شبکه
بی بی سی در واکنش به ابلاغ حکم اعدام برای متهان به جاسوسی در عربستان
برای ایران گفت: «8 نفر از 15 نفری که دادگاه جنایی عربستان به اتهام
جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرده، از نیروهای نظامی عربستان بوده اند
که تمامی اطلاعات ارتش سعودی را در اختیار سفارت ایران می گذاشتند.»
بی بی سی تاکید کرد: «این اتفاقی بسیار مهم برای دستگاه اطلاعاتی ایران است که توانسته به ارتش عربستان نفوذ کند».
بی بی سی درباره جزئیات اتهامات این متهمان افزود: در متن حکم دادگاه به
تفصیل ذکر شده که این افراد اطلاعات حساس و طبقه بندی شده ای در مورد
تجهیزات و جنگ افزارهای نیروی دریایی و نیروی هوایی عربستان سعودی و پرسنل و
فرماندهان این نیروها به ایران انتقال داده اند.
بخشی دیگر از محکومان به انتقال اسرار غیرنظامی متهم بوده اند مانند چند
نفر که فعالیت تجاری داشتند و متهمند که اطلاعات مالی و نفتی به ایران داده
اند.
یکی از کارمندان وزارت کشور، یکی از کارکنان غیرنظامی مرزبانی و یکی از
متخصصان هسته ای هم در حیطه کاری خود متهم به انتقال اطلاعات به ایرانند.
یکی از متهمان، پزشک بیمارستان خاص پادشاهان و امیران سعودی است و متهم است
که از زمان ملک فهد تاکنون اطلاعات مربوط به وضعیت جسمی خاندان سعودی را
به ایران انتقال می داده است.
به نظر می رسد که اتهامات شماری از متهمان بیشتر جنبه سیاسی داشته باشد چون
صرفا در حکم آمده که آنها مطالبی ضد نظام سعودی و در خصوص آنچه ستم بر
شیعیان سعودی می دانسته اند در اختیار داشته اند یا اینکه در دیدار با
دیپلماتهای ایرانی در مورد وضع شیعیان سعودی صحبت کرده اند.
در مورد شماری از محکومان نیز سفر آنها به ایران و حضور آنها در سخنرانی آیت الله خامنه ای به عنوان اتهام ذکر شده است.
در حکم دادگاه گفته شده که متهمان به جاسوسی، اطلاعات خود را در اختیار
دیپلماتهای ایرانی شاغل در عربستان سعودی می گذاشته اند و شماری از آنها
نیز با سفر به ایران یا لبنان اطلاعات را انتقال می داده اند.
واکنش ایران به ادعای عربستان
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این خبر گفت: "جمهوری
اسلامی ایران هیچ گونه فعالیت مغایر با مقررات بین المللی و اصول دیپلماتیک
در عربستان نداشته و چنین اتهام زنی هایی بی اساس و با اغراض سیاسی صورت
می گیرد."
وی افزود: "عربستان نباید به دنبال وارد کردن اتهامات واهی به جمهوری
اسلامی ایران با هدف بهره برداری های سیاسی و افزایش تنش در منطقه باشد."
قاسمی همچنین گفت: دولت عربستان تاکنون هیچگونه اطلاعاتی به جمهوری اسلامی
ایران در باره این فرد ادعایی ارائه نکرده است. سیاست اصولی جمهوری اسلامی
ایران در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس، رعایت حسن همجواری، احترام متقابل و
عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست.
به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، داعش در اقدامی آلوده اقدام به جاسازی بمب در قرآن ها در یکی از روستاهای موصل کرده است.
داعش قرآنها را در روستای کنعوس شهر موصل بمبگذاری کرده و آن ها را در مقابل در منازل و خیابان ها قرار داده است تا هنگام حمل آن توسط نیروهای امنیتی منفجر شود. این اقدام باعث ناراحتی مسلمانان به خصوص مسلمانان ایران شد. نیروهای امنیتی ده ها قرآن بمبگذاری شده داعش را کشف کردهاند.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، شبکه خبری سی ان ان در وبسایت خود نوشت: «"جمعه سویدی" شاعر اماراتی در حضور شاه عربستان به خواندن قصیده ای سرتا سر توهین به ایران اقدام کرد.»
سی ان ان در ادامه افزود: «شاعر در این قصیده تحت عنوان "قصیده سلمان"، ضمن توهین شدید به ایران، شاه سعودی را مدح کرد و او را به شمشیر حرمین توصیف کرد.»
این شبکه خبری در ادامه افزود: «سلمان بن عبدالعزیر در واکنش به این قصیده ضدایرانی که مشتمل بر اتهام زنی علیه مقامات این کشور بود، شاعر را به نزد خود فراخواند و به شکل ویژه از او تقدیر و برایش دعا کرد.»
گفتنی است که در سفر شاه عربستان به امارات، بر اهمیت هماهنگی استراتژیک میان طرفین تأکید شد و بالاترین نشان حکومتی امارات به پادشاه عربستان داده شد.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وبسایت خبری عیون الخلیج مدعی شد: «ساعاتی بعد از آنکه ایران سیطره کامل بر تنگه هرمز را اعلام کرد، پاکستان دست به سلاح هسته ای و دیگر سلاح های حساس برد تا آنها را به عربستان منتقل کند.»
عیون الخلیج در ادامه گزارش داد: «عربستان اینک ایران را در اولویت کشورهایی قرار داده است که با آنها از در مواجهه وارد شده است.»
این وبسایت خبری در ادامه افزود: «عربستان طی سه دهه گذشته با پاکستان تفاهمات محرمانه برای مجهز شدن به سلاح هسته ای داشته است.»
رحلت حضرت محمد (ص)
در
سال یازدهم هجرت رسول اکرم (ص) در آخرین سفرحج (در عرفه)، در مکه و در
غدیرخم، در مدینه قبل از بیمارى و بعد از آن در جمع یاران و یا در ضمن
سخنرانى عمومى، با صراحت و بدون هیچ ابهام، از رحلت خود خبر داد. چنان که
قرآن رهروان رسول خدا (ص) را آگاه ساخته بود که پیامبر هم در نیاز به
خوراک و پوشاک و ازدواج و وقوع بیمارى و پیرى مانند دیگر افراد بشر است و
همانند آنان خواهد مرد.
پیامبر اکرم (ص) یک ماه قبل از رحلت فرمود:
"
فراق نزدیک شده و بازگشت به سوى خداوند است. نزدیک است فراخوانده شوم و
دعوت حق را اجابت نمایم و من دو چیز گران در میان شما مى گذارم و مى
روم: کتاب خدا و عترتم، و خداوند لطیف و آگاه به من خبر داد که این دو
هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر برمن وارد شوند. پس خوب
بیندیشید چگونه با آن دو رفتار خواهید نمود."
در حجه الوداع در هنگام رمى جمرات
فرمود: "مناسک خود را از من فرا گیرید، شاید بعد از امسال دیگر به حج
نیایم و هرگز مرا دیگر در این جایگاه نخواهید دید."
روزى به آن حضرت خبر دادند که مردم از
وقوع مرگ شما اندوهگین و نگرانند. پیامبر در حالى که به فضل بن عباس و
على بن ابیطالب (ع) تکیه داده بود به سوى مسجد رهسپار گردید و پس ازدرود
و سپاس پروردگار، فرمود: "به من خبر داده اند شما از مرگ پیامبر خود در
هراس هستید. آیا پیش از من، پیامبرى بوده است که جاودان باشد؟! آگاه
باشید، من به رحمت پروردگار خود خواهم پیوست و شما نیز به رحمت پروردگار
خود ملحق خواهید شد."
روزی دیگر پیامبر (ص) با کمک علی (ع) و جمعی از یاران خود به قبرستان بقیع رفت و برای مردگان طلب آمرزش کرد.
بیشتر بخوانید: زندگی نامه پیامبر(ص) |
سپس رو به علی (ع) کرد و فرمود: "
کلید گنجهای ابدی دنیا و زندگی ابدی در آن، در اختیار من گذارده شده و بین
زندگی در دنیا و لقای خداوند مخیر شده ام، ولی من ملاقات با پروردگار و
بهشت الهی را ترجیح داده ام."
در چند روز آخر از زندگى رسول اکرم (ص) آن بزرگوار در مسجد پس از انجام نماز صبح فرمود:
"اى
مردم! آتش فتنه ها شعله ور گردیده و فتنه ها همچون پارههاى امواج
تاریک شب روى آورده است. من در روز رستاخیز پیشاپیش شما هستم و شما در حوض
کوثر بر من در می آئید.
آگاه باشید که من درباره ثقلین از
شما می پرسم، پس بنگرید چگونه پس از من درباره آن دو رفتار می کنید، زیرا
که خدای لطیف و خبیر مرا آگاه ساخته که آن دو از هم جدا نمی شوند تا مرا
دیدار کنند. آگاه باشید که من آن دو را در میان شما به جای نهادم ( کتاب
خدا و اهل بیتم ). بر ایشان پیشی نگیرید که از هم پاشیده و پراکنده خواهید
شد و درباره آنان کوتاهی نکنید که به هلاکت می رسید." آنگاه پیامبر (ص) با
زحمت به سوی خانه اش به راه افتاد. مردم با چشمانی اشک آلود آخرین فرستاده
الهی را بدرقه می کردند.
در آخرین روزها پیامبر به علی (ع) وصیت نمود که او را غسل و کفن کند و بر او نماز بگزارد. علی (ع) که جانش با جان پیامبر آمیخته بود، پاسخ داد: " ای رسول خدا ، می ترسم طاقت این کار را نداشته باشم. " پیامبر (ص) علی (ع) را به خود نزدیک کرد . آنگاه انگشترش را به او داد تا در دستش کند. سپس شمشیر، زره و سایر وسایل جنگی خود را خواست و همه آنها را به علی سپرد.
فردای آن روز بیماری پیامبر (ص) شدت یافت اما او در همین حال نیز اطرافیان خود را درباره حقوق مردم و توجه به مردم سفارش می کرد. سپس به حاضران فرمود: " برادر و دوستم را بخواهید به اینجا بیاید." ام سلمه، همسر پیامبر گفت: " علی را بگویید بیاید.
زیرا منظور پیامبر جز او کس دیگری نیست."
هنگامی که علی (ع) آمد ، پیامبر به او اشاره کرد که نزدیک شود. آنگاه علی
(ع) را در آغوش گرفت و مدتی طولانی با او راز گفت تا آنکه از حال رفت و
بیهوش شد. با مشاهده این وضع، نواده های پیامبر (ص) حسن و حسین (ع) به شدت
گریستند و خود را روی بدن رسول خدا افکندند. علی (ع) خواست آن دو را از
پیامبر (ص) جدا کند. پیامبر (ص) به هوش آمد و فرمود:
"علی جان آن دو را واگذار تا ببویم و آنها نیز مرا ببویند، آن دو از من بهره گیرند و من از آنها بهره گیرم."
سرانجام پیامبر (ص) هنگامی که سرش بر دامان علی (ع) بود، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
بیشتر بخوانید: معجزات حضرت محمد(ص) |
جلوه هایی از حقیقت وجودی نبی اکرم (ص) در قرآن کریم
از
عایشه پرسیدند: اخلاق پیامبر چگونه بود؟ پاسخ داد: خلق و خوی پیامبر(ص)،
قرآن بود. شخصیت جامع و چند بعدی پیامبر اسلام و کمال و عظمت معرفتی،
اخلاقی و وجودی آن بزرگوار، قرآن مجس