بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

بصائر

فرهنگی ، سیاسی ، ورزشی ...

حمله عربستان و اسرائیل به ایران

ریاست جمهوری ترامپ که موضعی سرسختانه در مقابل ایران دارد، کشورهای منطقه را به بررسی مجدد مواضع و سیاست‌هایشان در مقابل ایران وا داشته است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، بی بی سی در تحلیل از آنچه در نشست امنیتی مونیخ گذشته است، نوشت: جملات تند سخنرانان امروز در کنفرانس امنیتی مونیخ علیه ایران، نشان از واقعیت‌های تازه نقشه سیاسی منطقه دارد. در آمریکا ریاست جمهوری دونالد ترامپ که موضعی سرسختانه در مقابل ایران دارد، کشورهای منطقه را به بررسی مجدد مواضع و سیاست‌هایشان در مقابل ایران وا داشته است؛ کشورهایی که در مقابل ایران مواضع سختی گرفته‌اند و توازن سیاسی منطقه را به زیان ایران تغییر داده‌اند.


همه سخنرانان امروز از کوشش‌های "برهم زننده ثبات" ایران در کشورهای منطقه صحبت کردند. رفتار ایران حالا بیش از پیش زیر ذره‌بین خواهد بود. وزیر دفاع اسرائیل گفت مشکلات خاورمیانه را می‌شود در سه کلمه ایران، ایران و ایران خلاصه کرد. او گفت چشم‌انداز مطلوبش همکاری منطقه‌ای در مقابل ایران است. فضای سیاسی تازه جهان حالا امکان همکاری اسرائیل و کشورهای عرب به رهبری عربستان را در مقابل ایران افزایش داده است. سال ۲۰۱۷ شاید شاهد ترکیب جدید صف‌آرایی‌ها در خاورمیانه باشد."

 

در همین رابطه،  نامورحقیقی، تحلیلگر سیاسی در صفحه توییترش نوشت: تغییر لحن ترکیه نشان از یک چرخش جدید درسیاست خارجی ترکیه دارد؛ با روی کار آمدن ترامپ سیاست هیولا کردن ایران خریدار بیشتری دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.