بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

افشای پایگاه مخفی پهپادهای مسلح آمریکا در اردن/ حمله به عراق و سوریه از «مرکز H-4» +تصاویر ماهواره‌ای

پهپاد ریپر

بررسی دقیق تصاویر ماهواره ای نشانگر توسعه بخش مخصوص عملیات پهپادی در این پایگاه مستقر در اردن است و مشخص می کند نیروی هوایی آمریکا یا CIA سرمایه گذاری قابل توجهی روی توسعه آن کرده اند.

 

ادامه مطلب ...

الجزیره بررسی کرد؛ علت حملات مکرر سعودی به دولت‌های همسایه چیست؟/ سیاست خارجی عربستان خطری برای تمام منطقه است


عادل الجبیر

پایگاه خبری الجزیره در مقاله ای مناسبات پرتنش عربستان سعودی با همسایگان را در نتیجه مبانی غلط سیاست خارجی این کشور ارزیابی کرده و به تشریح این مبانی پرداخت.

 

ادامه مطلب ...

نیوزویک : امیر قطر تحت حفاظت نیروهای ایران است!

نیوزویک : امیر قطر تحت حفاظت نیروهای ایران است!

یک پایگاه خبری آمریکایی مدعی شد نیروهای نظامی ایران وظیفه حفاظت از امیر قطر را برعهده گرفته است.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری آمریکایی نیوزویک در گزارشی بحران قطر را علی رغم اختلافات ایران و قطر در سوریه فرصتی استراتژیک برای ایران خوانده است.

در این گزارش این پایگاه خبری آمریکایی با استناد به اسناد تایید نشده مدعی شد، نیروهای نظامی ایران وظیفه حفاظت از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر را برعهده گرفته است.

این پایگاه خبری مدعی شده ایران نیروی دریایی خود را در اطراف تنگه هرمز بسیج کرده و رزمایش مشترک اخیر  ایران و چین به منظور ارسال پیام به عربستان سعودی و در نزدیکی آب‌های سرزمینی این کشور صورت گرفته است.

این اولین بار نیست که ادعای حفاظت از امیر قطر مطرح می‌شود پیش از هم شبکه خبری العربیه این ادعا را مطرح کرده که مورد تایید هیچ یک از مقامات ایران قرار نگرفت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاءارتش: درصورت نیاز پرتاپ‌ موشک‌ها را ادامه می‌دهیم


امیر اسماعیلی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌ الانبیاء گفت: امروز سپاه و ارتش دست در دست هم با همدیگر در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

 امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم هفتمین روز شهادت مدافع امنیت، سرباز گمنام امام زمان (عج)، بسیجی شهید "حسن عشوری" در مسجد روستای ماچیان شهرستان رودسر اظهار داشت: پایبندی به ارزش‌ها و مبانی انقلاب و اسلام معیار انقلابی بودن است.

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌ الانبیا ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند "من انقلابی هستم نه دیپلمات" ابراز داشت: نیروهای نظامی گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و در اطاعت از اوامر ایشان جانفشانی می‌کنند.

  ادامه مطلب ...

سریال «نفس»؛ روایت زنان و مردان عاشق‌پیشه‌ سازمان منافقین!

سریال نفس

مخاطب ۱۳ قسمت سلام بمبئی تماشا می کندکه به جای محمدرضا و گلزار و بنیامین، فرهادی و فریدون فروغی و ویگن دارند برای مخاطب آواز عاشقانه می‌خوانند، آن هم در مدح عشق یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق.

 در نقد وضعیت سریال سازی، چه کسی یا چه کسانی مسئولیت جدی به عهده دارند؟ سئوال دوم این است که  کسانی که مسئولیت جدی بر تولید سریال‌های تلویزیونی را بر عهده دارند، مسئولیت نظارت بر تولید و محتوا را به چه کسانی سپرده‌اند؟ به عبارت دیگر  برای ضعیف بودن سریال‌هاdی که با هزینه های میلیاردی ساخته می‌شوند نمی‌توان یکنفر را به عنوان مقصر پیدا کرد و او را ملامت کرد که چرا چنین سریال‌های ضعیف و نازلی ساخته شده است!

  ادامه مطلب ...

دیپلماسی فوتبال در «خانم وزیر»؛ پیشنهاد سریال آمریکایی برای عادی‌سازی رابطه ایران و اسرائیل


سریال مادام سکرتری

درحالی که مردم ایران هرسال در روز قدس، علیه رژیم اشغال‌گر صهیونیست تظاهرات می‌کنند، سریال آمریکایی «خانم وزیر» با نمایش دیپلماسی فوتبالی بدنبال دوستی نمایشی میان مردم ایران و رژیم صهیونیستی است.

سریال خانم وزیر یا «مادام سکرتری» تولید آمریکاست و از شبکه سی‌بی‌اس این کشور پخش می‌شود. تاکنون سه فصل از این سریال پخش شده و زندگی حرفه‌ای و شخصی (خانم) وزیر امور خارجه کشور آمریکا را نشان می‌دهد. این وزیر سعی دارد دیپلماسی بین‌المللی، سیاست‌های دفتری و زندگی پیچیده خانوادگی‌اش را متعادل نگاه دارد. این سریال با حمایت "سی‌بی‌اس"، تلویزیون "استودیوز"، و "رولیشنز اینترتینمنت" ساخته شده است. همانند قسمت‌های چهاردهم تا بیست و دوم فصل یکم و قسمت‌های ۹ و ۱۰ فصل سوم، در قسمت سیزدهم فصل سوم دوباره درگیر موضوع ایران می‌شود و همه چیز حول فضای پسابرجام می‌گردد.

   ادامه مطلب ...

لاریجانی: عملیات موشکی علیه داعش تنها جزئی از وجه اقتدار ایران است/ این تصمیم‌گیری با درایت صورت گرفت


لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات مقتدرانه موشکی علیه تروریست‌های داعش تنها جزئی از وجه اقتدار ایران است، گفت: ایران لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه است.

 

ادامه مطلب ...

واکنش عربستانی‌ها به کودتای نرم؛ می‌خواستند در قطر کودتا کنند، در ریاض کودتا شد/ بن نایف به هتل مطلقه‌ها خواهد رفت


محمد بن سلمان

بعد از تصمیم ناگهانی پادشاه عربستان سعودی مبنی بر برکناری محمد بن نایف از ولایتعهدی عربستان و جایگزینی فرزندش محمد بن سلمان در این سمت موجی از واکنش‌ها از سوی افکار عمومی عربی به راه افتاده است.

 

ادامه مطلب ...

امیرعبداللهیان: نباید اجازه داد که سرزمین مکه و مدینه مامن صهیونیست‌ها شود


حسین امیرعبداللهیان

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تاکید کرد: تنها راه مقابله با جنایات روزانه و فتنه‌انگیزی صهیونیست‌ها در منطقه "مقاومت تا آزادی کامل فلسطین " است.

 

ادامه مطلب ...

راهپیمایی قدس در سراسر کشور؛ آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور+ عکس


روز قدس

راهپیمایی روز قدس، روز خروش امت اسلامی علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل از دقایقی پیش در سراسر کشور با حضور ملت انقلابی ایران آغاز شد.

به گزارش مشرق،  امروز همه آزادگان و مسلمانان جهان به‌ویژه ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی با حضور پرشور، انقلابی و حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت‌شان از آزادی قدس شریف، شعار همیشگی خود یعنی «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل» را سرداده و فریاد خشم و نفرت و انزجار خود را از ترور، اشغال و قتل عام فلسطینیان قهرمان به گوش جهانیان می‌رسانند.

  ادامه مطلب ...