بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

تلاش آمریکا برای تقسیم سوریه در شرق فرات


ولایتی گفت: آمریکا در شرق فرات به دنبال تقسیم سوریه است، اما آنچه که حتمی است این است که آمریکا موفقیتی در این زمینه به دست نخواهد آورد و شهر الرقه به دست ملت و دولت سوریه آزاد خواهد شد و دولت سوریه منطقه شرق فرات را تحت سیطره خود در خواهد آورد.

به گزارش افکارنیوز، در این دیدار که بعد از ظهر امروز (جمعه) در بیروت انجام گرفت دو طرف درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر کردند.


مشاور بین الملل مقام معظم رهبری بعد از دیدار با رئیس پارلمان لبنان با اشاره به آشنایی سی ساله خود با نبیه بری، دیدار با وی را بسیار خوب و سازنده توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی برای بری و جایگاه سیاسی ایشان در لبنان قائل است.


ولایتی با تبریک پیروزی های اخیر لبنان برابر گروه های تروریستی، افزود: دو کشور اتفاق نظر دارند که پیروزی های اخیر حاصل شده در لبنان، سوریه و عراق برابر گروه های تروریستی در واقع پیروزی خط مقاومت در منطقه و به نفع کل منطقه است.


وی تصریح کرد: آمریکایی ها و صهیونیست ها به دنبال ایجاد تفرقه و شکست جبهه مقاومت هستند و در حال حاضر بیشترین فشار را به سوریه وارد می کنند تا آن را به شکست بکشانند.


وی ادامه داد: آمریکا در شرق فرات به دنبال تقسیم سوریه است، اما آنچه که حتمی است این است که آمریکا موفقیتی در این زمینه به دست نخواهد آورد و شهر الرقه به دست ملت و دولت سوریه آزاد خواهد شد و دولت سوریه منطقه شرق فرات را تحت سیطره خود در خواهد آورد.


ولایتی بر اتفاق نظر خود و نبیه بری در خصوص این موضوعات تاکید کرد.


علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته به منظور شرکت در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت و نیز دیدار با مقام های لبنان وارد این کشور شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.