بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

آمریکا مدعی حضور یک قایق ایرانی در نزدیکی کشتی آمریکایی در خلیج فارس شد

خبرگزاری فارس: آمریکا مدعی حضور یک قایق ایرانی در نزدیکی کشتی آمریکایی در خلیج فارس شد

وبسایت متعلق به استراتژیست کاخ سفید اعلام کرد که سلاح‌های قایق ایرانی در ماه ژانویه یک کشتی آمریکایی را نشانه‌ گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سایت «بریت بارت» که «استیون بانون» استراتژیست و مشاور ارشد «دونالد  ترامپ» مدیریت آن را برعهده دارد، گزارش کرد که در ماه ژانویه قایق ایرانی سلاح‌های خود را به سمت کشتی آمریکا نشانه گرفت.


  

در این گزارش به نقل از یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا آمده است، نیروهای ایران در یک قایق، سلاح‌های خود را به سمت یک ناوشکن آمریکایی نشانه گرفتند.

«مارک دیویس» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در گفت‌وگو با «بریت بارت نیوز» گفت که در نهایت سه تیر هشدار از سلاح 0.50 کالیبری کشتی شلیک کرد.

وی توضیح داد که این تماس اوایل یکشنبه صبح 8 ژانویه زمانی آغاز شد که یکی از چهار قایق ایرانی به سمت ناوشکن آمریکا که 330 ملوان سوار بر آن بودند حرکت کرد و یکسری اقدامات برای متوقف کردن آن صورت داد.

دیویس ادامه داد که از طریق تنگه هرمز به خلیج‌فارس در حرکت بودند که این کنش متقابل با کشتی‌های ایرانی در اواخر شب شنبه آغاز شد و تا یکشنبه صبح ادامه داشت. در مجموع 6 کنش متقابل ایمن و حرفه‌ای صورت گرفت.

این فرمانده آمریکایی مدعی است که قایق ایران با سرعت بالا به سمت ناوشکن حرکت می‌کرده است و برای جلوگیری از برخورد، تیر هشدار شلیک کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.