بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

کارشناس مسائل استراتژیک عنوان کرد؛ سیاست«درهای باز»خطری جدی است/تقابل شیعه و سنی فتنه دوم

مشهد- حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک شامگاه یکشنبه در مسجدالنبی مشهد محورهای اصلی نفوذ در کشور را مورد بررسی و تحلیل قرار داد و از سیاست درهای باز به عنوان خطری جدی یاد کرد .

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباسی شامگاه یکشنبه در مراسم «بررسی مسئله نفوذ» که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امروز در لحظات حساس و پیچ تاریخی انقلاب اسلامی هستیم که به مرور زمان دشواری ها و آزمون ها در جهت حفظ ارزش ها و مفاهیم انقلاب بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه در خصوص مسئله نفوذ با سه لایه جهانی، منطقه ای و داخلی در محیط جهانی روبرو هستیم، افزود: همیشه مسئله فتنه یک زمینه آزمون است.  

مجلس آینده باید با خطر سیاست درهای باز مقابله کند

وی با اشاره به اینکه کشور چین امروز دیگر هیچ تفکر انقلابی ندارد، گفت: متاسفانه چهارده سال است که دغدغه تشکیلات رسمی ما تولید ثروت ملی است که به ازای کنار گذاشتن عزت و استقلال کشور به دست می آید.

وی توضیح داد: در حال حاضر اگر ایران بخواهد سیاست درهای باز چین را اجرا کند باید انقلاب را کنار بگذارد؛ اخیرا یک کتابی به نام «چین نو» توسط دو استاد ایرانی در حال نگارش است که در مقدمه آن به موضوع «آیا مدل چینی توسعه قابل اقتباس برای ایران است یا خیر» اختصاص پیدا کرده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امام راحل (ره) سیاست درهای باز را از داخل به بیرون می دانستند، عنوان کرد:کسانی که می گویند جمهوری اسلامی می خواهیم نه انقلاب اسلامی به چند نکته توجه نکردند از جمله اینکه چین کشوری با در بسته بود اما ایران همیشه سیاست درهای باز را در منطقه داشته است.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی آینده مجلسی باید افرادی حضور داشته باشند تا بتوانند با خطر سیاست درهای باز چین مقابله کنند در همین راستا نباید در مسائل سیاسی روز احساسی عمل کرد بلکه باید براساس اهداف کلان عمل کنیم.

فتنه درآمیختن حق و باطل است

وی ابراز کرد: هیچگاه امتحانی که مردم ایران به خاطر ایمانشان می دهند با مردم چین، آمریکا و انگلیس یکسان نیست، نکته دوم اینکه فتنه زمانی رخ می دهد که حق و باطل با هم در آمیخته شده و قدرت تشخیص آن دو از یکدیگر سخت و دشوار باشد.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه در حاضرجوامعی مانند سوریه، افغانستان و لیبی دچار مشکل می شوند که امام و رهبر ندارند، عنوان کرد: باید بدانیم که موضوع فتنه محدود و محصور به اتفاقات سال ۸۸ نمی شود ما در تمام لحظات زندگی خود به دلیل ادعای ایمان کردن با پدیده نفوذ روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه جهت تشخیص فتنه باید به سخنان مقام معظم رهبری توجه کرد، گفت: امروز باطلی به نام ربا در نهادی به نام بانک معروف است و مدام امر به معروف می شود در حالیکه منکر است.

عباسی اساس نهاد بورس را قمار دانست و تاکید کرد: امروز منکر قماری به نام بورس در جامعه معروف است که در بیست ماه گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان از پول مردم تهران را از بین برده است و کسی در مقابل آن پاسخ گو نیست، نهاد بورس اساسش بر قمار است.

اساس رشته های علوم انسانی غرب تثلیث است

وی ابراز کرد: امروز از ۴۶۰ میلیون دانشجو ما نصفش در علوم انسانی تحصیل می کنند که  بیشترین منابع آن غربی بوده و نگاه غرب در علوم انسانی حیوانی است به شکلی که برای انسان روح و معنویت قائل نیستند؛ براساس مطالعاتی که به سفارش مقام معظم رهبری انجام شد مشخص شد که تمام رشته های علوم انسانی غربی اساسش بر تثلیث است.

وی گفت:۷۰ درصد دانشجویان کشور را دختران تشکیل می دهند که تنها ۳۰ درصد آنها می توانند با ۳۰ درصد پسران که هم کف هستند ازدواج کنند و ۴۰ درصد باقی مانده فردی متناسب با خود جهت ازدواج ندارند؛ نتیجه این اتفاق شکل گیری آسیب های اجتماعی مانند بالا رفتن سن ازدواج است.

کارشناس مسائل استراتژیک اضافه کرد: در همین راستا باید حق را از باطل تشخیص داد و در مرحله بعد حق را معروف و باطل را منکر کرد اما اگر چشمان خود را در برابر حق ببندیم مانند صدر اسلام نتیجه این می شود که امام عصر ما در غیبت باشد.

وی اظهار داشت: فتنه جهانی که زیر سیاست آمریکا به کشور تحمیل می شود فتنه کوچک است.

وی افزود:  آمریکا شش خانواده از جمله قطر، عمان و عربستان سعودی را در منطقه حمایت می کند که پایه آنها صهیونیستی هستند و داعیه دموکراسی دارند؛ آمریکا که نه حقوق بشر نه دموکراسی را رعایت می کند باطلی بوده که به جایگاه حق نشسته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند باید آمریکا را نشاند بر صندلی و از آنها پرسید که چرا در مملکت خودشان دموکراسی و حقوق بشر رعایت نمی شود.

کشورهای وابسته به اقتصاد آمریکا ۴ درصد تورم این کشور را جذب می کنند

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد آمریکا ۴۰۰ درصد تورم دارد، ادامه داد: ماکیاولی نویسنده آمریکایی در یکی از کتاب هایش می گوید؛ تمام کشورهایی که اقتصاد آمریکا را مبنای اقتصادی خود قرار داده اند به صورت حداقلی  ۴ درصد تورم این کشور را جذب می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ استادی در دانشگاه این موضوعات را باز و تشریح نمی کند، یادآور شد: فتنه دوم، فتنه بسیار مخاطره آمیز در جامعه اسلامی بوده که به معنای جنگ میان شیعه و سنی است که غرب اعتقاد دارد ۳۰ سال به طول خواهد انجامید.

وی مطرح کرد: آمریکا به مدت ۱۴ سال در افغانستان به بهانه از بین بردن گروهک القاعده فعالیت می کرد اما در آخر تنها نام این گروه به داعش تغییر کرد حال ۱۴ سال دیگر باز اسم داعش را هم عوض می کنند و یک گروهک تکفیری دیگر تحویل جهان می دهند.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: آمریکا و اروپا دست از جنگ های تکفیری بر نمی دارند؛ سوالی که اینجا مطرح می شود این است که در حقیقت باطل کجاست، تکفیری ها نشسته اند جای حق و در رسانه های ماهواره ای غربی سخن پراکنی می کنند.

تقابل شیعه و سنی دروغ است

وی تقابل شیعه و سنی را تقابل دروغین دانست و افزود: در حال حاضر یک میلیارد و ۲۰۰ سنی در جهان زندگی می کنند که تنها عده ای از آنها به وهابیت اعتقاد دارند.

وی با اشاره به سخنان رئیس شورای سیاسی روابط آمریکا مبنی بر اینکه جنگ ۳۰ ساله شیعه و سنی آغاز شده است، گفت: جان کری هم اخیرا اعلام کرد که این جنگ بین شیعه و سنی ۳۰ سال طول می کشد.

عباسی عنوان کرد: اروپا می خواهد تجربه مسیحیت را در کشورهای اسلامی تکرار کند، تجربه ای که از آن به عنوان طاعون سیاه در تاریخ یاد می شود.

وی اضافه کرد: در طاعون سیاه کاتولیک و پروستان به جان هم افتادند و کشتار آنها به اندازه ای بود که جمعیت اروپا نصف شد؛ نتیجه آن هم کنار گذاشتن کلیسا توسط نسل جوان اروپا بود.

وی علت حضور چهارده ساله تروریست در افغانستان را توطئه های غرب دانست و افزود: مراجع عظام شیعه و مقام معظم رهبری می گویند به اهل سنت توهین نکنید اما برخی در مراسم مذهبی قمه می زنند ومخالفت می کنند؛ در مقابل برخی از اهل تسنن به مقابله بر می خیزند و این کینه شکل می گیرد.

کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: چرا داعش از برنامه های خود فیلم تهیه می کند؛ دلیل آن این است که اعتقاد دارند تنها الگویی که می تواند جهان را نجات دهد الگو اسلامی است، برای همین به دنبال فروپاشی نظام های اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا باید اسلام را در نظام جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد نشان دهند تا الگوهای غربی را ترویج دهند، این فتنه سخت تر است برای نظام جمهوری اسلامی چرا که در قالب آن مسائلی مانند جهاد نکاح و سر بریدن انسان های بی گناه به نمایش گذاشته می شود.

انقلاب تمام شدنی نیست

وی تاکید کرد: فتنه سوم که از همه مهمتر بوده در داخل کشور در حال شکل گیری است تا اندازه ای خطر این فتنه اهمیت دارد که مقام معظم رهبری در دهه فجر با اشاره به فتنه ای که اعتقاد دارد انقلاب تمام شده است، می فرمایند؛ انقلاب ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در متن شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام به صراحت آمده است که «می خواهیم ثروت تولید کنیم یا قدرت»، «می خواهیم جمهوری اسلامی باشیم یا انقلاب اسلامی»؛ اگر دنبال انقلاب باشیم باید آن را به سایر نقاط جهان صادر کنیم که سخت است لذا جمهوری باشیم و از درون شروع کنیم.

عباسی ادامه داد: کسانی این حرف ها را می زنند که خود را نزدیک امام راحل (ره) می دانند؛ آنها اعتقاد دارند ما باید تمدن اسلامی ایجاد کنیم، این موضوع آیا با خرید هواپیما و واگن از سایر کشورها به دست می آید.

وی با بیان اینکه سقف خواسته های انقلاب تا زمان ظهور ادامه دارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند؛ ما هنوز به اهداف اصلی انقلاب نرسیدیم، باید حقیقت انقلاب در جامعه تبیین شود و مردم خود را همچنان در مقابل انقلاب ببینند.

وی اظهار داشت: آنها اعتقاد دارند چون ما جمهوری اسلامی می خواهیم  نه انقلاب اسلامی دیگر نیازی به رهبر جهت اداره امور کشور نیست.

وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام مدت زیادی است که دارد روی این موضوع کار می کند تا مانند کشور چین رویکرد انقلاب گری را کنار گذاشته و به رشد اقتصادی برسیم؛ پس وقتی ما جمهوری اسلامی هستیم، ریاست جمهوری کافی است رهبری نیاز نداریم؛ سپاه پاسداران اسلامی نمی خواهیم ارتش اسلامی کافی است، دادگاه عمومی کافی است دادگاه انقلاب نمی خواهیم.

کارشناس مسائل استرتژیک با بیان اینکه یک فتنه ای در نظام شکل گرفته که می گوید انقلاب اسلامی تمام شد و جمهوری اسلامی آغاز شد، مطرح کرد: زمانی آمریکا می خواست کمونیسم را در کوبا، شوروی و چین نابود کند  به طور مثال در کوبا بیش از ۱۰۰ بار فیدل کاسترو را ترور کردند اما کشته نشد به همین هدف ۱۶ هزار تا شهید ترور در کشور ما راه انداختند اما بازهم به نتیجه نرسیدند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا نمی دانست فرق کمونیسم و شیعه چیست، خاطر نشان کرد: در شوروری نیز آمریکا به دنبال دگرگونی تمام حکومت بود و گورباچف تنها اشتباهی که کرد این بود که برخلاف لنین اعلام کرد، بین کمونیسم شوروی با کپیتالیسم آمریکا تفاوتی نیست لذا می توانیم با هم جنگ نکنیم، در همین راستا جنگ را از سطح دعوای ایدئولوژیک به استراتژیک رساند.

وی اضافه کرد: همین اتفاق نیز درایران با اصلاحات شروع شد که شکست خورد، از سال ۱۳۸۰ که محمود سریع القلم داخل مجمع تشخیص مصلحت نظام سردبیر فصلنامه «راهبرد» شدغرب توانست با استفاده از این فرد تفکری مانند تفکر چین را در کشور گسترش دهد.

عباسی بیان کرد: در همین راستا غرب ابتدا نفوذ جریانی انجام دادند و آنهم تحریف اهداف و سخنان امام راحل (ره) بود که در ادامه بحث دیدگاه های  تجدیدنظرطلب در مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفت که در حقیقت این موضوع تبیین شد که ما باید به سمت مدل اقتصادی چین حرکت کنیم و سیاست درهای باز را در کشور اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباسی صبح یک شنبه که قرار بود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد سخنرانی کند با وجود دریافت مجوز های لازم اما از برگزاری نشست وی با دانشجویان به دلایل نامعلوم خودداری شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.