بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

شناورها و جنگنده‌های ارتش و سپاه در آسمان خلیج‌فارس و تنگه هرمز رژه رفتند

همزمان با رژه ۳۱ شهریور، شناورها و جنگنده‌های ارتش و سپاه در بندرعباس رژه رفتند.

 همزمان با31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج فارس ، دریای عمان و تنگه هرمز رژه رفتند.

در عین حال، 32 فروند جنگنده و هواپیمای نظامی سپاه و ارتش نیز به طور مشترک در آسمان خلیج فارس و تنگه هرمز به پرواز درآمدند.

احتمال حمله نظامی به اقلیم کردستان


پایگاه «دیلی صاباح» ترکیه از تشکیل جلسه اضطراری پارلمان این کشور برای بررسی تمدید مأموریت نظامی در عراق خبر داد.
به گزارش روزپلاس، «مصطفی الیتاش» معاون حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه روز پنج‌شنبه از تشکیل جلسه فوق‌العاده پارلمان این کشور برای بررسی تمدید مأموریت نظامی ترکیه در عراق خبر داد.
به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» نزدیک به دولت ترکیه، این نشست روز شنبه یک روز پس از جلسه شورای امنیت ملی ترکیه برای بحث در مورد واکنش‌های احتمالی آنکارا به همه‌پرسی استقلال کردستان عراق برگزار خواهد شد.
علاوه بر حزب حاکم، حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه هم از تمدید مأموریت نظامی ترکیه‌ای در عراق حمایت کرده است. جلسه فوق‌العاده پارلمان در حالی برگزار می‌شود که نمایندگان در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند، که این مسئله اهمیت این جلسه را نشان می‌دهد.
در نشست روز جمعه شورای امنیت ملی ترکیه که با حضور سران نظامی این کشور برگزار می‌شود، قرار است واکنش احتمالی آنکارا به همه‌پرسی کردستان مشخص شود.
دیلی صاباح نوشته است: «تا الان رسانه‌های مختلف گفته‌اند که احتمالا یک عملیات نظامی فرامرزی و تحریم کردستان عراق در پیش باشد.»
ترکیه که بزرگترین جمعیت کرد را دارد، بارها با برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق مخالفت و بر لزوم حفظ یکپارچگی عراق تأکید کرده است.
برخی رسانه‌های ترکیه نوشته‌اند که قطع انتقال نفت کردستان از خاک ترکیه، بستن مرز و توقف پروازها به سلیمانیه و اربیل از جمله تحریم‌های مد نظر دولت ترکیه است.

ادعاهای عجیب وزیر خارجه یک جزیره کوچک در خلیج فارس علیه ایران


وزیر امور خارجه بحرین مدعی شد که ایران به توافق هسته ای احترام نگذاشته و به این توافق پایبندی ندارد.
به گزارش روزپلاس به نقل از اسکای نیوز عربی، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین مدعی شد: طرف آمریکایی می داند که ایران تعهدی به توافق هسته ای ندارد.
وی در ادامه ادعاهایش عنوان کرد: اظهارات رئیس جمهور ایران در مورد بحرین غیرقابل قبول است.
وزیر خارجه بحرین با ادعای اینکه ایران باید تفکر صدور انقلاب را متوقف کند، افزود: ما مسئله گفتگو با ایران را رد نمی کنیم و با آن مخالف نیستیم.
بن احمد آل خلیفه در مورد بحران روابط کشورهای عربی با قطر گفت: کشورهای چهارگانه به موضع خود در تحریم قطر پایبند هستند و هنوز به بستر مشترکی برای رسیدن به راه حل این بحران نرسیده ایم.
وی افزود: بحراین قطر باید به صورت ریشه ای و جدی حل شود تا مجبور نباشیم بعد از مدتی به عقب برگردیم.

طی بیانیه ای اعلام شد؛ واکنش قاطع شورای امنیت به همه پرسی کردستان


شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن ابراز مخالف با همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق این اقدام را موجب بی ثباتی دانست و از حاکمیت، اتحاد و تمامیت ارضی عراق حمایت کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  شورای امنیت با صدور بیانیه ای ازجانب تمامی پانزده عضو در باره اثرات بی ثبات کننده برنامه یکجانبه  اقلیم کردستان برای برگزاری همه پرسی ابراز نگرانی کرد.

شورای امنیت تاکید کرد همه پرسی در شرایطی قرار است دوشنبه آینده برگزار شود که عملیات علیه تروریست های داعش همچنان ادامه دارد و نیروهای کرد نیز در آن نقش مهمی ایفا می کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین هشدار داد که برگزاری همه پرسی مانع از تلاش برای اطمینان از بازگشت بیش از 3 میلیون آواره و پناهنده به خانه های خود به طور داوطلبانه و بی خطر است.

مقام‌های اقلیم کردستان عراق و احزاب کرد عراقی حدود سه ماه پیش تصمیم به برگزاری همه پرسی استقلال در تاریخ 25 سپتامبر (سوم مهرماه 1396) گرفتند.   

ناگفته های جانشین فرمانده کل ارتش از بمباران مواضع داعش توسط جنگنده های ارتش و دستگیری ریگی

همواره رزمایش‌های بسیاری در طول سال توسط نیروهای مختلف ارتش برگزار می‌شود. در این راستا و در حوزه رزمایش‌های بین‌المللی نیروی دریایی چندی پیش رزمایشی مشترک با پاکستان برگزار کرد. همچنین برگزاری رزمایش امداد و نجات با روس‌ها و نیز رزمایش مشترک با نیروی دریایی چین از جمله برنامه‌های پیش روی ارتش است.
جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی ارتش در زمینه مبارزه با داعش اظهار کرد: ارتش اقدامات بسیاری در مقابله با داعش انجام داده است که بمباران تجمعات خارج از 40 کیلومتر مرز ایران از عراق توسط نیروی هوایی و انجام عملیات‌های متعدد شناسایی توسط هوانیروز از جمله آنهاست.

به گزارش نامه نیوز، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش شامگاه پنجشنبه در برنامه‌ تلویزیونی «دستخط» به بیان بخش‌هایی از اقدامات ارتش طی سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: ارتش در سال‌های گذشته توانست با رصد دقیق خود در یک اقدام خود، پرواز ایساف را که حامل 180 نفر از نیروهای نظامی بود به زمین بنشاند.

 
ادامه مطلب ...

اظهارات مضحک نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران

نیکی هیلی گفت: «ایران موشک بالستیک تست می‌کند، از تروریست‌ها حمایت می‌کند، اسلحه صادر می‌کند و با کره شمالی هم همکاری می کند. آیا با وجود این کارها، برجام هنوز اجرایی است؟»

به گزارش افکارنیوز، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت هیئت آمریکایی در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گزارش داد.

وی ابتدا به سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورش در این مجمع پرداخت و گفت: «ترامپ با سخنانش در مجمع عمومی، قدرت آمریکا را به نمایش گذاشت.»

هیلی ادامه داد: «ترامپ از جهانیان خواست که در مبارزه ما به دو رژیم سرکش یعنی ایران و کره شمالی، به واشنگتن بپیوندند و فکر می‌کنم که شاهد پاسخ مثبت همه کشورها به این سخنان بودیم.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل سپس از مذاکرات هیئت آمریکایی با برخی هیئت‌های حاضر در مجمع عمومی در خصوص ایران خبر داد و گفت: «در همه مذاکراتی که در طول این یک هفته در خصوص ایران داشتیم، دیدیم که همه از ثبات‌زدا بودن اقدامات ایران در خاورمیانه حرف می‌زنند. ما مذاکرات و اقدامات خود را در این خصوص ادامه می‌دهیم تاهنگامی که  از توقف اقدامات ایران مطمئن شویم.»

  ادامه مطلب ...

هشدار تند مقتدی صدر به مسعود بارزانی / استقلال کردستان عراق به معنی خودکشی است

«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر پنجشنبه شب با ارسال نامه ای به رهبران کرد درباره استقلال کردستان عراق، ضمن درخواست از آنان برای گفت و گو، این اقدام را درحکم خودکشی این منطقه دانست.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، صدر ضمن درخواست از دولت عراق برای حفظ یکپارچگی این کشور، به رژیم صهیونیستی برای دخالت درامور داخلی عراق هشدار داد.

  ادامه مطلب ...

ایران مانع تشکیل اسرائیل دوم می شود؟ / کردهای عراق بازیچه دست آمریکایی ها


موضوع تشکیل کشور کردستان و همه پرسی کردهای عراق این روزها جزو اخبار داغ در سطح جهان است، بارزانی و یارانش سعی دارند در عراق اقلیم خود را جدا کرده و از دولت مرکزی عراق جدا شوند.

گروه سیاسی- این در حالی است که پیش از این در گزارشی با عنوان " استقلال کردهای عراق یا اسرائیل دوم؟ " اشاره کردیم که تشکیل کردستان عراق پروژه ای جدید از سوی آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی است تا با ایجاد کشور کردستان و رسیدن به اهداف شوم خود شکست سیاست های خود در منطقه را جبران کنند.

به گزارش افکارنیوز، امروز نیز آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به طرح موضوع همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: با این اقدامات می‌خواهند اسرائیل دیگری بوجود بیاورند لذا باید با تمام وجود در برابر خواست اسرائیل و عربستان در این مسئله ایستاد و ان‌شاالله این توطئه‌ها به جایی نمی‌رسد ولی ما باید مراقب این توطئه‌ها باشیم.

 

ادامه مطلب ...

فتوای حضرت آیت الله سیستانی درباره سینه زنی،پوشیدن لباس مشکی،استفاده از طبل وسنج و… در عزاداری امام حسین(ع)

حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی به پرسشی هایی درباره عزاداری امام حسین (ع) پاسخ گفته است.
به گزارش نامه نیوز متن پرسش های مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

پرسش: آیا در مجالس عزاداری حضرت امام حسین (علیه السلام)، ناله وشیون بلند سردادن و به سر و صورت زدن جایز است ؟
پاسخ: اشکال ندارد.

۲ پرسش: آیا هروله کردن ( یک نوع حرکت باشتاب ) در دسته های عزاداری امام حسین (علیه السلام) که دور خیابانها راهپیمایی می کنند جایز است یا خیر؟
پاسخ: در حدّ خود اشکال ندارد.

۳ پرسش: میتوان به خاطر عزاداری امام حسین (علیه السلام) نماز اول وقت را به تأخیر انداخت؟
پاسخ: سزاوار است که نماز در اول وقت خوانده شود. و سزاوار است که مراسم طوری تنظیم شود که با اوقات نماز مزاحمت پیدا نکند .

۴ پرسش: آیا کار کردن در روز عاشورا حرام یا مکروه است ؟
پاسخ: سزاوار است که در ایام شهادت اهل بیت عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) مغازه داران تعطیل کنند بلکه اگر باز ماندن مغازه ها جسارت به ساحت مقدّس اهل بیت (علیهم السلام) محسوب شود باید از آن اجتناب کنند.

۵ پرسش: حکم لباس مشکی در دو ماه محرم وصفر مستحب است یا مکروه ؟
پاسخ: کار شایسته و پسندیده ای است و کراهت آن ثابت نیست .

۶ پرسش: آیا اشکالی دارد در ابتدای دسته های عزاداری چهلچراغ یا علم قرار داشته باشد ؟
پاسخ: مانعی ندارد.

۷ پرسش: میخواستم نظر حضرت عالی درباره لخت شدن افراد در هیئت های مذهبی که جهت سینه زنی انجام می گیرد را بدانم؟
پاسخ: اشکال ندارد.

۸ پرسش: ما حدود سی سال است که در شب تاسوعا در مسجد شمع میگذاریم آیا می شود به جای شمع چیز دیگری مانند لامپ به مسجد داد؟
پاسخ: اشکال ندارد.

۹ پرسش: سینه زنی از نظر شرعی چه حکم دارد؟
پاسخ: اشکال ندارد .

۱۰ پرسش: استفاده از طبل و سنج در دسته جات سینه زنی سید الشهداء (علیه السلام) آیا جائز است ؟
پاسخ: مانعی ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی با فرمانده کل ارتش دیدار کرد

فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده ارتش

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و تعدادی از فرماندهان ارشد و معاونین این نیرو با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

در این دیدار که عصر امروز (سه شنبه) در محل ستاد فرماندهی ارتش صورت پذیرفت، سرلشکر موسوی با اشاره به بازدید اخیر فرماندهی معظم کل قوا از دانشگاه امین نیروی انتظامی و بیانات مهم معظم له در خصوص فعالیت ها و عملکرد این نیروی مقتدر و خدمتگذار گفت: در دیدار امروز با سردار اشتری برخی از محورها و تدابیر مطرح شده در بیانات حضرت آقا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

ادامه مطلب ...

اظهارات موگرینی درباره احتمال خروج آمریکا از برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره احتمال خروج آمریکا از این توافق هم تاکید کرد که چنین توافق هایی با یک کشور به دست نیامده‌اند و به جامعه جهانی مربوط می‌شوند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران بار دیگر بر کارایی توافق هسته‌ای با ایران و همچنین پایبندی تهران به این توافق تاکید کرد.

وی افزود: «من بارها گفته‌ام که این توافق کارایی دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم 7 بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.»

مقام سابق روس: همه پرسی کردستان عراق نقشه آمریکایی/ اهمیت دیدار اردوغان و روحانی در تهران

مسکو - ایرنا - لئونید ایواشف رئیس مرکز مطالعات ژئوپلیتیک روسیه با تاکید بر اینکه آمریکا برای کشورهای خاورمیانه نقشه های شومی کشیده است، اظهار کرد: همه پرسی کردستان عراق بخشی از طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا است.

ایواشف ژنرال بازنشسته و رئیس پیشین اداره امور همکاری های بین المللی وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، افزود: امروز هیچ شکی نمانده که اجرای طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا که در دوره بوش پسر ارائه شد، ادامه دارد.
وی افزود: واشنگتن از جدایی کردستان عراق از این کشور حمایت می کند، هرچند مقام های آمریکایی ترجیح می دهند در ظاهر از دولت مرکزی در بغداد حمایت کنند.
ایواشف گفت: برخی مقام های آمریکایی هم با برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق اعلام مخالفت کرده اند، اما این اظهارات عوامفریبی بیشتر نیست.
کارشناس روس ادامه داد: آمریکا آرزومند تجزیه عراق و سوریه است و به همین دلیل پنهانی از داعش حمایت می کرد. شواهد انکارناپذیری در مورد پشتیبانی نیروهای آمریکایی از این گروه تروریستی وجود دارد که ادعاهای واشنگتن برای مبارزه با تروریسم را نفی می کند.
وی افزود: آمریکا همچنین آشکارا از برخی گروههای مسلح و تروریستی از جمله ارتش آزاد سوریه حمایت می کند و پشتیبانی از شبه نظامیان کرد نیز همسو با برنامه های تجزیه این کشور به چند پاره انجام می گیرد.

  ادامه مطلب ...

اجرای فرمول سقوط شوروی برای ایران

حجت الاسلام سعیدی

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: تکرار فرمول سقوط اتحاد جماهیر شوروی و استحاله انقلاب چین از اهداف نظام سلطه، با حربه نفوذ در نظام است.

به گزارش مشرق، میهمان ویژه اجلاس سوم مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بود که در اجرای ماده 52 آیین نامه داخلی با موضوع "نفوذ" به ایراد سخنرانی پرداخت .

  ادامه مطلب ...

پایان سکوت «زن بی رحم» در برابر جنایات میانمار

کوالالامپور – ایرنا – &#۰۳۹;آنگ سان سوچی&#۰۳۹; رهبر میانمار روز سه شنبه سکوت سه هفته ای خود را پس از دور جدید کشتار و خشونت نظامیان کشور علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در استان راخین شکست و با محکوم کردن همه موارد نقض حقوق بشر در این استان، ادعا کرد با هر فردی که مسئول سوء استفاده از قدرت در استان راخین است، برخورد قانونی می شود.

 

ادامه مطلب ...

لطف ترامپ در حق ایران و روحانی

سازمان ملل تبدیل به محلی برای منازعه موافقان و مخالفان برجام شده است. ترامپ و نتانیاهو به عنوان مهم‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ در تلاش هستند تا کشورهای جهان به ویژه کشورهای اروپایی را وارد زمین بازی خود کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛مصطفی داننده در ادامه در عصر ایران نوشت: از آن سو اروپایی‌ها به شدت موافق ادامه برجام هستند و دوست ندارند برای این توافق بزرگ، نقطه پایان گذاشته شود.

  ادامه مطلب ...

مجاهد سابق مشهور افغان با داعش بیعت کرد + عکس


رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان اعلام کرد که «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در این کشور با داعش بیعت کرده است و در کشتار شیعیان افغانستان نقش دارد.

به گزارش تلویزیون یک، «عطامحمد نور» والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی گلبدین حکمتیار را به بیعت با داعش و کشتار شیعیان افغانستان متهم کرد.

وی پس از نماز عید قربان در ولایت بلخ در شمال افغانستان اظهارداشت که شکی نیست که حکمتیا در بیعت داعش است و در کشتارهای گروهی در افغانستان سهم دارد زیرا بیعت کردن به معنای تایید این گروه تروریستی است.

عطامحمد نور گفت که تمام اختلاف‌های قومی و مذهبی حکمتیار و واکنش‌های او در برابر شیعیان و دولت ایران هیچ پیامی جز شیعه کشی ندارد.

  ادامه مطلب ...

بالتیمور سان: تصمیم ترامپ در اعزام نیرو به افغانستان اقدامی با هدف مقابله با ایران است

خبرگزاری فارس: تصمیم ترامپ در اعزام نیرو به افغانستان اقدامی با هدف مقابله با ایران است

روزنامه آمریکایی تصمیم جدید دولت آمریکا برای اعزام نیرو به افغانستان را تلاشی جهت‌دار با هدف نقش آفرینی علیه ایران نام نهاد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «بالتیمور سان» در تحلیلی به قلم «ریچل مارسدن» مقاله نویس و تحلیلگر سابق شبکه خبری «فاکس نیوز» مستقر در پاریس تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اعزام چهار هزار نیرو به افغانستان را جهت دار و به هدف تلاش برای تغییر نظام ایران نام نهاد.

در بخشی از این تحلیل در حالی که نویسنده سعی دارد بی تفاوتی آمریکا در قبال عربستان به عنوان مسبب اصلی ناآرامی‌های منطقه را نشان دهد، آمده است: موضوع افغانستان دوباره به میان آمده در حالی‌که طالبان به طور فزاینده‌ای این کشور را با حمایت پشتیبان‌های سنتی خود  یعنی عربستان سعودی و پاکستان اداره می‌کند. این در حالی است که بیشتر تروریست‌هایی که در ماجرای 11 سپتامبر 2001 به آمریکا حمله کردند اهل عربستان بودند. پاکستان نیز مکانی بود که « اسامه بن لادن» در آنجا پناه گرفت تا این‌که توسط نیروی دریایی آمریکا کشته شده است.


  ادامه مطلب ...