بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

هشدار درباره ظهور «داعش ۲»

گروه شورشی نوظهور "چندین تُن سلاح" دارد و می‌تواند خطرناک‌تر از داعش باشد
یک زندانی سابق جبهه النصره مدعی شد، شورشیان سراسر سوریه به سمت یک گروه تروریستی جدید جذب می‌شوند که آن را "دولت اسلامی دوم" توصیف می‌کنند. طبق این ادعا، گروه تروریستی جدید جایگزین داعش در نزدیکی اروپا می‌شود.

به گزارش پایگاه دیلی‌استار، "پیتر تئو کورتیس" که با نام "تئو پادنوس" هم شناخته می‌شود، سال ۲۰۱۲ به دست جبهه النصره که شاخه وابسته به القاعده است، در سوریه ربوده شد و دو سال اسیر بود.

او مدعی است که شماری از گروه‌های خطرناک در سوریه بدون توجه باقی ماندند. او هشدار داد: ما زمانی متوجه آن خواهیم شد که آنها در پاریس و یا لندن با کلاشنیکف بیایند.

تئو در دوران اسارت شاهد بود که شماری از جناح‌های مسلح در شمال‌غرب سوریه ایجاد شدند و همین منجر شد تا او باور کند که " داعش دوم" در نزدیکی مرز اروپا و ترکیه ظهور خواهد کرد.

سخنان این زندانی سابق در حالی مطرح شده که نیروهای دولتی سوریه همچنان در حال پس گرفتن اراضی از دست داعش هستند و ابوبکر البغدادی،‌ رهبر این گروه تروریستی ظاهرا به شکست اذعان دارد.

تئو گفت:‌ چیزی خطرناک و هشدار دهنده در شمال غرب سوریه در حال وقوع است و این ظهور داعش دوم در آنجاست. درست در مرز ترکیه. برای رسیدن این گروه جدید به هر کدام از کشورهای اروپایی تنها چند روز سفر با اتوبوس لازم است. گمان می‌کنم درک غرب از آنچه در سوریه رخ می‌دهد، ناکافی است. آنها نمی‌دانند در عرصه میدانی چه اتفاقی رخ می‌دهد، حتی زبان آنها را نمی‌دانند و نمی‌توانند درکی از ویدئوها داشته باشند.

به گفته این زندانی سابق، گروه شورشی نوظهور "چندین تُن سلاح" دارد و می‌تواند خطرناک‌تر از داعش باشد.

تئو یک روزنامه‌نگار آمریکایی است که پس از ورود به اراضی تحت کنترل شورشیان در سال ۲۰۱۲ به دست النصره اسیر شد. او نهایتا با کمک سرویس مخفی قطر در سال ۲۰۱۴ آزاد شد.

جروزالم‌پست: باید اس-۳۰۰ را در محاسباتمان در نظر بگیریم/ایران توان ساخت سامانه‌ای پیشرفته‌تر را دارد

خبرگزاری فارس: باید اس-۳۰۰ را در محاسباتمان در نظر بگیریم/ایران توان ساخت سامانه‌ای پیشرفته‌تر را دارد

یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست» تأکید کرد که استقرار اس-۳۰۰ معادلات اسرائیل را تغییر می‌دهد.

 

ادامه مطلب ...

سخنگوی پنتاگون: رزمایش دریایی ایران متناسب با معیارهای لازم بود/ بر حضور دریایی و هوایی در منطقه تمرکز داریم

خبرگزاری فارس: رزمایش دریایی ایران متناسب با معیارهای لازم بود/ بر حضور دریایی و هوایی در منطقه تمرکز داریم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا رزمایش دریایی «ولایت-95» ایران را با اهداف آموزشی جهت حفظ مهارت‌های لازم خطاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که رزمایش دریایی ایران که به تازگی پایان یافته است، متناسب با معیارهای لازم بود.

به نوشته وبگاه «صدای آمریکا»، ایران رزمایش دریایی خود را با آزمایش‌های موشکی و در هنگامه تنش با آمریکا به پایان برد.


  ادامه مطلب ...

اسپوتنیک؛ مشکل ترکیه با ایران/ اردوغان اعتراف کرد

اگر نگاهی به نقشه ترکیه بیاندازید متوجه می شوید که این کشور با همه همسایگان خود بدون استثنا مشکلات جدی دارد.
ترکیه مشکل ترکیه با ایران/ اردوغان اعتراف کرد
به این مطلب امتیاز دهید
54.5% 45.5%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از اسپوتنیک، سالهای عسل طولانی رابطه صمیمی میان ایران و ترکیه این روزها در حال شکر آب شدن است و اختلافات پشت پرده روی صحنه ظهور پیدا کرده، اختلافاتی که این سوال را در اذهان بوجود می آورد، چه شده؟

   ادامه مطلب ...

قرقاش چه گفت و از عراقچی چه شنید؟

تهران - ایرنا - محمد قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات، تقریبا دو برابر زمانی که سید عباس عراقچی وقت گذاشت، در شورای حقوق بشر سازمان ملل حرف زد. زمین و آسمان یمن را به هم دوخت و همه تیرهایش را به سمت ایران نشانه گرفت.

به گزارش ایرنا، تاجر 58 ساله اهل دوبی از قدرت حوثی های یمن بیم زده بود و گفت مداخله ایران باعث شده حوثی ها قدرت بگیرند. ایران مستقیم برای آنها سلاح می فرستد و باید جلویش گرفته شود.

  ادامه مطلب ...

راشاتودی: ایران پیشرفته‌ترین سلاح‌های جنگی خود را به نمایش گذاشت/کنترل نیروی دریایی ایران از تنگه هرمز تا باب المندب

خبرگزاری میزان- پایگاه «راشاتودی» ضمن بازتاب رزمایش دریایی بزرگ ولایت 95 نیروی دریایی کشورمان نوشت که ایران در آخرین روز رزمایش دریایی بزرگ خود سامانه بومی اژدر «والفجر» را با موفقیت آزمایش کرد.
رزمایش ولایت95به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه « راشاتودی» ضمن بازتاب رزمایش دریایی بزرگ ولایت 95 نیروی دریایی کشورمان نوشت که ایران در آخرین روز رزمایش دریایی بزرگ خود سامانه بومی اژدر «والفجر» را با  موفقیت آزمایش کرد.

«راشاتودی» همچنین افزود که نیروی دریایی ایران در این رزمایش شمار دیگری از فن‌آوری های نظامی پیشرفته مانند موشک های کروز و  ضد کشتی را نیز به نمایش گذاشت.

بنا به این گزارش رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 درمحدوده ای به وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع ازتنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار 10 درجه به مدت سه روز روز برگزار شد.

«راشاتودی» همچنین  تأکید می‌کند که نکته برجسته در رزمایش ولایت 95 این بود که نیروی دریایی ایران با موفقیت شماری زیادی از پیشرفته‌ترین فن‌آوری های نظامی بومی خود را آزمایش کرد؛ آزمایش موفقیت‌آمیز موشک کروز ضد کشتی «نصر» و همچنین آزمایش موشک های «دهلاویه» برای نخستین بار از جمله این فن‌آوریها بود.

انتهای پیام/

الغرفه نیوز ادعا کرد؛ حمله قریب الوقوع ایران به عربستان/ بکارگیری همه امکانات علیه ریاض

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، به نقل از وبسایت خبری "الغرفه نیوز"، سازمان امنیت ملی آمریکا ادعا کرد که انتظار می رود ایران حملاتی علیه عربستان در پی حملات گذشته با ویروس "شمون" صورت دهد.

 

بنا بر این گزارش، یک روزنامه سعودی مدعی شده که گزارشی از وزارت کشور عربستان در پی هشدار سازمان امنیت ملی آمریکا منتشر شده که درباره حملات قریب الوقوع ایران هشدار داده و تأکید کرده است که این بار شرکت های آمریکایی در عربستان هدف حملات سایبری ایران قرار خواهند گرفت.

 

الغرفه نیوز افزود: سازمان امنیت ملی آمریکا مدعی شده است که ایران در پی حمله های بیشتری به عربستان است و با هر نوع امکاناتی در این خصوص ریاض را هدف قرار خواهد داد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: اردوغان و حکام سعودی مزدوران دست نشانده هستند و مسلمان نیستند

خبرگزاری میزان- آیت‌الله علم‌الهدی گفت:اردوغان و سعودی مزدوران دست نشانده هستند و مسلمان نیستند و مسئله مبارزه با اسرائیل آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری در یک کنفرانس، خودشان حضور پیدا کرده سخنرانی کردند و باید گفت اقتدار مقام معظم رهبری کمر اسرائیل را شکست.
علم الهدیبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: گناه با عشق به حق و خدادوستی قابل جمع نیست ما باید معنای خدادوستی را بفهمیم و ماهیت گناه را هم بشناسیم.

وی ادامه داد: دوستی‌هایی که در دل شما است متفاوت هستند شما پدر و مادر خود را دوست دارید اما دوستی پدر و مادر با دوستی فرزند فرق دارد احساس ما در مقابل فرزند و پدر و مادر متفاوت است جوهره عشق به پدر و مادر به خاطر نیاز است در نظر بگیرید یک بچه در یک یا 2 سالگی با یک جوان  25 ساله نوع عشقی که به پدر و مادر خود دارد یکسان نیست؛ کودک یک یا 2 ساله نمی‌تواند بدون مادرش یک ساعت زندگی کند اما همین فرزند وقتی به سن 25 ساگی برسد نیازش بسیار کمتر شده و می‌تواند دوری مادر را برای مدت‌های بسیار طولانی هم تاب بیاورد.

  ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی زمینی از تیپ 288 خاش بازدید کرد

خبرگزاری میزان- فرمانده نیروی زمینی از تیپ 288 خاش بازدید کرد امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی طی روز جاری از تیپ 288 زرهی خاش بازدید کرد.
امیر حیدری
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی طی روز جاری از تیپ 288 زرهی خاش بازدید کرد.

فرمانده نیروی زمینی در این بازدید از تمامی امکان و یکان های مستقل در تیپ 288 زرهی خاش بازدید کرد.

گفتنی است در این بازدید امیر کاظمی بازرسی ویژه نیروی زمینی، امیر علیدوست فرمانده قرارگاه جنوب شرق و امیر تقی زاده فرمانده قرارگاه تاکتیکی، فرمانده نیروی زمینی را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/

سردار دهقان خبر داد افزایش دقت موشک‌های بالستیک دوربرد ایران/ ماندگاری موشک‌ها به "۱۵ تا ۲۰" سال رسید

سردار دهقان

وزیر دفاع به برخی شایعات در زمینه توقف برنامه‌های دفاعی و رزمایش ها پاسخ داد و گفت: هیچ رزمایش و برنامه دفاعی تا به امروز متوقف نشده است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه همایش فاتحان فاو و رونمایی از هشت کتاب در حوزه دفاع مقدس در جمع یادگاران دوران دفاع مقدس در نوشهر اظهار داشت: امروز در همه حوزه‌های صنعت دفاعی نظیر هوا و فضا و در بخش موشک های زمین به زمین، موشک های بالستیک دوربرد را تا برد مناسب و قابل قبول ارتقا دادیم.

 

ادامه مطلب ...

واکنش ولایتی به اظهارات مقامات ترکیه علیه ایران/ به حرف‌های غیرعاقلانه «الجبیر» اهمیت نمی‌دهیم


دیدار صلاح الدین بهاالدین دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق با ولایتی رئیس مرکزتحقیقات استراتژیک

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به شنیدن حرف‌های بی‌پشتوانه و غیرعاقلانه وزیر خارجه عربستان عادت کرده‌ و اهمیت نمی‌دهیم.

  ادامه مطلب ...

بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی در رسانه های کویت

تهران - ایرنا - سخنان امروز حضرت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنفرانس انتفاضه فلسطین بازتاب قابل توجهی در جراید و پایگاه های خبری کویت داشت.

به گزارش ایرنا، نشریه القبس با انتشار خبری در این باره نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، اسرائیل را غده سرطانی توصیف کرد و خواستار آزادسازی تمامی اراضی فلسطین شد.
القبس نوشت: این غده سرطانی از همان ابتدا در چندین مرحله رشد کرد، تا اینکه هم اکنون به بلایی تبدیل شده است که باید به تدریج درمان گردد. انتفاضه های متعدد و مستمر موفقیت آمیز و از اهمیت خاصی برخوردار بوده است که امید می رود به تحقق اهداف کامل خود نایل شود.
خبرگزاری دولتی کویت 'کونا' نیز در گزارشی به نقل از سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت : به رغم وجود اختلافات میان کشورهای اسلامی و عربی مساله فلسطین محور وحدت میان این کشورها است.
کونا افزود: رهبر جمهوری اسلامی ایران در افتتاح ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که در تهران برگزار می شود تشکل های فلسطینی را به وحدت و عدم درگیر شدن برسر اختلافات داخلی دعوت کرد و مقاومت در فلسطین را مهمتر از این اختلافات دانست.
کونا نوشت: رهبر ایران با اشاره به تاثیر معضلات برخی کشورهای اسلامی در منطقه بر موضوع فلسطین خاطر نشان کرد که فتنه هاباعث تضعیف نیروی ملتهای منطقه به سبب مشغول شدن در درگیری های بیهوده شده است که این مساله فرصتی برای افزایش قدرت رژیم صهیونیستی فراهم می کند.
خبرگزاری کویت در بخش دیگری از گزارش خود می نویسد: آیت الله خامنه ای تاکید کرده است که روابط ایران با گروه های مقاومت اسلامی مرتبط با موضوع فلسطین به میزان تعهد آنها به مقاومت بستگی دارد و هر گروهی که در مسیر مقاومت حرکت کند تهران از آن حمایت خواهد کرد .
کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین تا فردا در تهران برپاست.

ظریف در مصاحبه با «ان‌بی‌سی» : برجام پابرجا می ماند/ باید با ایران به زبان احترام سخن گفت

 




وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» تأکید کرد که تهدیدها بر ایران بی‌اثر است و باید با زبان احترام با ایران صحبت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» گفت تصور می‌کند که توافق هسته‌ای پابرجا بماند.

 

آقای ظریف در پاسخ به سوال این شبکه در مورد هشدار دولت آمریکا به ایران، گفت: «ایران به نوع ادبیات ایالات متحده عادت دارد و چنین ادبیاتی روی ما اثرگذار نیست.»

 

وی افزود: «معتقدم که اگر تصمیم می‌گرفتند که از زبان احترام، زبان منافع دوجانبه، نتیجه بهتری داشت و ایرانی‌ها هم پاسخ مثبت‌تری می‌دادند.»

 

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه توافق هسته‌ای با ایران، گفت اطمینان دارد که این توافق پابرجا می‌ماند.

 

آقای ظریف گفت: «معتقدم که توافق هسته‌ای پابرجا خواهد ماند. این یک توافق چندجانبه است و توافق چندجانبه را نمی‌توان مورد مذاکره مجدد قرار داد، چراکه این کار به معنی گشودن درب به روی ناشناخته‌هاست.»

 

وی تأکید کرد که حتی اگر آمریکا به صورت یکجانبه از توافق کناره‌گیری کند، ایران «گزینه‌های متعددی» برای پاسخ دادن در اختیار دارد.

 

او احتمال دیدار با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه جدید آمریکا را رد نکرد و گفت در صورتی که برای بحث در مورد برجام نیاز به چنین دیداری باشد، ساز و کار مشخصی برای دیدار وزرای ایران و ۱+۵ تعریف شده است.

 

وزیر امور خارجه ایران گفت: «چنین احتمالی مطرح نشده و درخواستی انجام نشده است. اگر در مورد مسئله هسته‌ای نیاز به این کار پیش بیاید، ما در توافق هسته‌ای ساز و کاری برای دیدار وزرا داریم.»

 

خبرنگار ان‌بی‌سی در این مصاحبه در مورد فرمان اجرایی جنجالی ترامپ که ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به آمریکا را ممنوع می‌کند هم سوال کرد.

 

آقای ظریف در پاسخ گفت: «این کار نشانگر خصومت علیه تمام ایرانی‌ها است، حتی اعضای ایرانی پارلمان اروپا، چراکه وزرا و اعضای پارلمانی در اروپا هستند که در ایران متولد شده‌اند و نمی‌توانند وارد ایالات متحده شوند. این مضحک است. پیام [این کار] دولت ایالات متحده چیست؟»

 

وی در مورد احتمال رویارویی دو کشور، گفت: «ایران علاقه‌ای به درگیری ندارد. معتقدم که در نهایتا عقلانیت و خرد چیره می‌شود... این کار هیچ کمکی نمی‌کند و هزینه هنگفتی هم بر جای می‌گذارد.»

گری سیک: آزمایش‌های موشکی ایران تحریک‌آمیز نیست

خبرگزاری فارس: گری سیک: آزمایش‌های موشکی ایران تحریک‌آمیز نیست

مقام اسبق آمریکایی در گفت‌‌وگویی به صراحت گفت، این آمریکاست که آزمایش‌های موشکی ایران را تهدید و تحریک می‌نامد و برای رفع این مشکل باید چاره‌ای اندیشید.

 

ادامه مطلب ...

حمله عربستان و اسرائیل به ایران

ریاست جمهوری ترامپ که موضعی سرسختانه در مقابل ایران دارد، کشورهای منطقه را به بررسی مجدد مواضع و سیاست‌هایشان در مقابل ایران وا داشته است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، بی بی سی در تحلیل از آنچه در نشست امنیتی مونیخ گذشته است، نوشت: جملات تند سخنرانان امروز در کنفرانس امنیتی مونیخ علیه ایران، نشان از واقعیت‌های تازه نقشه سیاسی منطقه دارد. در آمریکا ریاست جمهوری دونالد ترامپ که موضعی سرسختانه در مقابل ایران دارد، کشورهای منطقه را به بررسی مجدد مواضع و سیاست‌هایشان در مقابل ایران وا داشته است؛ کشورهایی که در مقابل ایران مواضع سختی گرفته‌اند و توازن سیاسی منطقه را به زیان ایران تغییر داده‌اند.


همه سخنرانان امروز از کوشش‌های "برهم زننده ثبات" ایران در کشورهای منطقه صحبت کردند. رفتار ایران حالا بیش از پیش زیر ذره‌بین خواهد بود. وزیر دفاع اسرائیل گفت مشکلات خاورمیانه را می‌شود در سه کلمه ایران، ایران و ایران خلاصه کرد. او گفت چشم‌انداز مطلوبش همکاری منطقه‌ای در مقابل ایران است. فضای سیاسی تازه جهان حالا امکان همکاری اسرائیل و کشورهای عرب به رهبری عربستان را در مقابل ایران افزایش داده است. سال ۲۰۱۷ شاید شاهد ترکیب جدید صف‌آرایی‌ها در خاورمیانه باشد."

 

در همین رابطه،  نامورحقیقی، تحلیلگر سیاسی در صفحه توییترش نوشت: تغییر لحن ترکیه نشان از یک چرخش جدید درسیاست خارجی ترکیه دارد؛ با روی کار آمدن ترامپ سیاست هیولا کردن ایران خریدار بیشتری دارد