بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

آمریکا تیر خلاص را در دو صفحه آخر برجام زد!


حجت‌الله عبدالملکی بعدازظهر امروز(28 آذر) در همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت جهانی اظهار داشت: متن انگلیسی و اصلی برجام را بیشتر مسؤولان کشور نخوانده‌اند و از آن اطلاعی ندارند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه امام صادق با اشاره به صحبت‌های مسؤولان دولت پیش از برجام، افزود: مسؤولان دولت پیش از برجام تأکید داشتند که باید مذاکره را به سرانجام برسانیم و اگر این‌گونه نشود اقتصاد مملکت فلج می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

شمشیر ایران در جبهه مقاومت زیر گوش رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است


سردار قربانی

سردار مرتضی قربانی مشاور ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حضور قدرتمند ایران در منطقه گفت: شمشیر ما در جبهه مقاومت زیر گوش رژیم صهیونیستی و عریستان سعودی است.

وی گفت: امروز  شمشیر جمهوری اسلامی در یمن، روی دریای سرخ است و در صورت مسلح شدن آنها به موشک،  عربستان صعودی و هم‌پیمانانش دستان تسلیم خود را بالا می‌برند.

تقویت بنیه دفاعی کشور در لایحه برنامه ششم توسعه مورد توجه جدی قرار گیرد‌

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه از پیشنهاد و تصویب کمیته دفاعی کمیسیون تلفیق برای تقویت بنیه دفاعی در لایحه برنامه ششم توسعه خبر داد و اظهار داشت: کمیته دفاعی کمیسیون تلفیق پیشنهادی برای تقویت توان دفاعی، سیاست خارجی و توان سایبری کشور داشت که با همکاری نمایندگان عضو کمیسیون جایگزین پیشنهاد دولت شد.

فلاحت پیشه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت حقوق و مزایای نیروهای نظامی و انتظامی در لایحه برنامه ششم توسعه گفت: تقویت تجهیزات دفاعی کشور نیز در ماده 33 لایحه برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

 

6سلاح تاکتیکی "نزاجا" را بهتر بشناسید+ مشخصات و تصاویر

هفته گذشته، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) 4 در پهنه‌ای به مساحت بیش از 200 هزار کیلومتر مربع در منطقه عمومی جنوب شرق کشور، اقتدار خود را به جهانیان ثابت کرد. 
 
 
6 سلاح تاکتیکی
 
6 سلاح تاکتیکی
 
6 سلاح تاکتیکی
 
ادامه مطلب ...

روسیه به ایران سوخو 100 می فروشد

شرکت "سوخو"، بزرگترین تولید کننده هواپیما در روسیه از امضای یادداشت تفاهمی برای فروش هواپیمای مسافربری سوپرجت 100، با یکی از شرکت های هواپیمایی ایران خبر داد.

روسیه به ایران سوخو 100 می فروشد اتاق خبر 24

این یادداشت تفاهم در سفر مقامات شرکت هواپیمایی "سوخو" در اواسط ماه دسامبر با طرف ایرانی به امضا رسیده است.

آلکساندر نواک وزیر انرژی روسیه پیشتر گفته بود که این کشور در حال رایزنی برای فروش هواپیمای سوپرجت 100 به ایران است.

هواپیمای سوخو سوپرجت ۱۰۰ ،پرنده ای مسافربری با ظرفیت حمل مسافر ۷۵ تا ۹۵ نفر است که با استفاده از مشاوره شرکت آمریکایی بوئینگ در روسیه تولید و ساخته شده است.

قیمت هر فروند از این نوع هواپیمای مسافربری روسی بیش از ۳۵ میلیون دلار ارزیابی شده است .

بازی ترکیه با برگ «فاکتور کردی»؛ ماجرای کشور «سُنی‌ستان» چیست؟/ تحلیلی راهبردی از نقشه‌های اردوغان برای شمال سوریه

طبق گزارش منابع فرانسوی، در 31 اکتبر 2014، صالح مسلم مخفیانه به فرانسه رفت. او در کاخ الیزه با فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه و رجب طیب اردوغان دیدار کرد. صالح مسلم با آن دو توافقی امضاء کرد، پاریس و آنکارا خواستار ایجاد یک کشور مستقل در شمال سوریه بودند.

سرویس جهان مشرق - نخست وزیر ترکیه، بنعلی ییلدریم، چند روز پیش از سفر به مسکو بازگشت. قبلا، رجب طیب اردوغان، در بیانیه ای اعلام کرد که ترکیه به دنبال عضویت در پیمان همکاری شانگهای SCO است. پیشنهاد اصلاحیه ای در قانون اساسی ترکیه از سوی دولت به پارلمان ارایه شده تا کشور به سوی نظام ریاستی(با محوریت شخص اردوغان) حرکت کند.

این رویای قدیمیِ رجب طیب اردوغان است. اگر این اصلاحات انجام گیرد، پست نخست وزیری حذف می شود و رییس جمهور وزراء را تعیین خواهد کرد. در یک کلام، رییس جمهور ترکیه تبدیل به «سلطان» می شود.


تحلیلی راهبردی از نقشه های اردوغان برای شمال سوریه/ بازی ترکیه با برگ «فاکتور کردی»/ ماجرای کشور «سُنیستان» چیست؟ 

  ادامه مطلب ...

واشنگتن عربستان را به ببر کاغذی تشبیه کرد

یک عضو اندیشکده موسسه واشنگتن عربستان را بسان ببر کاغذی تشبیه کرد و گفت ارتش سعودی متحدانش را ناامید کرده است.

به گزارش افکارنیوز،  'سیمون هندرسون' عضو اندیشکده موسسه واشنگتن گفت، گرچه در ظاهر، ارتش عربستان یکی از مجهزترین ارتش های جهان است اما، واقعیت امر آن است که این ارتش مانند ببر کاغذی است که تامین کنندگان خارجی اش، از جمله آمریکا به عنوان بزرگترین فروشنده تسلیحات را به شدت ناامید کرده است.

 

٬ هندرسون در مقاله منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی این اندیشکده آمریکایی افزود، عملکرد نیروی هوایی عربستان بسیار ضعیف و رویه نیروی زمینی این کشور در حفاظت از منطقه مرزی جنوب غرب این پادشاهی مایه ناامیدی است.

هندرسون با اشاره به اتهامات وارده از سوی عربستان به ایران مبنی بر حمایت از شورشیان در یمن، خاطر نشان کرد، از قرار معلوم، شکست ریاض در کسب هرگونه امتیاز نظامی، نه به خاطر به اصطلاح مداخله ایران است بلکه به بی کفایتی خود این پادشاهی برمی گردد.

هندرسون در بخش دیگری از این مقاله به تشدید و تعمیق اختلافات بین آمریکا و عربستان به عنوان متحدان دیرینه پرداخت و نوشت، این اختلافات مانند سدی در برابر گزینه های دولت آتی آمریکا در زمینه حل و فصل درگیری یمن عمل خواهد کرد.

اشاره اخیر شاه عربستان به راه حل سیاسی، فرصتی دیپلماتیک است که واشنگتن باید مشوق و مروج آن باشد اما، به نظر می رسد در برهه کنونی، نه بمب ها و نه حرف زدن ها نمی تواند مواضع را درست هدف قرار دهند.

مقامات آمریکایی در اواسط دسامبر اعلام کردند که فروش حدود 16 هزار بسته مهمات هدایت شونده به عربستان به خاطر حملات هوایی غیردقیق این پادشاهی و کشته شدن غیرنظامیان در یمن متوقف می شود.

واشنگتن همچنین به ریاض هشدار داد که کمک نظامی آمریکا در حکم چک سفید نیست. ناامیدی دولت 'باراک اوباما' و گزینه های محدود این دولت برای پایان دادن به درگیری یمن، در گزارش های ضد و نقیض رسانه ها درباره این درگیری منعکس شده است.

از شروع مداخله عربستان در جنگ یمن در مارس 2015، نیروهای امارات عربی متحده کنترل بندر عدن را به دست گرفتند و نیروهای عربستان در به دست گرفتن اراضی شمال یمن شکست خوردند و انصارالله همچنان حدود نیمی از اراضی کشور را در کنترل دارند.

مقامات عربستان در خفا از عملکرد ارتش عربستان به شدت انتقاد کردند. مسوولیت ارتش با 'محمد بن سلمان' جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان است که در شروع جنگ یمن، از اینکه به عنوان معمار این جنگ شناخته شود، خوشحال بود اما، در حال حاضر، درصدد فاصله گرفتن از هر گونه مسوولیتی در این زمینه است.

 

خیانت دقیقه ۹۰ تروریست‌ها

عناصر تروریستی بعد از ظهر امروز 35 اتوبوس هلال احمر سوریه را در الفوعه و کفریا در ادلب آتش زدند.


خبرگزاری فارس: پنج اتوبوس (از 51 اتوبوس) هلال احمر سوریه، عصر امروز وارد شهرک‌های «الفوعه» و «کفریا» در ادلب شدند.

شبکه المیادین گزارش داد که این پنج اتوبوس که در حال حرکت به سمت الفوعه و کفریا بودند، در درگیری بین دو گروهک احرار الشام و جبهه النصره دچار آتش سوزی شدند.

مجروحان و بیماران در الفوعه و کفریا واقع در ادلب در انتظار خروج از محاصره دو ساله ائتلاف تروریستی تکفیری جیش الفتح (مورد حمایت ترکیه) هستند.

تلویزیون سوریه گزارش داد که عناصر تروریستی تنها در صورتی باید شرق حلب را ترک کنند که اهالی و زخمی های الفوعه و کفریا این دو شهرک را ترک کرده باشند.

به گزارش تلویزیون سوریه، 1200 نفر از اهالی الفوعه و کفریا در ریف ادلب در مقابل خروج 1200 عنصر مسلح از شرق حلب، خارج می شوند.

رهبر انقلاب اسلامی : انگلیس همیشه منبع تهدید، فساد و نکبت برای غرب آسیا بوده است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.

 

ادامه مطلب ...

تروریست ها پاک شد/ ۵۰۰۰ نفر گریختند

۱


در چارچوب اجرای توافق صورت گرفته، شرق حلب از وجود تروریست ها پاک شد و کاروان اتوبوس ها به سرنشینی اعضای گروههای تروریستی و خانواده های آنان که بیش از پنج هزار نفر هستند، منطقه را ترک کردند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که دیگر هیچ موضعی در حلب زیر کنترل تروریست ها و جنگجویان ضدسوری نیست.


شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز گزارش داد که کاروان اتوبوس های حامل تروریست و اعضای خانواده آنان برای رسیدن به ادلب باید از گذرگاه امن 25 کیلومتری الامیریه عبور کنند که هشت کیلومتر آن تحت کنترل نیروهای دولتی است.


همچنین بنا به این گزارش، ماموران کمیته بین المللی صلیب سرخ در حال همراهی جنگجویان و تروریست های مجروح هستند.


بنا به این گزارش در مجموع باید حدود 12000 نفر از منطقه تخلیه شوند که بیش از 5000 نفر تروریست و جنگجو همپیمان هستند که بسیاری از غیرنظامیان را به عنوان سپر انسانی مجبور به همراهی کرده اند.


همچنین براساس دستور ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نظارت نیروهای این کشور برای خروج امن با استفاده پهپادها و سامانه های کنترل هوایی انجام می گیرد.


یک مقام نظامی ارتش سوریه نیز از موافقت تروریست‌ها با خروج 15000 نفر از ساکنان شهرک تحت محاصره فوعه و کفریا خبر داده است.


تروریست ها که اطمینان داشتند با میانجیگری برخی کشورهای حامی خود از حلب خارج می شوند، سلاح و مهمات باقی مانده و مقرهای خود در شرق حلب را نابود کردند.


آمریکا در صدد بود با فشار بر روسیه عملیات پیشروی ارتش سوریه را متوقف کند ولی مقام های روسی و سوری با تاکید بر لزوم تعیین برنامه زمانی لازم الاجرای خروج تروریست ها و تضمین واشنگتن، موفق شدند این اقدام را عملی کنند.

مانیتورینگ جام؛ روزی خواهد رسید که ایران تکه‌پاره شود!

پیروزی جبهه مقاومت در حلب در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای یافته و تحلیلگران آن را پیروزی بزرگ ایران برشمرده‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، ابراهیم قره‌گل، سردبیر روزنامه راست‌گرای "ینی شفق" ترکیه و از طرفداران رجب طیب اردوغان، در صفحه توییتر خود اظهاراتی تند و افراطی علیه ایران ابراز داشته که ناشی از عصبانیت جریان فکری و حزب متبوع او از پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه است.

 

قره‌گل در این توییت نوشته: «روزی خواهد رسید که ایران تکه پاره شود و آن روز کسی نیست که اشک‌هایشان را پاک کند.»[!]

 

 


  ادامه مطلب ...

براساس دستور رئیس جمهور ایران غنی سازی 50 درصد را آغاز می کند

دستور امروز رئیس جمهور به رئیس سازمان انرژی اتمی برای طراحی پیشران هسته ای عزم ایران را برای غنی سازی تا 50 درصد در مقابل تمدید تحریم های ایران نشان می دهد.
ایران غنی سازی 50 درصد را آغاز می کند اتاق خبر 24

در بخشی از دستور حجت الاسلام حسن روحانی به علی اکبر صالحی برنامه ریزی برای طراحی و ساخت پیشران هسته ای جهت بهره گیری در حوزه حمل ونقل دریایی، با ‏همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی و مطالعه و طراحی «تولید سوخت» مصرفی پیشران هسته ای، با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی. مورد تاکید قرار گرفته در حالی که کارشناسان می گویند سوخت مورد نیاز برای حرکت پیشران هسته ای نیاز به غنی سازی تا 50 درصد دارد.

امیر پورشاسب در جمع خبرنگاران: رزمایش‌های ایران پاسخی به اظهارات عجوزه انگلیسی است

خبرگزاری میزان- معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: عجوزه روباه پیر (انگلیس) در منطقه حرف‌های بزرگ‌تر از دهان خود زده است و ما با تقویت نیروهای مسلح و برگزاری رزمایش‌ها پاسخ او را با مشت محکم می‌دهیم.
رزمایش‌های ایران پاسخی به اظهارات عجوزه انگلیسی است
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر «عبدالعلی پورشاسب» معاون ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) که به منظور نظارت بر  رزمایش محمد رسول الله (ص) در منطقه عمومی جنوب شرق کشور حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران اجرای رزمایش را موفق ارزیابی کرد و گفت: این رزمایش‌ نشان‌دهنده اقتدار نیروهای مسلح ما و برقراری امنیت در مناطق مختلف کشور است.

وی در ادامه در پاسخ به اظهارات نخست وزیر انگلیس بیان کرد: عجوزه روباه پیر در منطقه حرف‌های بزرگ‌تر از دهان خود زده است و ما با تقویت نیروهای مسلح و برگزاری این رزمایش‌ها پاسخ او را با مشت محکم می‌دهیم.

پورشاسب گفت:‌ ما دیدیم که یک سخنرانی 10 دقیقه‌ای در کشورهای حاشیه خلیج فارس چه میزان بازتاب پیدا کرد. برای همین از رسانه‌ها می‌خواهیم، توان نیروهای مسلح کشور را به خوبی نشان بدهند.

وی تصریح کرد: دنیا باید بداند که جمهوری اسلامی ایران بیدار است و نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده هستند.
 
امیر پورشاسب با بیان اینکه به لحاظ قدرت و توانمندی حرف اول را در سطح منطقه می‌زنیم، گفت: ایران اسلامی امنیت را در منطقه خلیج فارس برقرار می‌کند. برخی کشورهای فرامنطقه‌ای از فرسنگ‌ها راه به این منطقه آمده‌اند و با حضورشان تشنج ایجاد کرده‌اند. امنیت منطقه در گرو خروج آن‌ها از منطقه است.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در عمر چهل ساله خود هیچگاه به دنبال تجاوز به دیگر کشورها نبوده است، تصریح کرد: ما با تمامی کشورهای غیر مستکبر دوست هستیم و برقراری امنیت منطقه را وظیفه خود می‌دانیم. یکی از اهداف این رزمایش ایجاد امنیت در منطقه بود و رزمندگان ما در یگان‌های زمینی، هوایی و دریایی تمام تلاششان در راستای برقراری امنیت انجام داده و می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم موجب شد تا برای رفع نیازهایمان، ایده را به محصول تبدیل کنیم. لذا تجهیزاتی که طی این چند روز در این رزمایش رونمایی، عملیاتی و به نمایش گذاشته شد، نتیجه این امر بوده است.

امیر پورشاسب بیان کرد: اگرچه ما توانایی ورود به ساخت تسلیحات روز را داریم و هم اکنون هم در این رابطه تلاش می‌کنیم و همه روزه شاهد رشد صنعت دفاعی کشور هستیم، اما باید بدانیم که نیروهای مسلح ما انسان محور هستند و تجهیزات محور نیستند. یعنی نیروهای مومن و معتقد ما با حداقل امکانات، حداکثر استفاده را در صحنه نبرد خواهند برد. 
 
انتهای پیام/

روسیه: ایران حق برخورداری از سامانه پیشرانه دریایی هسته ای را دارد

مسکو - ایرنا - یک منبع در وزارت خارجه روسیه با اشاره به صدور دستور رئیس جمهوری ایران برای ساخت سامانه پیشرانه هسته ای دریایی، گفت: جمهوری اسلامی حق ساخت چنین سامانه هایی را مانند کشورهای دیگر دارد.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی امروز (سه شنبه) در پی اهمال، تعلل و نقض تعهدهای برجامی آمریکا، پیرو تصمیم های شورای عالی امنیت ملی و هیات نظارت بر برجام، سازمان انرژی اتمی را مامور کرد، برنامه‌ریزی طراحی و ساخت پیشرانه هسته‌ای در حوزه حمل‌ونقل دریایی، مطالعه و طراحی تولید سوخت این سامانه را با همکاری مراکز علمی و پژوهشی پیگیری کند.
خبرگزاری ریانووستی به نقل از مقام وزارت خارجه روسیه که نام وی اعلام نشده است، نوشت: اقدام به طراحی سامانه های هسته ای دریایی مربوط به هر کشوری می شود و می توانیم این گونه تصمیم های تهران را فقط از نقطه نظر رعایت برجام ارزیابی کنیم.
وی افزود: ساخت این گونه دستگاهها از سوی ایران برجام را نقض نمی کند.

رونمایی از ناوشکن‌های جدید نیروی دریایی ارتش ‌

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به زودی از ناوشکن‌های زیردریایی ساخته شده جوانان ایرانی در آبهای سرزمینی کشور رونمایی خواهد شد.

رونمایی از ناوشکن‌های جدید نیروی دریایی ارتش ‌ اتاق خبر 24

دریادار حبیب الله سیاری عصر امروز در حاشیه همایش اقتدار دریایی و جوان انقلابی مدافع ولایت در دانشگاه مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای شمال، جنوب و آب‌های آزاد جهان حضور مستمر دارد.

وی افزود: برای اینکه ما بتوانیم از مرزهای آبی کشور دفاع ‌و منابع را حفظ کنیم و هرجا که لازم باشد از منابع محافظت کنیم امروز دستور کار نیروی دریایی حضور در آب‌های سرزمینی، منطقه نظارت، منطقه محور اقتصادی و آب‌های آزاد جهان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: اکنون ناوگروه چهل و چهارم ما برای نشان دادن توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر اقتدار مردم در اقیانوس اطلس واقع در آفریقای جنوبی استقرار دارد.

سیاری اضافه کرد: ناوهای دیگری نیز در خلیج عدن مشغول برقراری امنیت برای خطوط مواصلاتی کشور، تردد کشتی‌های نفتی و تجاری ما که مورد حمله دزدان دریایی واقع می‌شوند، هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دریای شمال نیز نیروی دریایی مستقر بوده و از منطقه 20 درصد جمهوری اسلامی ایران محافظت می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ناوگان شمال که ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند و ناوهای موشک‌انداز گراد که پیکان و جوشن و درفش و حمزه و امثال این همه و همه ساخت دست توانمند جوانان ایرانی در ده پانزده سال گذشته است.

سیاری با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ما در ناوگان شمال یگان رزمی نداشتیم، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در پانزده سال گذشته به این توانمندی رسیدیم و اینها را ساخته ایم.

وی افزود: قطعا" دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک، ساخت ناوشکن‌ها برای زیردریایی است که به موقع به اطلاع خواهد رسید.

هشدار سردار دهقان نسبت به پیامدهای جنگ علیه ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره پیامدهای تحمیل جنگ علیه کشورمان در منطقه گفت: آغازگر جنگ پایان دهنده آن نخواهد بود و قطعا آغاز کننده جنگ طرف بازنده است.

هشدار سردار دهقان نسبت به پیامدهای جنگ علیه ایران اتاق خبر 24

سردار حسین دهقان وزیر دفاع بعد از ظهر امروز در نخستین کنفرانس امنیتی تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار داشت:امنیت، اصلی‌ترین نگرانی دولت‌هاست و درک محیط بین‌المللی و مدیریت مناقشات یا ترتیبات امنیتی از لوازم و عناصر تأمین اطمینان‌بخش امنیت جمعی محسوب می شود.

وی افزود: امنیت جمعی در منطقه غرب آسیا به دلیل ویژگی ژئوپلیتیکی آن و تأثیراتی که از شرایط داخلی، تحولات منطقه‌ای و عوامل جهانی دریافت می‌کند، بسیار پیچیده است.ساخت پیچیده ژئوپولیتیک غرب آسیا، پویایی نظم امنیتی منطقه را متأثر ساخته است. متغیرهای ژئوپولیتیکی مانند منابع نفت و انرژی، جمعیت، تنوع قومی، شکاف های مذهبی، اختلافات ارضی و... به شکل گیری ژئوپولیتیک موزایکی غرب آسیا منجر شده است.ژئوپلتیک موزایکی منطقه، منجر به تقاطع بحران ها و پیچیدگی مسائلی امنیتی در غرب آسیا شده است.

 
ادامه مطلب ...

گزارش کامل خبرنگار اعزامی تسنیم از روز اول رزمایش نزاجا از جولانِ پهپادها در آسمان تا تمرینات تیم‌های عملیات ویژه ارتش


پهپاد ابابیل 3

روز نخست از رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده پایان یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به منطقه عمومی رزمایش بزرگ نزاجا، در روز نخست از برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) 4 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان‌های مختلفی از این نیرو تمرینات خود را با موفقیت انجام دادند.

این رزمایش از امروز به‌‌مدت 3 روز در مساحتی بیش از 220 هزار کیلومترمربع در جنوب شرق کشور آغاز شده است.

امیر حیدری: رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش در سه مرحله انجام می‌شود

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه آغاز اولین مرحله از رزمایش نزاجا، گفت: رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 4 در محدوده جنوب شرق کشور و در وسعتی بیش از 200 هزار کیلومترمربع از امروز آغاز شده و در سه مرحله انجام خواهد شد.

وی افزود: در این رزمایش در هر مرحله تاکتیک‌هایی را که پیش از این نیروها در دانشکده‌ها مورد بحث و اجرای تئوریک قرار داده بودند، در صحنه عمل اجرا می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در این رزمایش تمام رسته‌های نزاجا اعم از 23 رسته پای کار آمدند تا بخش‌هایی از کارآمدی و توان نیروی زمینی ارتش به منصه ظهور برسد.

امیر حیدری هدف اصلی از اجرای رزمایش بزرگ نزاجا را تمرین و ارتقای یگان‌های رزمی به‌منظور به دست آوردن رکوردهای جدید عنوان کرد و گفت: منطقه‌ای که در آن رزمایش در حال برگزاری است، از شرایط به‌خصوصی برخوردار بوده و برای ما اهمیت زیادی دارد، البته نیروهای ارتش تمرینات خود را می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور انجام دهند، ولی امروز تصمیم گرفته‌ایم که در این منطقه خاص تمرین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش تمرینات خود را در این منطقه انجام داده و ما هم برای هم‌افزایی طرح‌های خود را در این منطقه اجرا می‌کنیم.


 

ادامه مطلب ...

در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلستان؛ ظریف: بی‌شخصیت‌ها برای تامین امنیت به یک خانم متوسل شدند

برخی کشورها فکر می‌کنند که می‌توانند امنیت و نظم را با دلار بخرند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلستان در شورای همکاری خلیج فارس گفت: برخی کشورها فکر می‌کنند که می‌توانند امنیت و نظم را با دلار بخرند. در نهایت بی شخصیتی یک خانمی را در منطقه می آورند تا به آنها بگوید ما امنیت شما را تامین می کنیم. تا حالا چه زمانی توانسته‌اند امنیت آنها را تامین کنند که حالا از این زیاده‌گویی‌ها می‌کنند.
جهان در حال دوران گذار است و مهمترین تفاوت دوران گذار فعلی با دوران‌های قبلی غرب نبودن آن است. امروز تحول‌های نظام بین الملل در دنیای غرب شروع و خاتمه پیدا نمی‌کند.

به عمق خاک ایران هجوم ببرید!/ این جهاد است

عربستان سعودی با سوء استفاده از تجار و ثروتمندان عرب از طریق طرح های اقتصادی کلان، آنها را برای مقابله با ایران بکار می گیرد.

 به  گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، حساب توییتری موسوم به "خطر ایران" وابسته به عربستان سعودی نوشت: «هر کسی که بخواهد امنیت در کشورش حاکم باشد، مشغول مقابله با حزب الله و دیگر دنباله روان ایران نباشد، بلکه به عمق خاک نظام صفوی (ایران) هجوم ببرید.»

 

این حساب توییتری در ادامه افزود: «ای ثروتمندان و ای کارفرمایان! حمایت خود را از رسانه هایی که با طرح ایران در منطقه مقابله می کنند، دریغ نکنید. کاری که این رسانه ها می کنند، جهاد است. پس همه برای مواجهه با ایران به پا خیزید.»

 

گفتنی است که عربستان سعودی با سوء استفاده از تجار و ثروتمندان عرب از طریق طرح های اقتصادی کلان، آنها را برای مقابله با ایران بکار می گیرد.

 

سعودی ها مفتی های خود را بسیج کرده اند تا با دریافت مال و اموال از پولداران عرب، رسانه ها و شبکه های ماهواره ای راه اندازی می کنند و ضمن دادن سود فراوان به آنها، طرح های ضدایرانی ریاض را پیش می برند.

انگلیس آل سعود را به مدیریت جنگ‌های نیابتی متهم کرد

وزیرامور خارجه انگلیس عربستان را به مدیریت جنگ‌های نیابتی و سوء استفاده از اسلام متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو بوریس جانسون اظهار کرد عربستان سعودی از اسلام برای پیشبرد اهداف سیاسی‌اش سوء‌استفاده می‌کند.

 

به نوشته گاردین، وزیر امور خارجه انگلیس، عربستان سعودی را به سوء استفاده از اسلام و «خیمه شب بازی» به منظور پیشبرد اهداف سیاسی‌اش در خاورمیانه متهم کرد.

 

جانسون در اظهاراتش عربستان، (متحد مهم انگلیس) را مورد انتقاد شدید قرار داد. وی  اظهار کرد عربستان سعودی با سوء استفاده از اختلافات مذهبی به گسترش «تراژدی » و جنگ نیابتی در خاورمیانه پرداخته است.

 

ویدئوی اظهارات جنجالی جانسون در حالی منتشر شده است که ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، از سفر خود به خلیج فارس برای صرف شام و دیدار با سران کشورهای عربستان، کویت، امارات، قطر، بحرین و عمان باز می‌گردد. به باور تحلیلگران، این اظهارات دولت انگلیس را با فشارهای زیادی روبرو می‌کند چرا که لندن می‌کوشد در سیاست‌های رسمی خود با نادیده گرفتن تجاوزهای عربستان به یمن، منافع مالی شرکت‌های بزرگ انگلیسی را تأمین کند.