بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بیانیه پ‌ک‌ک درباره نتیجه همه پرسی اقلیم کردستان عراق

رئیس مشترک شورای رهبری پ‌ک‌ک طی بیانیه‌ای ضمن ابراز بی‌طرفی در قبال بحران ایجاد شده میان بغداد و اربیل تاکید کرد که این بحران نتیجه سیاست‌های اشتباه هر دو طرف است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جمیل بایک» رئیس مشترک شورای رهبری پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان)، درباره درگیری و تنش جاری میان منطقه کردستان و دولت مرکزی عراق گفت: این حزب در درگیری مذکور، طرفدار هیچ‌یک از طرفین نخواهد بود، زیرا این درگیری را نتیجه سیاست‌های اشتباه دولت عراق و منطقه کردستان می‌داند.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «بغداد الیوم» منتشر شد، اعلام کرد: در قبال توافقهای صورت گرفته علیه کردها، بهتر است که ما واکنش‌های احساسی از خود نشان ندهیم؛ لذا با وجود انتقادات، هشدارها، تحریم‌ها و طرح‌های ابتکاری و پیشنهادات موجود از سوی سازمان‌ها و نهادهای دوست، برگزاری همه‌پرسی در منطقه کردستان عراق، وضعیت خطرناکی را ایجاد کرد. پبل از هر چیزی، این اقدام موجب تشدید درگیری‌ها و اختلافات شد و راه را برای نیروهای اشغالی و متجاوز برای نزدیک شدن به یکدیگر فراهم ساخت و در مقابل نیروهایی را که دست کمک به سوی کرد‌ها دراز کرده بودند را دچار تردید کرد.

جمیل بایک تاکید کرد: به طور خلاصه باید بگویم که این اقدام، نقش بزرگ کرد‌ها را که در منطقه در حال بازیگری بودند را در شرایط دشوار قرار داد.

وی بار دیگر ضمن هشدار درباره نشان دادن واکنش‌های احساسی در قبال بحران موجود، خواست تا راهکاری درست برای عبور از این بحران و ایجاد آینده‌ای دموکراتیک و آزاد برای ملت کرد و سایر ملتهای خاورمیانه ایجاد شود.

بایک همچنین خواستار اجتناب ورزیدن از ذهنیت متعصب و نژادپرستانه و رادیکالیسم مذهبی شد و افزود: راهکار اصلی در تثبیت مفهوم سیاسی ملی و دموکراسی بر اساس اصل فدرالی و کنفدرالی نهفته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.