بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

ثواب زیارت امام حسین (ع) در خوف و هراس!

قدس آنلاین: ... و کسى که در زیارتش خائف و بیمناک باشد در روزى که مردم براى حساب پروردگار عالمیان به پا مى‏ خیزند...

به گزارش قدس آنلاین، بنابر تصریح روایات معصومان علیهم السلام یکی از بافضیلت ترین مستحبات که تاکید فراوانی بر انجام آن شده است زیارت قبر مطهر و نورانی امام حسین (ع) در کربلای معلی است که برای آن ثواب و برکاتی بی شمار و خارج از تصور ذکر می شود.  

در ضمن حدیثى طولانى است که  حضرت ابوعبد اللَّه (ع) فرمودند: «اى ابن بکیر! خداوند متعال از بقاع و اماکن روى زمین شش بقعه را اختیار فرموده: بیت الحرام، حرم، مقابر انبیاء، مقابر اوصیاء، مقابر شهداء، و مساجدى که نام خدا در آنها برده مى‏ شود.»

سپس ایشان فرمودند: «اى ابن بکیر! آیا مى ‏دانى اجر کسى که قبر حضرت ابى عبد اللَّه الحسین علیه السّلام را زیارت کند، چیست؟

هیچ صبح و بامدادى نیست مگر آنکه هاتفى از فرشتگان بالاى قبر آن حضرت (ع) فریاد مى‏ کند: اى خواستاران خیر رو کنید به برگزیده خدا و کوچ کنید به طرف ارجمندى و بزرگى و بدین ترتیب از ندامت و حسرت در امان باشید.

اهل مشرق و مغرب نداء این هاتف را مى‏ شنوند مگر جنّ و انس و در زمین هیچ فرشته ‏اى از فرشتگان حافظ و نگهبان در وقتى که بندگان خواب هستند باقى نمى‏ ماند مگر آنکه به قبر مطهر روى آورده و هجوم مى‏ کنند تا در آن مکان مقدس حق تعالى را تسبیح نموده و از درگاه جلالش بخواهند تا از آنها راضى گردد و هیچ فرشته‏ اى در هوا باقى نمى‏ ماند که نداء هاتف را شنیده مگر آنکه در جواب آن حق تعالى را تقدیس مى‏ کند و بدین ترتیب اصوات و صداهاى فرشتگان بلند و قوى شده پس اهل و سکنه آسمان دنیا به آنها جواب داده و در نتیجه اصوات و صداى فرشتگان و سکنه آسمان دنیا تشدید یافته به حدى که طنین آن به اهل و سکنه آسمان هفتم رسیده و بدین ترتیب انبیاء عظام صداهاى ایشان را استماع‏ کرده پس رحمت و صلوات بر حضرت امام حسین علیه السّلام فرستاده و زائرین آن حضرت (ع) را دعاء مى ‏کنند.»

جالب آنکه روایات بر زیارت امام حسین (ع) حتی در حالت خوف و نامنی نیز تاکید کرده و برای چنین زیارتی برکاتی افزون تر برشمرده اند.

چنان که امام صادق (ع) فرموده اند: «اى معاویه، به خاطر خوف و هراس زیارت قبر امام حسین علیه السّلام را ترک مکن زیرا کسى که زیارت آن حضرت (ع) را ترک کند چنان حسرتى ببیند که تمنّا و آرزو کند قبر آن جناب نزدش باشد، آیا دوست ندارى که خداوند متعال تو را در زمره کسانى محسوب کند که رسولش صلّى اللَّه علیه و آله و حضرات على و فاطمه و ائمه علیهم السّلام برایش دعا مى‏ کنند؟

آیا دوست ندارى از کسانى باشى که گناهان گذشته ‏ات آمرزیده شده و براى گناهان هفتاد سال بعد طلب غفران برایت کنند؟

آیا دوست دارى از کسانى باشى که از دنیا خارج مى‏ شوند در حالى که در گناهى قابل مواخذه ندارند؟

آیا دوست دارى فرداى قیامت از کسانى باشى که رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم با آنها مصافحه مى‏ کند؟»

همچنین، بنابر نقلی حضرت ابوجعفر محمّد بن على علیهماالسلام فرمودند: «هر قدر در زیارتت خوف بیشتر باشد ثواب در آن به مقدار خوف و هراس تو مى‏ باشد و کسى که در زیارتش خائف و بیمناک باشد در روزى که مردم براى حساب پروردگار عالمیان به پا مى‏ خیزند حقتعالى او را در امان قرار داده و خوف و وحشت او را برطرف مى‏ کند و با آمرزش گناهان برگشته و فرشتگان بر او سلام نموده و نبى اکرم صلّى اللَّه علیه و آله به زیارتش آمده و براى او دعاء مى‏ فرمایند و به واسطه نعمت الهى حالش دگرگون شده و فضلى که هیچ مکروه و بدى با آن همراه نیست شاملش شده و به دنبال آن رضوان خدا نصیبش مى ‏شود.»

برگرفته از کامل الزیارات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.