بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بیش از ٥٠ قاضی، کارمند و وکیل متخلف بازداشت و ١٨٥ دلال و کارچاق کن دستگیر شدند


اژه ای

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بخشی از برنامه‌های هفته قوه قضاییه به دلیل همزمانی با ماه رمضان پس از عید سعید فطر برگزار می‌شود.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای صبح امروز در نشست خبری خود که با هدف تشریح برنامه‌های دستگاه قضا در هفته قوه قضاییه برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: امسال هم همچون سالهای قبل ایام هفته قوه قضاییه به نام‌های مختلفی نامگذاری شده است.

اژه‌ای با بیان اینکه در آستانه روز قدس قرار داریم گفت: امیدواریم همگی با حضور در راهپیمایی روز قدس وظیفه سیاسی و انسانی خود را انجام دهیم.

وی ضمن تقدیر از کسانی که در ایجاد امنیت کشور نقش دارند، گفت: به طور ویژه از سپاه پاسداران تشکر می کنم که به موقع و به جا با تروریست ها برخورد کردند و با پرتاب موشک ها منجر به انهدام مقرر تروریست ها شد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: ما هرساله برنامه هایی را در هفته قوه قضاییه داریم و یک بخش نشست امروز ما هم مربوط به هفته قوه قضاییه است.

محسنی اژه ای با بیان اینکه هفته قوه قضاییه فرصتی برای بررسی کارنامه دستگاه قضایی طی یکسال گذشته است، افزود: از آنجایی که هفته قوه قضاییه با روز قدس و عید فطر مصادف می شود ما ناگزیر شدیم برخی برنامه ها را خارج از هفته قوه قضاییه اجرا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از روزها به عنوان قوه قضاییه و امنیت همه جانبه، نامگذاری شده و قوه قضاییه و همکاری با سایر قوا برای مبارزه با همه مظاهر فساد، قوه قضاییه و اقتضاد مقاومتی و تولید و اشتغال. قوه قضاییه و خدمت بهتر و آسانتر به مردم، قوه قضاییه و تجدید میثاق با آرمان های امام، قوه قضاییه و ولایتمداری و بصیرت انتخابی و در آخر قوه قضاییه و نحلیل از شهدا و خدمتگذاراتن دستگاه قضایی نام سایر روزها است.

دیدار مسئولان قضایی با رهبر معظم انقلاب

محسنی اژه‌ای با اشاره به این مطلب که برنامه هایی هم در این ایام داریم گفت: روز پنجشنیه اول تیر دیدار با خانواده شهدا، جانبازان ایثارگران، شنبه سه تیر حضور در مرقد و تحدید میثاق، روز نهم تیر حضور همه روسای دادگستری های سراسر کشور و خود بنده در سخنرانی های نماز جمعه، روز یازدهم تیر همایش سراسری با حضور همه مسئولان عالی کشوری و لشگری، روز دوازدهم تیرماه دیدار با مقام معظم رهبری و چهاردهم تیرماه مصاحبه رییس قوه با رسانه ملی از این دست برنامه هاست.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود که به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: یکی از مسایلی که در سال ٩٥ مورد اهتمام بود ارایه خدمت بهتر و علمی تر به مردم بود.

وی افزود: در همین راستا ٨٤ هزار و ٨٠٨ نفر ساعت در سال ٩٥ آموزش به ضابطین داده شد و این در حالی است که ٢ میلیون و ٤٣٠ هزار نفر ساعت آموزش به کارمندان و قضات شوراهای حل اختلاف سراسر کشور داده شد.

تلاش برای تخصصی شدن محاکم

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اقدام دیگر که برای خدمت بهتر انجام شد، تخصصی کردن رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تلاش شد شعبات در حد امکان در راستای رسیدگی به قاچاق کالا، مواد مخدر، مسایل محیط زیست، کشتیرانی و هوا و فضا و امور پولی و بانکی به صورت تخصصی رسیدگی شود.

افزایش نظارت‌ها در دستگاه قضایی کشور

وی ادامه داد: موضوع دیگر توجه و تقویت هرچه بیشتر نظارت بود و دادستانی کل کشور بعد از تصویب قانون جدید نظارت خود را بر دادسراها و ضابطین افزایش داد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: نظارت دیوان عالی کشور بر محاکم هم بیشتر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دیوان عالی کشور به عنوان بالاترین مرجع قضایی سال گذشته نظارت خود را هم الکترونیکی هم میدانی تقویت کرد.

وی تصریح کرد: همچنین نظارت حفاظت اطلاعات قوه قضاییه تشدید شد.

برخورد با ۵۰ قاضی، کارمند و وکیل متخلف/ بازداشت ۱۸۵ دلال و کارچاق کن

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: از جمله تقویت نظارت ها این بود که در سال ٩٥ بیش از ٥٠ قاضی، کارمند و وکیل متخلف را بازداشت و بیش از ١٨٥ نفر دلال و کارچاق کن دستگیر شدند.

وی گفت: همچنین ثبت الکترونیکی در سازمان ثبت توسعه یافت و بیش از ٩٢ درصد از کل خدمات ثبتی ارایه شده الکترونیکی بوده است.

اژه‌ای تصریح کرد: آمار مربوط به ثبت اسناد به طور مشخص به میزان ١٢ میلیون و ٩٥٨ هزار و ١١٥ مورد بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.