایی ترامپ بر ۶۰ هزار نفر از هفت کشور تاثیر گذاشته و ویزاهای این افراد به دلیل ممنوعیت ورود به آمریکا، لغو شده باشد.

دستور اجرایی ترامپ همچنین پذیرش پناهجو را برای ۱۲۰ روز معلق می‌کند و پذیرش پناهجو از سوریه تا آینده نامعلوم متوقف می‌شود.

به علاوه ویزای کسانی که از هفت کشور مزبور می‌آیند برای ۹۰ روز معلق می‌شود.

پژوهشگر مسائل ایران بررسی کرد؛ پاسخ نظامی و خطرناک ایران به ترامپ

 
«هدف ایران از آزمایش موشکی در واقع راه انداختن یک تاکتیک برای قانع کردن آمریکا درباره این مسئله می باشد که ایران قادر است پاسخ هر گونه تجاوز احتمالی آمریکا را بدهد.»

 به گزارش سرویس سیاسی حام نیوز، وبسایت خبری "البوابه نیوز"، "محمد محسن أبو النور" پژوهشگر مسائل ایران در گفتگوی تلفنی با شبکه خبری "النهار" گفت: «آزمایش موشکی ایران بمنزله پاسخ نظامی به اقدامات ضدایرانی ترامپ، از جمله وضع قانون منع صدور رواید برای ایرانی ها می باشد.»

ادامه مطلب ...