بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

سنگ تمام آل‌سعود برای ترامپ؛ امضای بزرگ‌ترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ جهان در ریاض

 

 فیلم/ مدال آل‌سعود برای ترامپ

رقم قرارداد امضا شده بین واشنگتن و ریاض هزینه تقریبا یک سوم وعده‌های ترامپ به مردم آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش را تامین می‌کند و باید صرف ساختارهای زیربنایی فرسوده آمریکا شود.

سروس جهان مشرق - «عربستان سعودی مجبور است، به خواست آمریکا طلا و دلار خرج کند و بهای محافظت و پاسبانی آمریکا از ثروتش را پرداخت کند». این بخشی از مضمون یکی از سخنرانی های «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا طی تبلیغات انتخاباتی اش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود که به نظر می رسید، نه سعودی ها و نه جامعه بین المللی آن را جدی نگرفته بودند.

انتخابات برگزار و دونالد ترامپ در آن به پیروزی رسید و از اوایل سال جاری میلادی کلیدهای کاخ سفید را از سلف خود «باراک اوباما» تحویل گرفت و در راستای برنامه ها و سیاست هایی که اعلام کرده بود، سیاستگذاری برای ۴ سال آینده دولتش به ویژه در حوزه اقتصادی را در این اواخر آغاز کرد، سیاست هایی که از یک سو، از ذهنیت «تاجر پیشه» و باورهای «سود جویانه اش» و از سوی دیگر، از اعداد و ارقامی که وعده های آن را در دوران تبلیغات انتخاباتی اش داده بود، نشات می گرفت.

یکی از مهم ترین وعده های دونالد ترامپ طی سخنرانی که روز بیست و هشتم ماه فوریه مقابل اعضای کنگره ایراد کرد، به آمریکایی ها داده و به موجب آن متعهد شد، در صورت پیروزی در انتخابات یک میلیارد دلار از درآمدهای دولتش را به سرمایه گذاری در بخش ساختارهای زیر بنایی این کشور اختصاص دهد.

ادامه مطلب ...

یاوه گویی های پادشاه آلزایمری عربستان علیه ایران در حضور ترامپ


ترامپ با پادشاه عربستان رقصید

شاه عربستان سعودی امروز طی سخنانی در افتتاحیه نشست «سران اسلامی-آمریکایی» با حمله‎ای شدید‎اللحن به ایران، این کشور را به «نوک پیکان تروریسم» در منطقه متهم کرد.

به گزارش مشرق،  «سلمان بن عبدالعزیز» امروز(یکشنبه) در افتتاحیه نشست «سران اسلامی-آمریکایی» در ریاض با اتخاذ مواضع تند و شدیداللحن، ایران را حامی اصلی تروریسم در منطقه خواند.

شاه عربستان که در حضور ترامپ و دیگر سران عربی و کشورهای اسلامی در ریاض سخنرانی می‌کرد، بعد از سخنانی در باب همزیستی و ویژگی‌های مسالمت‌آمیز دین اسلام، بشدت ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

بنا بر ادعای سلمان، ایران از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، به «نوک پیکان تروریسم» در منطقه تبدیل شده است.

در حالی که بیشتر اعضای تکفیری و تروریستی داعش و دیگر گروههای تروریستی در سوریه و عراق و منطقه ملیت عربستانی دارند، سلمان تأکید کرد که ایران از طریق گروههای مسلح در منطقه در حال توسعه تروریسم است.

وی ایران، حزب الله، حوثی‎ها، داعش و القاعده را مشابه هم خواند و تاکید کرد که «ما در مقابله با تروریسم موفق عمل کردیم.»

ملک سلمان تصریح کرد: ایران قوانین بین المللی بویژه قوانین مربوط به حسن همسایگی را رعایت نمی کند. رژیم ایرانی برای گسترش طایفه‌گری با همکاری گروه های حامی خود اقدام می کند.

شاه عربستان در این سخنان از تاسیس مرکزی جهانی برای مقابله با تروریسم خبر داد و مدعی شد که ایران همه قوانین بین‌المللی در خصوص همجواری بی‌توجه بوده است.

سلمان بن عبدالعزیز حل مسئله فلسطین را ضروری توصیف کرد و گفت که این مسئله خواسته‌ای ضروری و عادلانه است.

رئیس پارلمان پاکستان مدعی شد پیشنهاد هند به ایران برای قطع ارتباط با پاکستان


ایاز صادق

رئیس پارلمان پاکستان مدعی شد که ایران پیشنهاد هند مبنی بر قطع رابطه با پاکستان را رد کرده که این نشانه توجه ویژه تهران به همسایگانش است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «ای آر وای نیوز»، «ایاز صادق» رئیس پارلمان پاکستان در بازگشت از سفر ایران اعلام کرد که نتایج دیدارها بسیار خوب بود و ما پاسخ شفاف ایران به هند درباره عدم قطع ارتباط با پاکستان را می‌ستاییم.

وی افزود: امیدواریم با تقویت روابط بیشتر با ایران، حسن همجواری نیز رعایت شود.

ایاز صادق درباره سفرش به افغانستان نیز اظهار داشت: آنهایی که برای ایجاد درگیری بین پاکستان و افغانستان تلاش می‌کنند، دوستدار این کشورها نیستند.

به گفته رئیس پارلمان پاکستان، «حامد کرزی وعبدالله عبدالله» به زودی به اسلام‌آباد سفر خواهند کرد که در کاهش تنش‌های دو کشور تاثیرگذار خواهند شد.

وی افزود: درحال حاضر تنها هدف ما این است که مسیرهای مواصلاتی بین دو کشور را برای تروریست‌ها ببندیم.

ایاز صادق در خصوص اوضاع داخلی پاکستان و پرونده فساد اقتصادی نواز شریف نیز گفت: در انتظار پاسخ نهایی دادگاه عالی هستیم.

هفته‌های گذشته حملات تروریستی از داخل مرز پاکستان به مرزبانان ایرانی سبب شهادت 10 نفر شد که در این خصوص ایران صراحتا خواستار برخورد قاطع دولت پاکستان با اشرار مرزی شد.

از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در مرز چمن نیز سبب مسدود شدن مرزهای مشترک دو کشور شده است.

انتهای پیام/.

واکنش ایران به قصد ترکیه برای کشیدن دیوار مرزی در مرز با ایران

یک منبع آگاه در وزارت خارجه در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تصمیم آنکارا برای دیوار کشیدن در قسمتی از مرز مشترک ایران و ترکیه جهت جلوگیری از ورود عناصر پ.ک.ک به خاک این کشور اظهار کرد: ایران از این موضوع به طور کلی اطلاع دارد.

این منبع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی در این ارتباط افزود: جمهوری اسلامی ایران اطلاع کلی از موضوع دیوار کشیدن در بخشی از مرز مشترک ایران و ترکیه را دارد و به نظر می‌رسد مقامات ترکیه برای افزایش تدابیر امنیتی در مرزهایشان قصد دارند اقدامات جدیدی انجام دهند که یکی از این اقدامات موضوع مورد اشاره است.

وی ادامه داد: به طور معمول و بر اساس قوانین بین‌المللی، ترکیه هر اقدامی که بخواهد در مرزهای مشترک دو کشور انجام دهد باید با اطلاع ایران باشد.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه برخی رسانه‌های ترک مدعی شدند ترکیه به منظور جلوگیری از ورود تروریست‌ها و نیروهای پ.ک.ک به سرزمینش به دنبال ساخت دیواری در مرزهای ایران است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ینی سافاک عربی، یک مقام ارشد دولتی مدعی شد: ترکیه به منظور مقابله با تهدیدات تروریستی و تحرکات عناصر پ.ک.ک به داخل ترکیه برنامه تاسیس دیوار در مرز ترکیه با ایران را دارد.

نیروهای مسلح ترکیه در سه هفته اخیر شکست‌های سنگینی از طرف عناصر پ.ک.ک در مرزهای ایران متحمل شده و سازمان اطلاعات ترکیه پایگاه‌های عناصر پ.ک.ک در مرزهای ایران را مشخص کرده است.

ینی سافاک در پایان مدعی شد: دولت ترکیه به منظور رهایی از خطرات و تهدیدهای تروریست‌ها در طول دو شهر اغدر و اغری دیواری سیمانی به طول 70 کیلومتر و برج‌های مراقبتی خواهد ساخت.

برخی از تحلیل‌گران منطقه با اشاره به انتشار این خبر اظهار کرده‌اند در صورتی که این موضوع فراتر از یک موضوع رسانه‌ای باشد چنین امری  به این زودی محقق نمی‌شود و امری زمان‌بر و هزینه‌بردار است.

آنها هم‌چنین معتقدند که زمان دیوار کشیدن تمام شده است و ترکیه جهت افزایش امنیت در مرزهای خود می‌تواند از روش‌های مناسبت‌تری استفاده کند.

از دیگر سو به نظر نمی‌رسد ایران به صورت اصولی با این موضوع مشکل داشته باشد چرا این امر می‌تواند در کاهش قاچاق کالا از ترکیه به ایران نیز موثر باشد.

انجمن جوانان کره شمالی؛ آمریکا را با 5 میلیون بمب هسته ای نابود می کنیم

انجمن جوانان کره شمالی تهدید کرد درصورتی که واشنگتن پیونگ یانگ را تهدید کند این انجمن با پنج میلیون بمب هسته‌ای آمریکا را از روی زمین محو می‌کند.
بمب هسته ای آمریکا را با 5 میلیون بمب هسته ای نابود می کنیم
به این مطلب امتیاز دهید
72.3% 27.7%

به گزارش جام نیوز، سخنگوی کمیته مرکزی انجمن جوانان "کیم ایل سونگ" با اعلام این مطلب گفت که در صورت هرگونه حمله‌ای از سوی آمریکا و همپیمانانش، پیونگ یانگ، سیاره زمین را نابود می‌کند.  

 

این انجمن همچنین تهدید کرد در صورت کوچکترین اقدام تحریک‌آمیزی، سئول و واشنگتن، پایتخت‌های کره جنوبی و آمریکا را نابود می‌کند.

سخنگوی این انجمن که یک نهاد دولتی است اعلام کرد" ما باید برای جنگ و استفاده از پنج میلیون بمب هسته‌ای در نابودی بی‌رحمانه "شیاطینی" که هدفشان کشاندن ما به "فاجعه هسته‌ای" است آماده باشیم.

 

این تهدید در پی آن صورت گرفت که دولت آمریکا به امکان اقدام نظامی علیه کره شمالی اشاره کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در مصاحبه با رویترز اعلام کرد مناقشه بزر با کره شمالی را بعید نمی‌داند.

 

پیش تر یک مسئول کره شمالی در مصاحبه‌ای فاش کرد، پیونگ یانگ در گزارش‌های خود اغراق می‌کند و زرادخانه‌های این کشور خیلی کمتر از چیزی است که اعلام می‌شود.

پاسخ بی‌رحمانه ایران به گستاخی آمریکا در خلیج فارس

دو مقام آمریکایی به شبکه فاکس‌نیوز اعلام کردند که یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه هفته جاری در خلیج‌فارس یک رویارویی نزدیک با شناورهای تندرو ایران داشتند.
ناو پاسخ بی‌رحمانه ایران به گستاخی آمریکا در خلیج فارس
به این مطلب امتیاز دهید
94.2% 5.8%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز به نقل  از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یک کارشناس نظامی روس در گفتگو با اسپوتنیک گفت: "آمریکا در حال تحریک ایران در آب های خلیج فارس است و طبیعی است که ایرانی ها خلیج فارس را مال خود می دانند. آنها می خواهند در محدوده آب های آن احساس آرامش و امنیت کنند."

 

این کارشناس روس افزود: "برخورد ایران هوشمندانه و از روی تجربه است به گونه ای که این نحوه برخورد در منطقه خلیج فارس آمریکایی ها را از ارتکاب هر گونه حماقتی بازداشته است. این نحوه تعامل ایران در خلیج فارس باعث شده تا آمریکا در خود احساس ضعف و ترس کند و به اقدامات تحریک آمیز روی آورد."

 

 وی افزود: "ایران با همین نحوه برخوردها و درک عالی از اوضاع منطقه، به گستاخی اخیر آمریکا در خلیج فارس و به حماقت این کشور پاسخ بی رحمانه ای داد."

 

گفتنی است که دو مقام آمریکایی به شبکه فاکس‌نیوز اعلام کردند که یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه هفته جاری در خلیج‌فارس یک رویارویی نزدیک با شناورهای تندرو ایران داشتند.

 

طبق گزارش فارس، این مقامات آمریکایی اعلام کردند که کشتی ایران به ناوشکن «یو اس اس میهن» آمریکا در خلیج‌فارس نزدیک شده است.

 

این گزارش ادامه می‌دهد، که میهن به منظور جلوگیری از برخورد با کشتی‌های جنگی ایران، تغییر مسیر داده است و آژیر خطر را به صدا درآورده است و منورهایی را شلیک کرده است.

 

بنا بر این گزارش، کشتی ایران جلوتر از فاصله یکهزار یاردی از ناوشکن آمریکا نیامده است و هیچ گلوله‌ای برای هشدار و  اخطار شلیک نکرده است.

 

به گفته ارتش آمریکا، در سال 2016 دستکم 35 مرتبه کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا با کشتی‌های ایران رویارویی داشته‌اند.