بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

حضور گسترده مردم در روز قدس هشداری به اسرائیل غاصب است/ ادعای حقوق بشری امریکا، گرگ در لباس میش را تداعی می کند

حضور گسترده مردم در روز قدس هشداری به اسرائیل غاصب است/ ادعای حقوق بشری امریکا، گرگ در لباس میش را تداعی می کند
علما و سران طوایف سیستان و بلوچستان صبح امروز چون آحاد مردم استان با حضور پررنگ خود هشدار دیگری به اسرائیل دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، مراسم گرامیداشت روز قدس امسال با شکوه فراوان و با حضور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برگزار شد.
در حاشیه این مراسم علما و سران طوایف شیعه و سنی گفت و گویی با خبرگزاری ها و سایت های بومی استان داشتند.

حضور گسترده مردم در روز قدس هشداری به اسرائیل غاصب است


 

حضور گسترده مردم در روز قدس هشداری به اسرائیل غاصب است/ ادعای حقوق بشری امریکا، گرگ در لباس میش را تداعی می کند
علما و سران طوایف سیستان و بلوچستان صبح امروز چون آحاد مردم استان با حضور پررنگ خود هشدار دیگری به اسرائیل دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، مراسم گرامیداشت روز قدس امسال با شکوه فراوان و با حضور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برگزار شد.
در حاشیه این مراسم علما و سران طوایف شیعه و سنی گفت و گویی با خبرگزاری ها و سایت های بومی استان داشتند.

حضور گسترده مردم در روز قدس هشداری به اسرائیل غاصب است


مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه راهپیمایی روز قدس به خبرنگار عصرهامون گفت: حضور حماسی مردم در روز قدس نشان از دفاع از منافع اسلام و هشداری به اسرائیل غاصب است.
وی با بیان اینکه  بزرگترین ره آورد روز قدس این است که این روز فراموش شدنی نیست و ملت ایران با شور و شعور انقلابی همچون سال های قبل با لبیک به رهبر کبیر انقلاب در راهپیمایی حاضر می شوند ادامه داد: حضور یکپارچه مسلمانان در این روز نشانگر وحدت امت اسلامی استکه این حضور سبب پشت گرمی مقاومت فلسطین و یاس دشمنان اسلام می شود.
مولوی سلامی در خصوص حقوق بشر آمریکایی افزود: این مسئله تنها ترفندی برای پنهان کردن جنایات آمریکایی ها است تا به این بهانه جنایت کنند.

حضور پرشور مردم پایتخت وحدت ایران خاری در چشم استکبار جهانی
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با بیان اینکه روز قدس نماد وحدت و یکپارچگی امت اسلام است، گفت: هر ساله شاهد حضور پر رنگ مردم برای حذف اسرائیل از صفحه روزگار در راهپیمایی روز قدس هستیم.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت کشور است، افزود: مردم استان برادرانه در کنار هم زندگی می کنند که این خاری در چشم دشمنان نظام و استکبار جهانی است.
 
ادعای حقوق بشری امریکا، گرگ در لباس میش را تداعی می کند
مولوی ترنج زر همچون سایر علمای شیعه وسنی در راهپیمایی روز قدس حضور یافت؛ وی در گفتگو باچهاربهاران، اظهار کرد:حضور در راهپیمایی وظیفه شرعی تمام مسلمانان است؛ باید با تمام قوت در صحنه حاضر شده و تنفر خود را از صهیونیسم جهانی و اربابش امریکا نشان دهند.
مولوی اهل سنت زنده نگه داشتن مسئله فلسطین را مهمترین دست آورد روز قدس نامید و بیان کرد: به فرمان امام راحل(ره)و  با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، مسئله فلسطین و قدس در  یاد و دلهای  مردم مسلمان و آزادگان دنیا زنده خواهد ماند و ظلم ها و تعدی صهیونیستها در خلال جنگهای نیابتی نوکران جیره خوارشان در سوریه و عراق از خاطره ها نخواهد رفت.
  امام جمعه اهل سنت مسجد زین   العابدین چابهار نا امیدی استکبار در به رسمیت شناخته شدن رژیم منحوس و جعلی اسرائیل را از رهاوردهای مهم روز جهانی قدس است.
 وی با اشاره به جنایات امریکایی ها علیه ملت ایران اظهار کرد: آمریکا که خود را سردمداران دموکراسی می داند در حقیقت بزرگتری ناقص حقوق بشر است، کشوری که بشر دوست نیست و در حقیقت جزء ظالم ترین حکومت ها بوده اند.

قدس محور اصلی وحدت همه مسلمانان جهان است
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در حاشیه مراسم روز قدس به خبرنگار لادیز اظهار کرد: روز قدس روز فریاد بر آوردن بر سر همه ستمگران دنیاست که به بهانه های مختلف اقدام به تضیع حقوق بشر به ویژه مسلمانان می کنند در حالی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند.
وی افزود: قدس محور اصلی وحدت همه مسلمانان جهان است و اسرائیل دشمن شماره یک ملت ایران و همه بشریت است ، رژیم صهیونیستی  با گرفتن تصمیمات جدی تر از قبل هر روز به دنبال دشمنی بیشتری با جهان اسلام است و هیچگاه از دشمنی با ملت ایران دست بر نمی دارد.
وی خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس در سال 1358 از سوی امام خمینی(ره) به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین و افشاگری جنایات رژیم اسرائیل، نام گذاری شد.
وی تاکید کرد: صهیونیست‌ها و حامیان آنان بدانند فلسطین بخشی از پیکره اسلام است و روزی فرا می‌رسد که قدس شریف به آغوش اسلام باز می‌گردد و مسلمانان  با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس موجب دلگرمی مردم مظلوم می شوند.
وی مبارزه با استکبار را تمام ناشدنی دانست و بیان کرد: اگر مسلمانان جهان اسلام،بایکدیگر وحدت داشته باشند،قطعا مانع حضور رژیم غاصب در سرزمین فلسطین و دیگر ممالک اسلامی می شوند.
 

روز قدس صحنه آزادی‌خواهی و برائت مسلمانان آزاده جهان از اسرائیل است
سرطایفه مرادزهی گفت: روز قدس صحنه آزادی‌خواهی و برائت مسلمانان آزاده جهان از اسرائیل است و روز قدس همواره بر تارک جهان اسلام خواهد درخشید.

عبدالعزیز مرادزهی در حایشه راهپیمایی روز قدس شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار کرد: ملت با بصیرت و بیدار ایران اسلامی امروز با شرکت در این راهپیمایی انزجار و نفرت خود را از سیاست های ددمنشانه و پلید آمریکای جنایتکار و صهیونیست ها و همچنین حمایت خود را از فلسطینیان و تمامی محرومان و مستضعفان جهان اعلام کردند و خواستار آزادی قدس شریف شدند.
وی با بیان اینکه روز قدس روز اسلام است، گفت: حضرت امام خمینی(ره) پس از پیروزی شکوهمند انقلاب خودباوری را به ملت غیور و با بصیرت ایران اسلامی برگرداند و بیداری اسلامی را درکشورهای جهان اسلام نهادینه کرد که ما امروز شاهد این بیداری هستیم و این از ثمرات روز قدس است.
مرادزهی تصریح کرد: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا در جهت نابودی فلسطین مظلوم سرمایه گذاری کرده اما ملت ایران هرگز نخواهند گذاشت به آنها آسیبی برسد و همواره دشمنان را مایوس کرده و به فرموده امام راحل"صهیونیست باید از صحنه روزگار محو شوند".
وی خاطرنشان کرد: اتحاد، همدلی، وحدت و یکپارچگی ملت ایران مهمترین محور روز جهانی قدس است و آمریکا و اسرائیل با طرح سازش به دنیال ایجاد فرصت هستند که این اتحاد را برهم بزنند چرا که آنها هرگز چشم دیدن این وحدت را نخواهند داشت.
مرادزهی موج بیداری اسلامی را نشانه خشم مردم از رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: اگر چه آمریکا و استکبار سعی می‌کنند به دروغ خود را همراه ملت‌های بیدار شده قرار ‌دهند، اما امت اسلامی رژیم نامشروع صهیونیست را دشمن اصلی خود می‌دانند.
 

روز جهانی قدس نماد همبستگی و اتحاد همه مسلمین جهان است
مولوی یار محمد گفت: بر هر مسلمانی واجب است که در روز جهانی قدس به میدان آمده و به دفاع از مسلمانان فلسطین بپردازد.
مولوی یارمحمد امام جمعه اهل سنت شهرستان هیرمند در گفت و گو با ندای هیرمند گفت: روز جهانی قدس نماد همبستگی و اتحاد همه مسلمین جهان به خصوص مسلمانان جمهوری اسلامی ایران است.
 وی بیان داشت : قطعا اجر و پاداش همه روزه دارانی که امروز به حمایت از فلسطین برخاسته اند نزد پروردگار محفوظ خواهد ماند.
 مولوی یار محمد بیان داشت: بر هر مسلمانی واجب است که در روز جهانی قدس به میدان آمده و به دفاع از مسلمانان فلسطین بپردازد.
 امام جمعه اهل سنت هیرمند بیان داشت: مسلمانان جهان باید با اتحاد و همدلی بر ضد استکبار بپاخیزند و اسرائیل را نابود سازند.
 
روز قدس روز نابودی اسرائیل از صفحه روزگار است/ فلسطین مسئله اول جهان اسلام باقی می ماند
 مولوی یعقوب حسین بر در حاشیه راهپیمایی روز قدس شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: آخرین جمعه ماه رمضان با تدبیر حکیمانه امام راحل بعنوان روز قدس نامگذاری شد که این مسئله مهم تنها مربوط به فلسطین نیست بلکه این روز، روز اسلام است و بعنوان یک خیزش جهانی تبدیل شده و امروز شاهد حضور مردم در نقاط مختلف جهان در حمایت از مظلوم هستیم.
وی با بیان اینکه روز قدس روز هشدار به اسرائیل است، گفت: همه ی جهانیان بدانند مسلمانان با یکدیگر برادر و متحد هستند و نسبت به ظلم و ستمی که بر آنها انجام شود سکوت نخواهند کرد و حق خود را از ظالمان خواهند گرفت.
مولوی حسین بر با بیان اینکه امروز برای حمایت از ستمدیدگان جهان اسلام به این راهپیمایی آمده ام، تصریح کرد: روز قدس نماد آزادی خواهی و ظلم ستیری امت اسلام است تا با حضور گسترده خود علیه ظلم و بیداد پرچم عدالت و وحدت را در جهان برافراشته کنند و توان و قدرت خود را به رخ جهانیان عالم بکشند.
وی اذعان کرد: مردم شهرستان خاش امروز  همزمان با سایر جهانیان در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند و برادری خود را نسبت به برادران دینی خود نشان دادند و روز قدس را تجلی و حیاتی دوباره بخشیدند.
رابط نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان خاش در پایان  با بیان اینکه روز قدس روز سرنوشت سازی برای جهان اسلام خواهد بود، اظهار کرد: همه ملت ایران باید در کنار دیگر مسلمانان در راهپیمایی این روز شرکت کنیم.

خدا را شاکرم که امروز علاوه بر مرگ براسرائیل و آمریکا، مرگ بر تکفیری و سعودی را نیز فریاد زدم
مولوی یوسف گرگیچی، از فعالین فرهنگی اهل تسنن زاهدان واز شعار دهندگان روز قدس در گفت و گو با سنت نیوز پیرامون علت حضور و سر دادن شعار بر علیه استبداد جهانی و اسرائیل غاصب اظهار داشت:امروز مفتخر بودم تا فریاد خشم خود را در غالب شعار بر روی تریبون سر بدهم و ملت غیور نیز عصبانیت خود را پس از من  با  تکرار شعارها بر  سر مستبدین عالم کوبیدند.
مولوی گرگیچی افزود : این افتخار باقیات الصالحاتیست  که امیدوارم خداوند متعال توشه قبر و قیامت بنده بگرداند و به سبب دفاع از مظلوم عاقبت من را بخیر بنماید.
مولوی گرگیچی با اشاره به روایات شریف تبوی مبنی ر دفاع از مظلوم افزود: امروز در امت اسلام کسانی هستند که ادعای مسلمانی دارند و از اسرائیل غاصب نیز پلید تر و پست رند.
وی افزود: داعش، سعودی و تکفیری ها امروز کودکان سوریه، عراق و یمن را به تیرگی زندگی کوکان فلسطینی تبدیل کرده اند و سردمداران صهیونیسم اسلامی در دوران کنونی می باشند.
مولوی گرگیچی خاطر نشان کرد: دست نحس نفاق و تزویر بر سر امت اسلام بلایی آورده است که امروز ما علاوه بر مرگ بر اسرائیل و آمریکا، مرگ بر تکفیری و سعودی را نیز فریاد زدیم.
 
وعده دادن و دست دادن به آمریکا خیانت است
مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت مسجد نور در جمع تظارهر کنندگان در گفت و گو با شستون، با بیان اینکه روز جهانی قدس آروزی بسیاری از انسانهای جهان است،گفت:روز جهانی قدس از روزهای یادگار حضرت امام راحل (ره) است.

وی با اشاره به فرمایشات قرآن کریم افزود:هر حرکت جمعی که جهت رضای الهی و نارضایتی کفار باشد جز اعمال صالح است.
مولوی ساداتی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند،اظهار داشت:امام (ره) در مرداد سال 58 روز قدس را روز حمایت از آرمان های قدس اعلام نمودند.
وی افزود:قدس اعتقاد بیش از ⅕ میلیارد مسلمان و ثالث الحرمین است.
مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت مسجد نور سراوان وعده دادن و دست دادن به آمریکا را خیانت دانست و تصریح کرد:رژیم صهونیستی یک مصیبت عظیم وغده سرطانی است.
وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا مصوبه هایی که در مجلس سازمان ملل به نفع مسلمانان است را لغو میکند،گفت:هیچ اعتمادی به قول و فعل آمریکا نیست.
مولوی ساداتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت:دشمنی آمریکا شخصی نیست بلکه با ذات انسانیت ودنیای مسلمانان مخالف است.
وی در پایان با اشاره به آیات قرآن بیان داشت:شما پیروزید اگر ایمان قوی داشته باشید.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.