بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

سایت دیپلمات به نقل از استفان گادی: موشک جدید ایران توانایی هدف قرار دادن اسرائیل را دارد

خبرگزاری میزان-رونمایی و آزمایش موشک جدید ایران با نام " عماد " همچنان بازتاب گسترده ای در رسانه ها و محافل جهان دارد.
به گزارش میزان،پایگاه اینترنتی دیپلمات در مطلبی به قلم فرانس استفان گادی نوشت: موشک جدید ایران توانایی هدف قرار دادن اسرائیل را دارد.

بنا براین گزارش ایران اخیرا یک موشک دور برد سطح به سطح را با قدرت هدف زنی دقیق با موفقیت آزمایش کرد.در حالیکه جزئیات دقیق این آزمایش موشکی هنوز مبهم است اما حسین دهقان وزیر دفاع ایران اعلام کرد که موشک عماد می تواند به اهداف با دقت اصابت و آنها را نابود کند که این موضوع قابلیت بازدارندگی ایران را افزایش می دهد.

براساس تحقیق صورت گرفته از طرف مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی((CSISموشک عماد یک موشک یک مرحله ای با سوخت جامد و رده موشک های بالستیک سطح متوسط است که برگرفته شده از موشک شهاب سه است.ضرورتا نوعی موشک شهاب سه محسوب می شود اما از یک سیستم مانورپذیری ورود مجدد برخوردار است که دقت سیستم آنرا بهبود می بخشد ودفاع موشکی آنرا پیچیده می کند.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که این موشک هزار و هفتصد کیلومتر برد دارد و می تواند قابلیت حمل هفتصد وپنجاه کیلوگرم بار را دارد و همچنین از طریق یک سایت شلیک سیار شلیک و هدایت می شود.علاوه بر این گزارش به این موضوع اشاره دارد که ایران ممکن است بر روی ساخت کلاهک اتمی برای موشک های شهاب سه خود کار کند که این موضوع می تواند کلاهکی اتمی را برای موشک عماد به همراه داشته باشد.

بر اساس مطالب موجود در وبسایت تهدید موشکی:موشک شهاب سه بر اساس فن آوری موجود در موشک های دانگ یک کره شمالی طراحی شده است.موشک شهاب سه اولیه هم شبیه موشک دانگ یک کره شمالی بود و مطمئنا بر اساس فن آوری و قطعات به کار رفته در آن ساخته شده است.بنابراین اظهارات مقامات ایران می تواند درباره این موضوع درست باشد که تهران برای نخستین بار به موشکی دقیق و هدایت شونده برای هدف قرار دادن اسرائیل دست یافته است.
قابلیت ها و ویژگیهای موشک شهاب سه بر اساس دیپلماسی تهاجمی ایران بنا نهاده شده است.ایران به خاطر اغراق درباره توانایی های موشکی خود و اعلام این موضوع که فن آوری هایی آزمایش شده در اختیار دارد،شناخته می شود.

ایران تاکنون آزمایش های موشکی واقعی،عملیاتی و گسترده انجام نداده است تا بتوان تخمینی واقعی درباره قابلیت های تهاجمی آن داشت.

براساس تحقیق صورت گرفته از طرف مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی ایران این تمایل را دارد که موشک های مشابه را تحت نام های مختلف تولید و معرفی کند و آزمایش های موشکی و شمار موشک های به کار رفته در آنها را اغراق آمیز جلوه دهد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.